2020-06-05, 13:00
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag förväntar mig en klargörande trovärdig redogörelse för vilka dessa walkie-talkie män var för att ta några spekulationer på allvar.

En tidningsartikel har ju indikerat att det skulle röra sig om sydafrika.

Min poäng har varit hela tiden att det är meningslöst att peka ut en gärningsman om vi inte ens vet vilka som rörde sig i området och vad dom gjorde där.

Intressant är naturligtvis hur hela skiten kommer att hemligstämplas med ny hänvisning (utredningstekniska går inte att hävda längre). Efter att ha följt coronahanteringen förväntar jag mig noll uppföljande frågor från pressen som bara kommer att köpa allt rakt av (möjligen en följdfråga om CP).
WT kommer aldrig att redovisas.

Ölvebro förnekade kategoriskt att det befann sig någon med kommunikationsutrustning på Sveavägen mordkvällen.

Dag Andersson ville på 30-årsdagen undersöka WT-bärarna. Strax därefter avgick han i frivillig pension. Eftersom han inte fick resurser...…

Det skulle förvåna mig oerhört om Kristers lösning innefattar WT-bärare. 34 års utredning har visat att det är tabu. Alltså kommer det inte ske.

Varför?

Det kan var och en fundera på.

Det som ligger närmast till hands för mig är att det är här lösningen finns.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-06-05 kl. 13:12.
Citera
2020-06-05, 13:12
Medlem
I-van-Toers avatar
Det finns bara ett sätt att lösa Palmemordet på och det är att ge Christian Dalsgaard och Thomas Ekesäter åtalsimmunitet. Eftersom detta förmodligen är en omöjlig handling så kommer vi, svenska folket, att aldrig få veta sanningen. Det känns som om mordet på JFK har större potential att lösas än mordet på Palme. Varför? Därför att det finns film som hålls hemlig i fallet JFK (vem som INTE utförde mordet). I Palmemordet finns ingen film. Då krävs det ett erkännande som backas upp av ett vapen som kan bindas till plats och person. Alla dessa faktorer gör att vi aldrig kommer att få veta sanningen. Krister Peterson är en linslus som vill synas i MSM. Han har egentligen ingen koll alls.

Olof Palme mördades av folk som visste att de hade TOTAL kontroll över vad de gjorde. TOTAL KONTROLL. Redan ett par år efter mordet så körde MSM på ett spår de visste var halvsanning. Jag kan ha mina misstankar om vem och vilka som utförde mordet men ingen lyssnar ju på mig. Det röda kortet kommer aldrig att visas i fallet Palme.

Palmemordet är det "perfekta brottet" och kommer aldrig att lösas. Så är det och lev nu med det.
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-06-05 kl. 13:15.
Citera
2020-06-05, 13:16
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
WT kommer aldrig att redovisas.

Ölvebro förnekade kategoriskt att det befann sig någon med kommunikationsutrustning på Sveavägen mordkvällen.

Dag Andersson ville på 30-årsdagen undersöka WT-bärarna. Strax därefter avgick han i frivillig pension. Eftersom han inte fick resurser...…

Det skulle förvåna mig oerhört om Kristers lösning innefattar WT-bärare. 34 års utredning har visat att det är tabu. Alltså kommer det inte ske.

Varför?

Det kan var och en fundera på. Det som ligger närmast till hands för mig är att det här lösningen finns.
Din första mening får mig att tänka på "Palmemordet kommer aldrig att klaras upp." 34 års utredning har inte visat att det är tabu, snarare 30. Det som hänt efter det är att man löst mordet (som det verkar) och då kan det vara precis tvärtom mot vad du antar, att man löst mordet pga att man fått klarhet i hur det låg till med WT-personerna.
Citera
2020-06-05, 13:21
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Om det blir resonemang och indicier som du säger blir det ju omöjligt att tro på. Bindande bevisning krävs såklart.

Media tycks mena att det står mellan SE o Sydafrika. De har haft fel förr.

Vore åtminstone uppfriskande med ett helt okänt namn. Eller flera.

Jag har inget tips. Inväntar beskedet.
Media kanske har rätt om man byter ut "står" mot "ligger".
Citera
2020-06-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
LGWP sa i en roman att mordet hade ingenting alls att göra med den obegripliga övningen som HH drog igång på fredagen.

Okej låt oss då höra om denna övning och vad den gick ut på. Samt om det verkligen var en övning eller om det är en efterhandskonstruktion för att skapa alibi åt vissa individer som har synts på på stan av kollegor.

Och var verkligen HH ansvarig för övningen eller får han i egenskap av sin död klä skott för övningen? Samtidigt så skulle hans egenskap av övningsledare förklara varför han fick ta rollen som spaningsledare. Samt passiviteten under mordkvällen då ingen annan vill städa upp hans shit-storm.

Och om det var en oskyldig övning varför går Ölvebro ur sitt skinn för att bortförklara alla WT-observationer?

Undrar varför Hans Holmer aldrig gick in för walkietalkie observationerna och försökte koppla dom till PKK och mordet på OP?
Citera
2020-06-05, 13:23
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Jaha du på Aftonbladets plusartikel är rubriken iaf: "källor till tre palme-kännare: det kommer åklagaren att säga * INTE "Skandiamannen"
Det är ju bara för att just den artikeln handlar om SA. Ser man några månader tillbaka fram till idag är det SE och SA som enligt media är aktuella.
Citera
2020-06-05, 13:26
Medlem
Ny intervju med TP om Skandiamannen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1nEQre/overtygad-att-det-ar-skandiamannen
Citera
2020-06-05, 13:37
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Din första mening får mig att tänka på "Palmemordet kommer aldrig att klaras upp." 34 års utredning har inte visat att det är tabu, snarare 30. Det som hänt efter det är att man löst mordet (som det verkar) och då kan det vara precis tvärtom mot vad du antar, att man löst mordet pga att man fått klarhet i hur det låg till med WT-personerna.
Det du menar är alltså att det Ölvebro förnekade kommer att vara KPs trumfkort. Vilket i så fall kommer att bevisa att HÖ medvetet ljög.

Där en nutida tjänsteman kommer att bevisa en forntida tjänstemans i statens tjänst ljög.

Det kommer aldrig att ske.
Citera
2020-06-05, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Undrar varför Hans Holmer aldrig gick in för walkietalkie observationerna och försökte koppla dom till PKK och mordet på OP?

Jag tror inte han kunde göra det fullt ut utan att riskera att observationerna hade granskats mer ingående, och då ser man ganska fort att det inte liknar kurder.
Citera
2020-06-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Proffs är ett begrepp som bara amatörer, hollywood och förortsligister använder.
Ok jag omformulerar mig väl då.
Inget tyder i vart fall på att mordet var välplanerat och utfört av utvalda personer som gjort det förut oavsett om vi kallar dem proffs eller något annat.

Iofs kan man också vara fotbollsproffs eller hockeyproffs ett annat ord för att man är professionell har det som sitt yrke.

Poängen var att valet av vapen och att LP överlevde attentatet vilken tyder på ett mindre skicklöigt olanerat mord .Med stor sannolikhet var detta GMs första (och enda) grova våldsbrott vilket också Clarke skriver i "the probable assassin"
Citera
2020-06-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Jag tror inte han kunde göra det fullt ut utan att riskera att observationerna hade granskats mer ingående, och då ser man ganska fort att det inte liknar kurder.

Ok! Det har du rätt i.
Citera
2020-06-05, 13:42
Medlem
Om dagens PU pekar ut Skandiamannen blir det inte ett väldigt underbetyg till till alla tidigare PU från 1986-2016?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in