2020-06-05, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvis det er et lik kan jeg tenke meg at det ligger en plass som kan knyttes til TH.
Der det var ingen andre enn han som kunne tenkt ut et slikt sted. (bortsett fra GM) Nært en plass TH pleide å dra eller et område han var kjent.

Så godt planlagt som denne saken er tror jeg en slik viktig detalj er nøye gjennomtenkt.

Nettopp derfor vil det aldri bli funnet noe lik. Det er helt usannsynlig.

Det viktigste ved planleggingen for GM/TH:

- Det finnes ikke motiv
- Solid alibi
- Det finnes ikke noe lik
Citera
2020-06-05, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Hvorfor i all verden skulle de ikke ta høyde for det ?

Jeg ordla meg kanskje ikke helt presist; jeg mener ikke at rettslingvistene ikke har "kommet på" at feilene kan være gjort med vilje. Det jeg mener er at "konklusjonen" som Dagbladet har fått tilgang til, er basert på en hypotese om at feilene er genuine. Det kan være andre deler av analysen som undersøker om feilene kan være konstruerte.
Citera
2020-06-05, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Det å mistenke alle som har begynt å tvile på at TH er skyldig,skal være i slekt med han er en uintelligent tanke da.Det er for lavt nivå og like dumt som å påstå som at de fleste som stemte AP etter 22.juli.2011 kun gjorde det i sympati.
Det er muligheter for at det i hovedsak er 2 typer motiver for folk som er her å diskuterer,de fleste har en detektivmage å sterk trang til å forstå ting-Den andre delen har stor glede av et felleskap for å dele sladder.
Jeg tilhører den med detektivmage,og det ligger i min personlighet.Det jeg ikke forstår kan plage/oppta meg.

Jeg tenker nå mere på de 4 nevnte desperadoene som jobber hardt for å fremstille TH som uskyldig samma hva som dukker opp, ikke nødvendigvis deg.
At man tror at TH er uskyldig basert på magefølelse og at man ikke har satt seg inn i saken, det er nå greit, da trenger man ikke å være i familie med han.
Nå skal det jo sies at det ikke er alle som har kjennskap/innsyn til familien fra annen vinkel enn gjennom media, og derfor har gått glipp av flere detaljer.
Tror det er litt mere enn bare 2 motiver for at folk er her.
Men at folk er her bare for å spre at TH er en morder, uten å ha satt seg inn i saken, det tviler jeg faktisk veldig på.
Citera
2020-06-05, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
For et utrolig bra innlegg! Her er du inne på noe jeg har tenkt på i over ett år. Første gang at gåsehudfølelsen slo inn her på Flashback.

Takk for det. Jeg mistenker en slik forklaring på dette mysteriet.

Det er en spektakulær villedning som skaper oppstyr langt ut over landegrensene.
Citera
2020-06-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genanse
Jeg ordla meg kanskje ikke helt presist; jeg mener ikke at rettslingvistene ikke har "kommet på" at feilene kan være gjort med vilje. Det jeg mener er at "konklusjonen" som Dagbladet har fått tilgang til, er basert på en hypotese om at feilene er genuine. Det kan være andre deler av analysen som undersøker om feilene kan være konstruerte.

Hvorfor i all verden skulle de være basert på en slik hypotese?
Citera
2020-06-05, 13:28
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Rart
Hvorfor er det rart? Jeg mistenker at også du har kjennskap til dette økenavnet, og da skjønner du nok hvorfor det ikke bør settes på trykk.
Citera
2020-06-05, 13:31
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Nettopp derfor vil det aldri bli funnet noe lik. Det er helt usannsynlig.

Det viktigste ved planleggingen for GM/TH:

- Det finnes ikke motiv
- Solid alibi
- Det finnes ikke noe lik
Mener du at TH kunne hjernevaske GM til å drepe AEH?

Og hvilket motiv hadde GM til å drepe AEH?
Citera
Medlem
Citat:

Fordi lingvisten er nettopp lingvist, og ikke kriminaletterforsker.

Hun har analysert teksten slik den fremstår. I hvilken grad feilene ikke er reelle, er det andre som bedømmer bedre
Citera
Medlem
Citat:

Man kan ikke komme fram til den konklusjonen (at skribenten er utenlandsk) hvis man ikke antar at feilene er genuine.
Citera
Medlem
Fikk ikke til å sitere, men Poire tror jeg skrev dette lenger bak i tråden:
Det som i hvert fall ikke er til å misforstå, er at dette kallenavnet har vært i bruk. Hun benekter ikke det. I så fall ville man ha skrevet noe slikt som "dette stemmer ikke, ingen av oss ville kalt mamma det!".

Hvis det er tilfelle at det verserte stygge kallenavn mot AEH i familien:
Det virker som det er konsensus i tråden om at TH er tyrannen her, AEH blir omtalt som en forsvarsløs og uskyldig eldre dame. Hva om det er motsatt? Hva om AEH var den som kua både mannen og barna? Det verserer rykter om at hun var alkoholisert. Kan ha vært håpløs med penger også (mtp ektepakten). Ingen her vet. Sånne ting kan være skjult innad i en familie, selv om hun kan framstå som snill og varm utad. Damer kan også være psykopater.
Altså, det er sikkert ikke sånn, men enn hvis? Det gir i alle fall rom for flere motiver. Noen kan ha fått skikkelig nok. TH kan dekke over for barna, eller motsatt. Sønn skal visstnok ha betrodd seg til noen i fylla om at han var involvert, men dette er løse rykter.
Citera
2020-06-05, 13:33
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Det er akkurat det du peker på som er poenget mitt, ekspertene vet veldig godt at feilene er gjort med vilje. Likevel kan man gjøre gjentagende feil som kan avsløre opphav. Alt står i artikkelen til Dagbladet, lingvisten forklarer hvordan de jobber: https://www.dagbladet.no/nyheter/trusselbrevet-sprakdetaljen-politiet-avslorte/72523277Det finnes selvsagt ingen kidnappere, men TH kan ha leid inn profesjonelle kriminelle til å bortføre og drepe AEH. Når man ser på hvordan denne bortføringen/drapet er gjort finnes ikke slike kriminelle i Norge etter min mening.

Legger også til at Winger mente at de som bortførte og drepte henne snakket et språk hun ikke forstod.

Sitat:

Dagbladet:
- Hvor stor er sjansen for at forfatteren rett og slett har brukt Google translate eller en annen teknisk løsning for å oversette teksten til norsk?

Pavlenco:
- Det kan absolutt være mulig, men for eksempel Google translate er ikke alltid noen god løsning når det kommer til betydning av ord eller grammatikk. Hvis du ønsker å forvirre politiet, så ønsker du blant annet feilstaving av ord, men dette er en av Google translates beste funksjoner - den staver ord riktig. Så man ender opp med et resultat som man vil kunne avsløre at stammer fra et oversettingsprogram. Sitat slutt

En feks engelsk tekst kjørt flere ganger i Google translate og så «krydret» med litt skrivefeil burde gjøre jobben til disse ekspertene ganske umulig. Å si at en skandinav ikke kan ha skrevet dette er bare tull.
Citera
2020-06-05, 13:33
Medlem
Reagerade på att det i kidnappningsbrevet på ett ställe stod Anne-Elisabeth med bindestreck. Det är väl rätt ovanligt i Norge men mer regel i tex. Sverige. Om man skriver med versaler på tastaturet måste man ju aktivt klicka in sig på symboler för att få till ett bindestreck så det är ju ett aktivt val och inte tillfälligt. Får svenskvibbar av texten. Låter inte alls som någon invandrarnorska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in