2020-06-05, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Varför var ugnsluckan öppen?
Har det framkommit?
Det sades att de ibland hade luckan öppen för att värma den kalla lägenheten. Pappan trodde att det var därför man skaffade kaminen.

När pappan var där så kikade han i brevinkastet. Kaminen stod då i sovrummet (minns jag rätt nu?), ugnsluckan var öppen (om jag minns rätt) och en stol med de där kuddarna (de som tillhörde överkastet) låg på stolen, dvs klappstolen som sedermera stod i vardagsrummet.
Citera
2020-06-05, 12:48
Medlem
xpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
Okej, detta är så himla överkurs i "leka-detektiv och försöka lösa vart W är.

Meeen... Jag satt igår på Google maps och "gick" omkring i området kring Göteborgsvägen. Svängde in vid Ica kvantum bara några meter ifrån deras port och svängde vidare in på Repslagaregatan , längre fram där ligger något som enligt skylt heter "Uddevalla Energi Renhållningsavd."

På andra sidan den vägen finns en stor röd-aktig plåtbyggnad där de står bla massor av containers och liknande. Men.

Någon som kan området eller orkar kolla på sin Google maps på samma hus, kolla då under den röda plåtbyggnaden, på sidan. Det är en del av grunden där som man mycket troligen kan krypa under på vissa ställen. Och jag tänker att om det är renhållningsavd där lär det redan lukta illa, i ju med att det står en slamtömningsbil/soptunnor osv på andra sidan.
Jag vet hur sjukt detta låter och förmodligen är.

Men utrymmet är stort nog på vissa ställen att åla sig under, gömma en kropp och åla ut, kanske få något sår på överarm osv.
Kolla snälla, sök på Repslagaregatan på Google maps och se under den röda plåtbyggnaden.

Vill du ta en skärmdump och ringa in utrymmet?
Citera
2020-06-05, 12:49
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Har det framkommit?

Tänkte kanske göra en Maria Kisch. Hade ju förberett med ugnsfolie och allt
Skämt åsido, hade väl någon slags dimmig tanke om att göra lägenheten till en bastu. Vad vet vi om detta egentligen? Varför har han det så inihelvete varmt?! Att köra ugnen på full effekt och öppna luckan hjälper ju
Citera
2020-06-05, 12:50
Medlem
Citat:
Har det framkommit?
Pappan har sagt i förhör att de brukade ha ungnsluckan öppen för värmen skull.
Citera
2020-06-05, 12:54
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det sades att de ibland hade luckan öppen för att värma den kalla lägenheten. Pappan trodde att det var därför man skaffade kaminen.

När pappan var där så kikade han i brevinkastet. Kaminen stod då i sovrummet (minns jag rätt nu?), ugnsluckan var öppen (om jag minns rätt) och en stol med de där kuddarna (de som tillhörde överkastet) låg på stolen, dvs klappstolen som sedermera stod i vardagsrummet.

Just ja, så var det! Ville kanske torka kuddarna då? De var ju mättade med blod. Lättare att göra sig av med då om de inte kladdar blod överallt. Gick i slutändan inget vidare förvisso...
Citera
2020-06-05, 12:57
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpxx
Vill du ta en skärmdump och ringa in utrymmet?
Gissar att det är det här som menas: https://www.google.com/maps/@58.3441656,11.9205436,3a,75y,342.75h,94.13t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbEhdGsPsDtFwDWnHW0wrFQ!2e0!7i1 6384!8i8192
Citera
2020-06-05, 13:00
Medlem
Caticorns avatar
Citat:

Meeen... Jag satt igår på Google maps och "gick" omkring i området kring Göteborgsvägen. Svängde in vid Ica kvantum bara några meter ifrån deras port och svängde vidare in på Repslagaregatan , längre fram där ligger något som enligt skylt heter "Uddevalla Energi Renhållningsavd."

På andra sidan den vägen finns en stor röd-aktig plåtbyggnad där de står bla massor av containers och liknande. Men.

Någon som kan området eller orkar kolla på sin Google maps på samma hus, kolla då under den röda plåtbyggnaden, på sidan. Det är en del av grunden där som man mycket troligen kan krypa under på vissa ställen. Och jag tänker att om det är renhållningsavd där lär det redan lukta illa, i ju med att det står en slamtömningsbil/soptunnor osv på andra sidan.

Men utrymmet är stort nog på vissa ställen att åla sig under, gömma en kropp och åla ut, kanske få något sår på överarm osv.
Kolla snälla, sök på Repslagaregatan på Google maps och se under den röda plåtbyggnaden.

Kan se om jag och en till kan bege oss dit. Vi har sökt (egna sök) runtomkring där, men skadar inte med ett till.
Citera
2020-06-05, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Kan se om jag och en till kan bege oss dit. Vi har sökt (egna sök) runtomkring där, men skadar inte med ett till.
Super! Ta med en rejäl ficklampa och inte bara mobillampan. Här hålls tummar :-)
Citera
2020-06-05, 13:05
Medlem
Caticorns avatar
Citat:

Bor man på gavel eller högst upp så blir det ganska kallt i lägenheterna. Av egen erfarenhet.

Inget försvar utan bara upplevd information.
Citera
2020-06-05, 13:07
Medlem
Citat:

Möjligt att man KANSKE kan fösa in en kropp, men inte djupt då man nog själv inte kommer under den, i varje fall utan måånga rivmärken och jordfläckar över hela kroppen. Öppningen är inte mer än max 20-30cm i höjd
Citera
2020-06-05, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuX
Möjligt att man KANSKE kan fösa in en kropp, men inte djupt då man nog själv inte kommer under den, i varje fall utan måånga rivmärken och jordfläckar över hela kroppen. Öppningen är inte mer än max 20-30cm i höjd
Kroppsdelar då? Finns stor risk att hon är delad i fler delar.
Citera
2020-06-05, 13:08
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Super! Ta med en rejäl ficklampa och inte bara mobillampan. Här hålls tummar :-)

Ska bara lyckas komma innanför inhägnaden också 😂

Jag uppdaterar om det blir något. Du vet, det är jobb och sånt emellan och jag bor inte i stan längre, annars hade jag gått dit själv.

Däremot tycker jag att den som startade ämnet kan ringa/kontakta via hemsida, till polisen alltså.

Skulle vi finna något av intresse så kontaktar vi också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in