Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Av vad du skriver så kan jag dra slutsatsen att du avför CA för att
1. olika personer har drivit CA-spåret mot PU i 15 år utan resultat,
2. vapnet är av fel typ.
Punkt (1) har ett värde, men är likväl ett besynnerligt argument från någon som driver ett helt egen linje som han påstår sig vara i kontakt med PU om.
Punkt (2) saknar som allt du skriver all form av substans. Jag kan gissa att det har att göra med din egen teori om att pipan är kortare (högst 2” tror jag det var?). Du har dock inte vid något tillfälle presenterat belägg för detta så det är ett mycket svagt argument. Märkligt också att FBI inte påtalade detta redan i mars 1986.
bobo, jag tror att du har kunskaper om MOP, och en del av dem skulle kunna vara av intresse för tråden. Men det måste komme från en annan bobo; en som inte skriker i tråden och utmålar de som inte tycker som han som lögnare, inte skriver 10 one-liners om dagen utan argument, och, mest väsentligt, klarar att debattera utan att kalla motståndarna för ”jönsar” när argumenten tryter.
Finns det en sådan bobo? Eller är den här otrevliga figuren med trasig påfågelstjärt vad vi kommer att få se? I så fall kanske en ny tråd-semester är det bästa.
hälsningar,
tillförordnad Jöns fb
Finns där ens embryo till sakargument i dina tirader. Är du kanske en inkarnation av Krantz.
Halmgubbetaktiken är inte framgångsrik här.
Det finns en anledning att man inte vänt upp och ned på den undre världen för att hitta dennes vapen genom alla år. Det är en ickehändelse som inte föranledde någon åtgärd av rang.
Myten är att det är den felande länken. Så är det inte. Inga tjänstevapen har tagits in. Mängder av vapen är på olika grunder undantagna. Kanske 20% av alla vapen har testats.
Så länge vapnet inte hittats kan myterna leva.
För övrigt samma anledning som fanns när man trots exakt utpekande inte fann Mockfjärdsvapnet som var sista chansen att sätta vapen i CPs hand.