2020-06-05, 11:46
Medlem
Chinottos avatar
Mycket märkligt att det är så klent med rapportering idag då ab och expressen tidigare sagt att de ska rapportera. Men det vet la att det inte blir några smaskiga detaljer idag...

En tanke kring händelseförloppet jag inte kan släppa sedan förhöret med MGM; mycket av hans vittnesmål kretsar kring att han spelade tv-spel i samband med bråket. Jag får för mig att detta kan stämma då hans berättelse hängde ihop på ett annat sätt under den episoden i förhöret.

Spelar inte på PS själv men finns det inte rätt bra loggar på vad och när och hur mycket man spelar på sitt konto? Det mesta är ju uppkopplat numera. Detta skulle ju kunna ge mer svar på när han faktiskt befunnit sig hemma och vad han gjort när han varit där (samt kanske när han slutat för att göra lite mer monkey business). Vore i så fall något för försvaret att begära ut för att styrka hans berättelse med allt spelande ex? Samt för åklagarsidan för att bevisa sin tes kring brottet och styckning+bortforsling nu när vi fått hans berättelse. Någon som vet hur detta funkar?

Tror inte detta varit uppe tidigare. Ber om ursäkt i så fall.
Citera
2020-06-05, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharya
Har inte heller sett det tidigare men det kanske var den som gjorde avtrycket på golvet i vardagsrummet då. Hoppas dom har kollat undersidan på den.
Avtrycket var fyrkantigt, som efter en balja i så fall. Polisen tror att det var avtryck av en väska som användes vid transport av Wilmas kropp.
Citera
2020-06-05, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Avtrycket var fyrkantigt, som efter en balja i så fall. Polisen tror att det var avtryck av en väska som användes vid transport av Wilmas kropp.
Det lilla avtrycket skulle vara en väska? Var i all världen har du läst det? Så vitt jag kan utröna ur fupen så VET DE INTE varifrån avtrycket kommer.
Citera
2020-06-05, 11:51
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det lilla avtrycket skulle vara en väska? Var i all världen har du läst det? Så vitt jag kan utröna ur fupen så VET DE INTE varifrån avtrycket kommer.

+1
Tycker det verkar totalt orimligt. Också oklart varför den i så fall skulle stå i vardagsrummet med tanke på alla släpspår. Är mer inne på att det är något som stått där när brottet begicks. Eller är det fastställt att det skulle kommit dit i efterhand? Är det rimligare att det ställts där i efterhand? Eller flyttats dit?
Citera
2020-06-05, 11:54
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Var det du som bott i samma hus?
Berätta mer för det verkar inte som alla getterna är hemma där.

Citat:
De ger även intryck i förhör att vara totalt oberörda av vad som hänt.

Japp det stämmer.

Ja vad ska jag säga. De brukar lite allt möjligt. Tror det är några bokstavskombinationer på dessa också, samt psykisk ohälsa.
Kan vara därför de verkar oberörda. De är rättså ”loja”/slöa i sitt sätt, om man säger så.
Citera
2020-06-05, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Japp det stämmer.

Ja vad ska jag säga. De brukar lite allt möjligt. Tror det är några bokstavskombinationer på dessa också, samt psykisk ohälsa.
Kan vara därför de verkar oberörda. De är rättså ”loja”/slöa i sitt sätt, om man säger så.
En ödmjuk fråga: vilka pratar ni om? Vill gärna läsa förhöret :-)
Citera
2020-06-05, 11:58
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Klart den är biologiskt ämne, men tänk lite här nu va? Hur lång tid tror du det tar innan en död kropp ruttnar och börjar avge vätskor? Inte på den ändå ganska korta stunden hon legat död i lägenheten.

Här i länken får du en del svar på det du undrar över:

https://kriminalteknikern.wordpress.com/dodstecken/
Citera
2020-06-05, 12:04
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Den vän till Wilma som skall förhöras idag, är det hon som hade sex med T framför Wilma?

Nej, det var Hanna som hade sex med T.

Jag tror att det är A#lba och hennes mamma som ska vittna. Bra vittnen tycker jag, objektiva, inga dramaqueens.

Citat:
Ursprungligen postat av Chinotto
+1
Tycker det verkar totalt orimligt. Också oklart varför den i så fall skulle stå i vardagsrummet med tanke på alla släpspår. Är mer inne på att det är något som stått där när brottet begicks. Eller är det fastställt att det skulle kommit dit i efterhand? Är det rimligare att det ställts där i efterhand? Eller flyttats dit?

Golvet är svabbat först, sedan har föremålet placerats på ett vått golv. Så tolkar jag det.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2020-06-05 kl. 12:06. Anledning: Tillägg
Citera
2020-06-05, 12:06
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Tack!

Verkar inte finnas någon Live vare sig hos AB, Bohusl. eller Expressen - just för nu.
SR liverapporterar Jag tycker de är bäst bland dagens rapportörer.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7488498
Citera
2020-06-05, 12:10
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Golvet är svabbat först, sedan har föremålet placerats på ett vått golv. Så tolkar jag det.

Tack! Fick aldrig riktigt rätsida på det men då är det liknande fotavtrycken. Däremot tycker jag det är knepigt att det ger ett så starkt utslag på blue light. Känns som att det är viktigt i sammanhanget, men kanske luras av det är försvunnet.

Kanske gjort av ett materiel som är svårt att rengöra? Det är ju precis vid primära brottsplatsen enligt teknikerna. Textil kanske? En till fotpall? Känns långsökt, jag vet...
Citera
2020-06-05, 12:13
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinotto
Tack! Fick aldrig riktigt rätsida på det men då är det liknande fotavtrycken. Däremot tycker jag det är knepigt att det ger ett så starkt utslag på blue light. Känns som att det är viktigt i sammanhanget, men kanske luras av det är försvunnet.

Kanske gjort av ett materiel som är svårt att rengöra? Det är ju precis vid primära brottsplatsen enligt teknikerna. Textil kanske? En till fotpall? Känns långsökt, jag vet...

Nej fotavtrycken är avsatta i färskt blod enligt NFC.

Det kantiga märket i blue Star är fortfarande en gåta.
Citera
2020-06-05, 12:18
Medlem
I liverapporteringen säger farfar att hon ganska många gånger tätt inpå lånat pengar "till bussresor". Jag misstänker att det är ett svepskäl och att det är Tishko som tvingat henne att låna pengar av folk för att han behövt pengar till droger. Hon bad om pengar av både mamma och pappa också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in