2020-06-05, 10:54
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilketnamnskajagta
Hur följer man denna presskonferensen,kan någon förklara för en digitalt okunnig?

Verkar sändas på Youtube. Aftonbladet är så förbannade att de missar klick på det så de har inte ens skrivit ut tiden på konferensen än tycker jag det ser ut som.

Jag tror nog att någon vänlig själ kan lägga in en länk här till dig som du kommer att kunna klicka på.
Citera
2020-06-05, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Verkar sändas på Youtube. Aftonbladet är så förbannade att de missar klick på det så de har inte ens skrivit ut tiden på konferensen än tycker jag det ser ut som.

Jag tror nog att någon vänlig själ kan lägga in en länk här till dig som du kommer att kunna klicka på.

Jag är en vänlig själ.

Digital pressträff om Palmeutredningen.
https://youtu.be/K9UE5qI_PwQ
Citera
2020-06-05, 11:00
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Finns alltid en risk men det kommer i sådant fall att få enorma negativa konsekvenser där Wikileaks framstår som en vindil.
Risken är inte försumbar. Petersons uttalanden står för sig själva. Om han inte lurat oss alla.

När det gäller de som lovat oss en lösning genom alla år litar jag inte på någon. Vilket fram tills nu har det varit en fruktbar strategi.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-06-05 kl. 11:05.
Citera
2020-06-05, 11:00
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Säger du som är personangreppens fader
Personargument, inte personangrepp. Man kan inte ta hänsyn till att TP har en sympatisk attityd om han offentligt pekar ut en oskyldig som mördare och sprider det så mycket det bara går.
Citera
2020-06-05, 11:02
Medlem
CompleteControls avatar
SVT verkar sända både på Play & SVT2.
https://www.gp.se/kultur/kultur-n%C3%B6je/svt-laddar-inf%C3%B6r-palmemordsbeskedet-1.28873048
Citera
2020-06-05, 11:06
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Helt enig angående översittare Göransson.

Och Pettersson ger ett gemytligt intryck. Han verkar absolut inte ha handlat med ont uppsåt. Dock bör han ha undvikit att namnge SE i sin bok.

Jag kan hålla med dig om namnpubliceringen, ett lite udda och skumt val, det hade räckt med att skriva "Skandiamannen".

SEs namn kommer med största sannolikhet att nämnas av Krister Petersson eller Hans Melander på presskonferensen; om inte för att berätta hans skuld så för att definitivt understryka hans oskuld och obefintliga inblandning (så att ev ryktesspridningar och teoribyggen avtar en gång för alla).
Citera
2020-06-05, 11:08
Medlem
SGDFs avatar
Presenterar dom ensam gärningsman, vill jag undra vem som ringde konsuln i Bonn mitt i natten.
Citera
2020-06-05, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokplatta
Det måste finnas hårda fakta och teknisk bevisning. Annars ger denna "lösning" noll och intet. Hoppas få se Krister Peterson med mordvapnet, gärna att han håller det på samma sätt som Hans Holmér gjorde när han visade upp pickadollerna där 1986.
OM de identifierat det behöver det inte betyda att de har det.

Även ett hittat vapen skall kunna säkras hela kedjan.
Citera
2020-06-05, 11:10
Medlem
SuperTeflons avatar
Ett antiklimax jag inte vill se är att KP löser innantill från slutkapitlet i Dammegårds bok!

Då kasadspyr jag och får galopperande hudutslag på hela kroppen!
Citera
2020-06-05, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilketnamnskajagta
Hur följer man denna presskonferensen,kan någon förklara för en digitalt okunnig?
Det är nog bara att slå på tv:n och trycka på favoritkanal, tror jag.
Citera
2020-06-05, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Risken är inte försumbar. Petersons uttalanden står för sig själva. Om han inte lurat oss alla.

När det gäller de som lovat oss en lösning genom alla år litar jag inte på någon. Vilket fram tills nu har det varit en fruktbar strategi.

Så är det! Blir det avslut?
Citera
2020-06-05, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Oj, mycket versaler där bobo.

Du är en av de snöflingor som jag tidigare skrivit om i tråden. De där snöflingorna som blir mer och mer stressade ju närmare 10/6 vi kommer.
Tvärt om. Du är dock ännu en av de som är helt oförmögna att skilja på sakargument och personargument.

Huruvida någon tillskrivs egenskaper som trevlig har ingen betydelse för värdera av dennes argument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in