2020-06-05, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Hon ljuger inte alls över huvud taget, tramsigt försök av dig att vilseleda. MT kastar misstankar på HD det är korrekt men det är för att HD låtit glappkäften gå där när hon inte borde. Om hon endast informerats om mordet men inte deltagit kan man tänka sig att hon är i något slags chocktillstånd och dessutom kommer till jobbet utan att ha sovit en enda sekund.

Nej han var inte ute för att kolla burkar, han var ute för att lura LW till mötesplatsen. Vad han sedan planerat att göra är ännu okänt. Att han ljög för polisen om att han varit på krogen är inget konstigt eller avvikande, SD ljuger mer eller mindre konstant för vem som helst, när som helst och om vad som helst.

HD:s chef har väl ingen anledning att ljuga eller kasta misstankar mot någon. Hon har tider att hänga upp sig på där på morgonen och berättar vad HD sagt.

HD har uppgifter ang LW tidigt på morgonen och det kan inte vara från någon annan än SD som jag ser det. Antingen personligt eller via något som är raderat.

SMS (som finns kvar) är vid 11-tiden från SD. Om det var då HD fick kännedom för första ggn är det märkligt hur hon reagerar. Tänker först på några namn i geo-kretsar.

Varför ställer hon inte frågan till SD varför LW:s barn/fd överhuvudtaget kontaktade just SD så tidigt
på morgonen? Jag antar att HD utgick från att SD/LW inte hade någon kontakt eftersom HD gått med på att åka på resa med honom (samma dag).

Varför utgår både SD och HD tidigt att något förskräckligt hänt LW? Den ena önskar se henne död den andra är säker på att något allvarligt har hänt (väljer att jobba i stället för att leta trots semesterdag).

Senare ringer JG till polisen och tipsar att de ska kolla HD:s hus...!
Citera
2020-06-05, 07:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
HD:s chef har väl ingen anledning att ljuga eller kasta misstankar mot någon. Hon har tider att hänga upp sig på där på morgonen och berättar vad HD sagt.

HD har uppgifter ang LW tidigt på morgonen och det kan inte vara från någon annan än SD som jag ser det. Antingen personligt eller via något som är raderat.

SMS (som finns kvar) är vid 11-tiden från SD. Om det var då HD fick kännedom för första ggn är det märkligt hur hon reagerar. Tänker först på några namn i geo-kretsar.

Varför ställer hon inte frågan till SD varför LW:s barn/fd överhuvudtaget kontaktade just SD så tidigt
på morgonen? Jag antar att HD utgick från att SD/LW inte hade någon kontakt eftersom HD gått med på att åka på resa med honom (samma dag).

Varför utgår både SD och HD tidigt att något förskräckligt hänt LW? Den ena önskar se henne död den andra är säker på att något allvarligt har hänt (väljer att jobba i stället för att leta trots semesterdag).

Just frågan om hur de visste eller anade att något förskräckligt hänt LW är inte märkligt alls enligt min mening. Det förstod ju alla att så måste det vara och det är därför polisen kontaktades tidigt. Lena skulle aldrig frivilligt ge sig iväg natten till sin sons födelsedag.

Dina andra frågor har jag inga svar till och funderar själv på dem fortfarande.
Citera
2020-06-05, 07:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

Nu börjar du nästan få henne att verka just suspekt. Har du någon bra teori om varför åklagaren inte kallade henne som vittne i rättegången?
Senast redigerad av Draifos 2020-06-05 kl. 07:22.
Citera
2020-06-05, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Just frågan om hur de visste eller anade att något förskräckligt hänt LW är inte märkligt alls enligt min mening. Det förstod ju alla att så måste det vara och det är därför polisen kontaktades tidigt. Lena skulle aldrig frivilligt ge sig iväg natten till sin sons födelsedag.

Dina andra frågor har jag inga svar till och funderar själv på dem fortfarande.

SD hade inga uppgifter mellan att sonen kontaktade honom vid 07 och UW flera timmar senare. Han visste inte att polisen var inblandad.

Varför skulle han dra den värsta tanken av alla att det hade hänt LW något förskräckligt?

Varför ringde JG polisen och tipsade om att söka i HD:s hus?
Citera
2020-06-05, 07:39
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tack för svar! Lät skriken som om de kom från samma person?

Måste hursomhelst varit fasansfullt att höra. Stämmer kanske då med antalet slag som man menar att hon fick utstå? 17 slag och stackaren skrek för varje gång GM(s) höjde vapnet?

Den eller de som begått mordet måste verkligen vara sjuk. Vad man än tycker om en annan människa finns det hundra andra sätt att lösa en konflikt än att ta livet av någon och dessutom med så mycket våld och ev utdraget som 17 slag eller mer. Är man kapabel till att plåga en annan människa så skoningslöst så måste man hata offret genom ett länge ackumulerat hat och vara i total avsaknad av empatisk förmåga. Något som jag tänker borde utesluta många som GMs.

En sak som jag ofta hakat upp mig på är att ifall paret D anser sig vara oskyldiga så borde en normal reaktion varit att de liksom grannar i Nya Hjärsta varit livrädda för att det går en sådan sjuk våldsam mördare lös i området där de själva bor. Men trots att en kvinna de kände väl och hade många gemensamma bekanta med har mördats (med övervåld i deras eget kvarter där de bor med sina tonårsdöttrar) så verkar de bete sig som om hela livet vore en fest fr o m att LW försvinner. Det är ett märkligt beteende.
Jupp, det är helt jävla galet och därför ett av de tydligaste tecknen för att de mördade henne. Precis som Stefans uteblivna kontaktförsök och letande. Att de tidigare talat om att döda sina döttrar visar på känslokallheten som behövs för att slå ihjäl någon med 17 slag på det där viset.
Citat:

Även detta är supertydligt.
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-06-05 kl. 07:44.
Citera
2020-06-05, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nu börjar du nästan få henne att verka just suspekt. Har du någon bra teori om varför åklagaren inte kallade henne som vittne i rättegången?

På vilket vis tycker du att jag "nästan få henne att verka just suspekt"?

Jag skrev "HD:s chef har väl ingen anledning att ljuga eller kasta misstankar mot någon".
Citera
2020-06-05, 07:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
SD hade inga uppgifter mellan att sonen kontaktade honom vid 07 och UW flera timmar senare. Han visste inte att polisen var inblandad.

Varför skulle han dra den värsta tanken av alla att det hade hänt LW något förskräckligt?

Varför skulle han inte dra slutsatsen att något förskräckligt hänt under natten när han vet att Lena annars skulle grattat sonen på morgonen? Det var tradition hon höll benhårt vid. Hon är inte försvunnen av fri vilja, inte ens "bara" kl 7.
Citera
2020-06-05, 07:56
Medlem
Citat:
Varför skulle han inte dra slutsatsen att något förskräckligt hänt under natten när han vet att Lena annars skulle grattat sonen på morgonen? Det var tradition hon höll benhårt vid. Hon är inte försvunnen av fri vilja, inte ens "bara" kl 7.

För att han inte kan ha en aning om LW kommit tillrätta 5 min efter att LW:s son ringt honom på morgonen. Trots allt kommer de flesta "försvunna" tillbaka och inget elände har hänt... men SD drar den värsta tänkbara tanken per omgående.
Citera
2020-06-05, 07:58
Medlem
Citat:
För att han inte kan ha en aning om LW kommit tillrätta 5 min efter att LW:s son ringt honom på morgonen. Trots allt kommer de flesta "försvunna" tillbaka och inget elände har hänt... men SD drar den värsta tänkbara tanken per omgående.
Dessutom borde han inte ha en susning om när i tid LW försvann (att det var mitt i natten).
Citera
2020-06-05, 08:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Jag förstår men NW ringer ju SD för att de försökt få tag på Lena först men inte lyckats hitta henne. Det är säkert ovanligt att hon inte svarar sina barn speciellt på en sådan viktig dag.

Jag skulle också få dålig magkänsla att något kan ha hänt om det var min vännina som var puts väck på sin sons födelsedag och ingen lyckats få tag i henne.
Citera
2020-06-05, 08:22
Medlem
Citat:
Jag förstår men NW ringer ju SD för att de försökt få tag på Lena först men inte lyckats hitta henne. Det är säkert ovanligt att hon inte svarar sina barn speciellt på en sådan viktig dag.

Jag skulle också få dålig magkänsla att något kan ha hänt om det var min vännina som var puts väck på sin sons födelsedag och ingen lyckats få tag i henne.

Om SD fått dålig magkänsla borde han i normalfallet tänka att LW var skadad på något sätt... kanske gått ut tidig morgon för att lägga ut en burk till sonens födelsedag. Han borde inte veta att hon varit borta sedan mitt i natten.
Och som sonen misstänkte att SD kunde veta något (han misstänkte inte då att han tagit mamman av daga) om någon burk som skulle läggas ut och därför ringde på morgonen.

SD valde att åka och jobba på sin semesterdag i stället för att leta (om han nu är orolig)... varför?
Citera
2020-06-05, 08:32
Medlem
Citat:

Största Varför är nog att superhjälten S inte tänkte på att börja leta efter L när No* ringde. Särskilt eftersom han var så säker på att något allvarligt hänt och att L inte skulle hålla sig undan frivilligt. Först efter UWs sms skickar han meddelanden till några manliga geocachare och sen var hans hjälpande del uppfylld. Skral insats av en som vet att det ska bli tråkiga rubriker...

Nära vännen JG får inte veta förrän senare under e m. Han verkar bli bekymrad och i sina tankar ser han möjligheten att H är skyldig till något allvarligt brott? Det är väl den rimligaste anledningen till att han ringer polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in