Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Räcker inte att en person under 15 års tid bearbetat PU utan framgång om honom.
Det där du presenterar är som vi alla vet i stora delar skrönorna som skall skapa illusioner av samband som inte finns.
Det är så enkelt att man rent tekniskt kan veta att dennes vapen inte kan var mordvapnet (Går inte in på det närmare men det är samma orsak som att man inte ville hitta Mockfjärdsrevolvern.
och utöver den konstigheter med revolvern om försvann finns ingen som helst substans i något.
Det är så typiskt för jönsar som dig att ställa upp olika påståenden och sedan kräva att de motbevisas annars är de sanna. Demagogisk idioti. Mycket avslöjande.
Jag tror att de flesta förstår att CA granskats för länge sedan. Inget finns som indikerar att det ändrats.
Det är underbart med sådana som dig som tror att verkligheten är Agata Christie. Minst misstänkt är skyldig. Nej det finns mycket mindre långsökta samband som några verkar rabiat blunda för. PU påverkas inte. Det är jag 100 på.
Av vad du skriver så kan jag dra slutsatsen att du avför CA för att
1. olika personer har drivit CA-spåret mot PU i 15 år utan resultat,
2. vapnet är av fel typ.
Punkt (1) har ett värde, men är likväl ett besynnerligt argument från någon som driver ett helt egen linje som han påstår sig vara i kontakt med PU om.
Punkt (2) saknar som allt du skriver all form av substans. Jag kan gissa att det har att göra med din egen teori om att pipan är kortare (högst 2” tror jag det var?). Du har dock inte vid något tillfälle presenterat belägg för detta så det är ett mycket svagt argument. Märkligt också att FBI inte påtalade detta redan i mars 1986.
bobo, jag tror att du har kunskaper om MOP, och en del av dem skulle kunna vara av intresse för tråden. Men det måste komme från en annan bobo; en som inte skriker i tråden och utmålar de som inte tycker som han som lögnare, inte skriver 10 one-liners om dagen utan argument, och, mest väsentligt, klarar att debattera utan att kalla motståndarna för ”jönsar” när argumenten tryter.
Finns det en sådan bobo? Eller är den här otrevliga figuren med trasig påfågelstjärt vad vi kommer att få se? I så fall kanske en ny tråd-semester är det bästa.
hälsningar,
tillförordnad Jöns fb