2020-06-05, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Angående Sydafrika:
Någon som har koll på vilka vapen som använts av sydafrikanska agenter vid andra attentat? Magnumrevolver känns ju inte som proffsmördare tycker jag. Hela mordet är ju väldigt chansartat. Skulle ett proffs verkligen agerat så här?
Yxor, Machete, brevbomber automatvapen hagelgevär automatkanoner, tortyr. EFTER TORTYR OCH MORD ORDNADE DE BARBECUE OCH BRÄNDE LIKEN.

GOOGLA! Gubbarna var i flera fall kronvrak med bestialiska svin. INGA LÖNNMÖRDARE.
Citera
2020-06-05, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Det känns för mig iaf väldigt osannolikt att mordet var ett professionellt utfört dåd.
Dels känns det som dessa alla spår PKK Sydafrika diverse polisspår osv redan borde ha varit välutredda för länge sedan.
Vad för nytt ska de ha kunnat hitta nu som inte redan upptäcksts??

Dels som du säger valet av vapen och dessutom att LP överlevde attentatet.
Proffs hade sett till att för alltid släcka henne också rimligtvis.
Proffs är ett begrepp som bara amatörer, hollywood och förortsligister använder.
Citera
2020-06-05, 00:09
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Hur menar man med återvänt? Var det efter han gripits av säkerhetspolisen i Kapstaden?

Noterar att bild nr 2 på Gericke, den i mitten är iögonfallande med ett vittnesmål från LP.
"Gärningsmannen har stirrande blick. Ljus blick. Kindknotorna är liksom bulliga. Han har vit överläpp"

Var Gericke med på Sydafrikakonventet?

Bilden är från 2019. Tror inte Gerricke var med på anti apartheid riksdagen, inte riktigt hans forum.

Han var diplomat och stationerad i Hos FN i New York, samtidigt som Anders Thunborg.
Citera
2020-06-05, 00:19
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Snälla du försök inte väcka liket. Dansken har publicerat flera böcker. Har drog lögner att han hade kontakt med PU och att det snart skulle vara löst.

Tro mig det är genomtröskat många gånger och över huvud taget inte aktuellt. Inte heller när debattörer fabulerat ihop saker som inte finns senaste tiden. Det är bara desperata påhitt av folieteoretiker. Inget som föranleder PU mer än ett trött leende.

Tack boboslacke för att någon håller lite ordning i tråden och motar de värsta stolligheterna i grind!

Vet du vilka slutsatser vi bör dra och vilka slutsatser vi ska undvika i det här hemligstämplade dokumentet från RRV 1996?

Censurerad version finns i det här inlägget:
https://www.flashback.org/sp71817099

Eller är detta dokument också bara värt ett trött leende? Jag misstänker att "XX" i dokumentet kan vara identisk med CA.
Citera
2020-06-05, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Att KP mer eller mindre skulle ha försagt sig, eller, sagt för mycket utan att ha på kött på benen, när han talade med veckans brott är inte korrekt.

Själv fick jag information från trovärdigt håll redan 4 oktober att mordet är löst, bara detaljer återstår.
Det kommer sannolikt vara en väl genomarbetad presentation.

Enligt den här användaren var mordet redan löst 4 oktober 2019.
Citera
2020-06-05, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men jag frågar inte ’Dansken’ eller PU, jag frågar dig!
Du säger dig vara säker på din sak när du avfärdar CA, så det bör inte vara ett problem att lista ett par saker som får mig att förstå att CA inte är GM.

Notera att jag inte påstår att KP kommer att lägga fram CA. Däremot tänker jag inte avfärda en person som bor på promenadavstånd, hatar OP, hänger runt Sveavägen, saknar alibi, ägde en SW357 samt Winchester MP ammunition, saknar alibi, inte kan redogöra för sitt vapen och som till sist tar livet av sig när polisen ringer på. Varför gör du det?

Räcker inte att en person under 15 års tid bearbetat PU utan framgång om honom.

Det där du presenterar är som vi alla vet i stora delar skrönorna som skall skapa illusioner av samband som inte finns.

Det är så enkelt att man rent tekniskt kan veta att dennes vapen inte kan var mordvapnet (Går inte in på det närmare men det är samma orsak som att man inte ville hitta Mockfjärdsrevolvern.
och utöver den konstigheter med revolvern om försvann finns ingen som helst substans i något.

Det är så typiskt för jönsar som dig att ställa upp olika påståenden och sedan kräva att de motbevisas annars är de sanna. Demagogisk idioti. Mycket avslöjande.

Jag tror att de flesta förstår att CA granskats för länge sedan. Inget finns som indikerar att det ändrats.

Det är underbart med sådana som dig som tror att verkligheten är Agata Christie. Minst misstänkt är skyldig. Nej det finns mycket mindre långsökta samband som några verkar rabiat blunda för. PU påverkas inte. Det är jag 100 på.
Citera
2020-06-05, 01:14
Medlem
JSelwyns avatar
Något som fortfarande skaver i mig och som är mycket svårt att bortse ifrån, är nedanstående.

Även som ensam gm, så måste man ju ha funderat kring banorna att Palme hade en/flera livvakter.

En livvakts uppgift i stora drag är att skydda objektet med allt vad det innebär. Ibland misslyckas dom och objektet får en tårta i ansiktet (JimmyÅ och BosseR).

Som gm vill man ju undvika att bli tagen av SÄPO eller annan polis. Bara det måste ju ha framkallat någon slags tankeverksamhet om att övervaka det tilltänkta offret eller räknar man helt enkelt med att springa ifrån SÄPO?

Sen tror jag iofs att om man hade inkluderat SÄPO i planerna, så skulle OP ha skjutits från ett avstånd och inte med ett påsittande skott. Därför ser man tecken på planering för det senare. Jag kan så mycket det går, garantera att en grupp aldrig hade gått så nära Palme utan övervakning.

Om man nu är en ensam gm (grupp också så klart), så kräver det ju tid och möjlighet. O då får man fortsätta att fundera om gm hade ett stadigvarande jobb (9 to 5) eller jobbade han shift, alternativt udda tider. Familj? Att ensam övervaka Palme vad gäller plats, tid och rutiner...kräver ju sin Man.

Nu har jag inte läst så där jätte mycket om CA, men även om han nu bara bodde 20 min från Grand och Tunnelgatan, så "måste" ju även han ha utarbetat något slags "övervakningsscenario"?
Citera
2020-06-05, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Något som fortfarande skaver i mig och som är mycket svårt att bortse ifrån, är nedanstående.

Även som ensam gm, så måste man ju ha funderat kring banorna att Palme hade en/flera livvakter.

En livvakts uppgift i stora drag är att skydda objektet med allt vad det innebär. Ibland misslyckas dom och objektet får en tårta i ansiktet (JimmyÅ och BosseR).

Som gm vill man ju undvika att bli tagen av SÄPO eller annan polis. Bara det måste ju ha framkallat någon slags tankeverksamhet om att övervaka det tilltänkta offret eller räknar man helt enkelt med att springa ifrån SÄPO?

Sen tror jag iofs att om man hade inkluderat SÄPO i planerna, så skulle OP ha skjutits från ett avstånd och inte med ett påsittande skott. Därför ser man tecken på planering för det senare. Jag kan så mycket det går, garantera att en grupp aldrig hade gått så nära Palme utan övervakning.

Om man nu är en ensam gm (grupp också så klart), så kräver det ju tid och möjlighet. O då får man fortsätta att fundera om gm hade ett stadigvarande jobb (9 to 5) eller jobbade han shift, alternativt udda tider. Familj? Att ensam övervaka Palme vad gäller plats, tid och rutiner...kräver ju sin Man.

Nu har jag inte läst så där jätte mycket om CA, men även om han nu bara bodde 20 min från Grand och Tunnelgatan, så "måste" ju även han ha utarbetat något slags "övervakningsscenario"?

Livvakter är ju en orsak att undra om det inte var många som mördade Palme och inte en ensam gärningsman.
Citera
2020-06-05, 01:27
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Två saker. Eliminera spår som bara är luft och fantasier med fördomsfulla mobilbilder.
Ergo SA mm. DET VANLIGA MED DESSA SPÅR ÄR ATT TIPSAREN BESLÅS MED LÖGNER.
Granska det som återstår utifrån mordplatsen förloppet och det tekniska.

VISST HAR Filter och Expressen basunerar ut Engström vecka efter vecka och det har spridits till andra. Skoja inte så.

Filter och Expressen har kört på Engström, ja, men det har inte kommit uppgifter om att det inifrån utredningen påstås att detta är lösningen. Det har det gjorts om Sydafrika. Stig Engström är hopplös som Palmemördare ur så många aspekter att det vore extremt förvånande om han läggs fram som lösning rent sakligt och lägg då till det att inga indikationer nått ut om att han är lösningen.

Ja, givetvis är det mordplatsen och teknisk bevisning som gäller och ingenting annat. Men min uppfattning är som jag flera gånger klargjort är att det vore otroligt om man klarat upp ett 34 år gammalt spaningsmord genom att utgående från ny analys av vittnen, mordplats och teknisk bevisning hitta mördaren. Jag tror man fått ny information om mördaren från någon som var inblandad som kunnat verifieras.

Men jag var kanske för snäll mot Borgnäs när jag menade att han inte ägnade sig åt önsketänkande med Sydafrika. Så länge Sydafrika kan kopplas till Säpo gillar han nog teorin. Han har ju bland annat placerat Anthony White inne på Säpo efter mordet. Så det talar väl emot hans förmenta inside information då.
Citera
2020-06-05, 01:30
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn

Det räckte väl med att se att paret inte hade livvakter när de lämnade biografen (när han stod vid det nedsläckta skyltfönstret)

Att en ensam gärningsman inte skulle vara Grandmannen, och därför chansa på att Palme inte skulle ha livvakter, är nästan otänkbart.
Citera
2020-06-05, 01:41
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Det räckte väl med att se att paret inte hade livvakter när de lämnade biografen (när han stod vid det nedsläckta skyltfönstret)

Att en ensam gärningsman inte skulle vara Grandmannen, och därför chansa på att Palme inte skulle ha livvakter, är nästan otänkbart.
Missförstår jag dig eller menar du att du inte vet att ensamma galningar ofta inte bryr sig om de blir gripna och att en del rentav vill bli gripna? Det förekommer även i konspirationer att man tänker så, men när det gäller ensamagerande är det väldigt vanligt, det är bara att titta på historiska fall.
Citera
2020-06-05, 01:47
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Missförstår jag dig eller menar du att du inte vet att ensamma galningar ofta inte bryr sig om de blir gripna och att en del rentav vill bli gripna? Det förekommer även i konspirationer att man tänker så, men när det gäller ensamagerande är det väldigt vanligt, det är bara att titta på historiska fall.

Oavsett så måste en ensam gärningsman ha befunnit sig vid biografen för att se vilken väg hem paret skulle ta, han kan ju inte ha ställt sig vid Dekorima på måfå och sedan fått jackpot, ville han verkligen döda statsministern så chansar han inte.

Det mest troliga scenariot var att makarna Palme skulle ta samma väg hem efter biografen, det vill säga t-banan via Rådmansgatan, så ifall han skulle ha chansat så hade det mest logiska varit att ställa sig norr om biografen.

Nej, som sagt oavsett så måste mördaren ha varit vid biografen om han var ensam, och oavsett om det är som du säger, att han sket i om paret hade livvakter, så skulle han oavsett kunnat se att så ej var fallet.

Men ensam gm var alltså vid biografen, det vidhåller jag.

Om GM vill bli arresterad så är det väl bara att han står kvar vid mordplatsen eller lämnar något konkret spår, exempelvis vapnet.
Senast redigerad av kato85 2020-06-05 kl. 01:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in