Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Apropå Gotland så har deras bokningssystem brakat sönder pga högt tryck sedan de tog bort 1-2 timmars regeln.
”
Efter resebeskedet - Gotlands bokningssystem kraschade
Redan under torsdagskvällen, efter regeringens resebesked, blev det sådant högt tryck på biljetter att Destination Gotlands bokningssystem fick tekniska problem.
- Vi gör en direkt koppling mellan det tekniska problemet och det ökade bokningstrycket. Därför ber vi de som försöker boka att vänta lite till dess att köptrycket gått ner, säger Adam Jacobsson, sälj- och marknadschef vid Destination Gotland.”
Källa svt.se
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Det låter som att du inte bör ut och resa i alla fall, med din dystra syn.
Neverever31: Man kan se det som en dyster syn, om man vill avfärda realistiska farhågor. Kanske såg Tegnell Olsen som en dysterkvist när han tidigt varnade för den kommande epidemin i Sverige, vem vet.
Ibland, t.o.m. ganska ofta, är det en fördel att kunna se realistiskt på faror och risker. Det är en överlevnadsinstinkt som hjälpt människor att överleva som släkte, sedan begynnelsen.
För några år sedan såg jag ett reportage som handlade om forskare som såg att överdriven optimism kunde tyda på hjärndefekter, att man kunde inte uppfatta risker korrekt, om man var för optimistisk.
Ovan kan du se vad som hände med Gotlands bokningssystem, det kraschade direkt efter restriktionerna släppts.
Jag har tidigare här inne pratat om min oro för att många turister skall åka till Gotland. Det verkar som om min oro var ganska befogad. Nu kan vi bara hoppas att väldigt få av de som åker dit bär på smitta, det förefaller dock vara ett ev. fåfängt hopp.
Jag förstår inte varför jag personligen inte skulle ut och resa, enligt dig, bara för att jag har en "dyster syn". Om jag har det så lär jag vara 10 ggr mer försiktig än andra, som inte förstår riskerna lika bra.
Nu kommer jag inte att resa, för jag anser att det är fel moraliskt att jag skulle bidra med ev. smitta till t.ex. mitt älskade Gotland, som varit som ett andra hem för mig alltid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Sen tycker jag att du ska ta dig mod att säga till personer som hostar i din närhet, det hade jag garanterat gjort. Det finns många restriktioner i alla fall kvar.
Jag observerade endast vad andra personer runt om mig gjorde, fällde ingen kommentar om vad jag själv gör. Menade på att majoriteten säger tyvärr inte till andra, av vad jag har sett.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Försök ha en skön sommar i alla fall 👍!
Absolut, kommer endast resa i närområdet för att inte bidra till smitta i andra regioner. Önskar även dig en skön sommar.
Och att så många som möjligt slipper smitta. Det är min högsta önskan för sommarens Sverige.
Om vi sitter här om ett tag igen och debatterar om plötsliga smittexplosioner på Gotland eller andra småorter, så hoppas jag dock att du kan vara generös nog att erkänna att min oro var befogad. Nu skall jag verkligen säga att sällan har jag hoppats så mycket på att ha fel!
Mitt största hopp ligger som sagt fortf. i att årstiden i sig dämpar smittan.