2020-06-04, 23:44
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Jag förstår hur du tänker, problemet är att dessa grupper komma gilla att makten böjer sig för dom och det kommer ge många ett rus och vilja fortsätta och gå steget längre med upplopp och plundring.

Även kriminaliteten kommer märka att våldsmonopolet börjar bli svagt om man underminerar sig på detta vis.

Bra att du förstår iallafall, dom flesta gör ju inte det. Men som du såg I videon så bugade människorna till den kvinnliga polisen som gick ner på knä, så jag vet inte om ditt påstående stämmer där om det var det du syftade på.
Citera
2020-06-04, 23:45
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Ja men dåså då kan du springa ut med eldkastaren I sommar och släcka skogsbränderna. Varför har man aldrig tänkte på det tidigare?

Motels dvs elda av en yta för att tex inte skogsbrand ska få fäste gör man ofta vid skogbränder är absolut inget ovanligt.
Citera
2020-06-04, 23:45
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Det är aldrig någonsin rättsväsendet som ska vika sig dock - de har våldsmonopolet, inte snorungar som skriker "ner på knä". De kan gå ner på knä och underkasta sig polisen istället - som de ska göra.

Ingen ska underkasta sig någon, sjukt tänk.
Citera
2020-06-04, 23:48
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Fel, våld är det enda som stoppar våld. Att vika ner sig ger den aggressive rätt om man inte står upp. Sluta sprid dynga.

Fast det löser bara situationen tillfälligt och skapar större konsekvenser, helst när det är så stora grupper det handlar om.

Du man ju tänka dig själv vad som händer om polisen skulle råka ha ihjäl någon under dessa demostrationer. Ja precis, något långt värre än det som skedde igår.
Citera
2020-06-04, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksdalern
Ska ringa polisen imorgon och fråga vad dem håller på med och vad konsekvenserna blir för den knäböjande/protestkramande poliskvinnan.

Jag vill inte betala skatt till hennes lön, bär hon polisbrickan ska hon uppföra sig som en polis och inte springa runt som PK Kåren och sprida sitt PRIVATA politiska budskap, då vet jag vems sida hon är på och det får mig verkligen inte att känna mig tryggare, tvärtom.

Poliser har bara en enda sida, och det är lagen.

Hahaha, detta kan vara ett av de roligaste inläggen jag läst hittills i tråden! Jag tycker att vi borde skjuta alla som gör fel, för om vi gör det i tillräcklig omfattning så kommer alla att göra rätt så småningom!
Citera
2020-06-04, 23:50
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Motels dvs elda av en yta för att tex inte skogsbrand ska få fäste gör man ofta vid skogbränder är absolut inget ovanligt.

Jag förstår vad du menar, tyckte bara det var jävligt kul. Men du förstår nog också principen I det jag skrev.
Citera
2020-06-04, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Fast det löser bara situationen tillfälligt och skapar större konsekvenser, helst när det är så stora grupper det handlar om.

Du man ju tänka dig själv vad som händer om polisen skulle råka ha ihjäl någon under dessa demostrationer. Ja precis, något långt värre än det som skedde igår.
Tvärtom. Det slutar inte fören angriparen slutar och de slutar inte innan de är oskadliggjorda.
Citera
2020-06-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Poliskvinnan som knäböjde borde få någon typ av disciplinärt straff. Definitivt tas bort från yttre tjänst.
Lika lite som polisen ska ägna sig åt att delta under manifestationer av nordiska motståndsrörelsen så ska de heller inte delta i BLM-manifestationer eller göra black power- eller vänsterextrema gester. Det äventyrar trovärdigheten för polisen. Polis i tjänst är där för att upprätthålla ordningen, inte manifestera.

Blev det mer oordning av hennes uppförande annat än i ditt huvud?
Citera
2020-06-04, 23:55
Medlem
Riksdalerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoldatenSvejk
Hahaha, detta kan vara ett av de roligaste inläggen jag läst hittills i tråden! Jag tycker att vi borde skjuta alla som gör fel, för om vi gör det i tillräcklig omfattning så kommer alla att göra rätt så småningom!

Kan du förklara vad i mitt inlägg du fann roligt?

För jag tycker nämligen din lösning att skjuta allihopa hej vilt var rejält med humor, medan mitt inlägg var lite mer seriöst.

Men som sagt, förklara gärna så jag lär mig lite om humor!
Citera
2020-06-04, 23:57
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Såhär står det i utlåtandet:

Poliskvinnan i klippet som knäböjde gjorde det på eget bevåg och det är tydligt att åsikterna som framfördes var hennes egna och inte polisens.

Sedan skiljer sig handlingarna åt eftersom att ta avstånd från polisbrutalitet inte är samma sak som att ta ställning för ett politiskt parti. Den åsikt kvinnan tog ställning för strider inte mot Den statliga värdegrunden.
Hon är i uniform, i tjänst, framför en polisbil. Det är således inte helt uppenbart att hon inte representerar polismyndighetens åsikter, att en polischef timmarna innan yttrat att "de ska visa att de står på demonstranternas sida" styrker ett sådant antagande. Det är dessutom bara halva frågan, samma kritik och resonemang går att applicera på henne som enskild tjänsteman. Går det att vara säker på att hon i fortsatt tjänst kommer behandla svarta och vita lika inför lagen? Kommer hon att vara överseende när svarta begår brott? Kommer vita att behandlas objektivt?

Hennes handling är ett direkt uttryck för sympati med BLM rörelsen, vilken står för helt andra saker än vad som innefattas i "den statliga värdegrunden" (om du nu åsyftar 1 kap. 2 § 1 st. RF).
Citera
2020-06-05, 00:01
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Tvärtom. Det slutar inte fören angriparen slutar och de slutar inte innan de är oskadliggjorda.

Nej men om angriparen är en polis då, då är det okej? Folk har för mycket förtroende för människor I maktpositioner och det är fan livsfarligt. Finns en hel del vrickade människor som dras till dom formen av yrken, och när tillfälle gets (som en demonstration tex) så är det ganska lätt att komma undan med våld vare dig det är nödvändigt Eller ej.

Människor har rätt att demostrera, det är en del av demokratin och utan demostrationer/revulotion så skulle vi fortfarande ha samma lagar och styrelse som vi hade för 500 år sedan.
Citera
2020-06-05, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Du borde istället lista orsakerna till att flyktingar inte släpps in i samhället, vilket får ett fåtal av dem att välja kriminalitet, medan majoriteten underkastar sig fattigdom och förnedring i sitt nya hemland.

1. De saknar utbildning, för deras land är efterblivet
2. Det är inte svenskars fel
3. Jag vill inte umgås med indoktrinerade muslim-pedofiler och tror de flesta svenskar inte vill det heller
4. De känner sig berättigade och orkar inte lyfta ett finger för att förändra sitt liv. Istället tar de konflikterna och problemet från sina hemländer hit till Sverige och fortsätter i samma stil. Troligtvis för att de har låg intelligens pga den islamistiska inaveln. En smart människa bryter ett dåligt mönster och gör förändringar, en dum fortsätter i samma spår om och om igen.

Vad är svårt att förstå?

Är något av detta en anledning till att mörda en annan människa? För att du är så sårad och inte får glida in på en räkmacka i samhället?

För att du inte får tillräckligt med mycket bidrag och stöd utöver det du redan får?

Är det an anledning till att ta en annans liv?

Jag har då aldrig mördat någon, och jag har inte fått bidrag från staten och fått kämpa till mig allt jag äger och har.

Bara för att du är invandrare så är du inte berättigad ett skit.
Senast redigerad av Leechy 2020-06-05 kl. 00:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in