2020-06-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Franktaz, du ha endast skrivit tre inlägg totalt i denna tråd, samtliga idag.

Dina påhopp känns mest som trolleri tyvärr.

Jag tror inte att han trollar utan att han faktiskt kan ha pyttepyttepyttelite insyn i ärendet. For what it’s worth. Han kom säkert hit för att han ogillar åklagaren och önskar därför att RG ska bli friad. Och för att känna sig lite viktig såklart. Någon som tycker att rättsprocesser är lika med idrottsmatcher och hejar på Oehme-laget.
Senast redigerad av ApfelBirne 2020-06-04 kl. 22:23.
Citera
2020-06-04, 22:27
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Jag tror inte att han trollar utan att han faktiskt kan ha pyttepyttepyttelite insyn i ärendet. For what it’s worth. Han kom säkert hit för att han ogillar åklagaren och önskar därför att RG ska bli friad. Och för att känna sig lite viktig såklart. Någon som tycker att rättsprocesser är lika med idrottsmatcher och hejar på Oehme-laget.

Skulle bli chockad om hon frias.
Citera
2020-06-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Skulle bli chockad om hon frias.

Alltså jag tror inte att han har så pass mycket insyn som han vill påskina!
Citera
2020-06-04, 22:33
Medlem
Citat:
Kalla fakta? 👋🏻
Uppdrag granskning? 👋🏻

Kan NÅGON grävande journalist gå till botten med den uppenbara kopplingen till hotade vittnen och hotad advokat/kammarätt (?)

HA-merchade kläder fanns hemma hos Patrik Lingman...

Vittnen (*lex V*llin, Patriks tidigare chef) upplever hot av gäng i samband med kammarättens förhandlingar...

Det måste finnas många fd. kollegor och chefer som kan ha sett ett och annat.

Det finns många stenar kvar att vända på!

Lägger till denna artikel som möjligt samband:

https://nt.se/nyheter/kriminella-gangslass-om-kontroll-9533844.aspx
Citera
2020-06-04, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Lite obehagligt dock. Hans bild är väl tingsrättens framsida?😪
Nej, det är det inte. Göta Hovrätt.
Citera
2020-06-04, 23:15
Medlem
Citat:
Lägger till denna artikel som möjligt samband:

https://nt.se/nyheter/kriminella-gangslass-om-kontroll-9533844.aspx

Det är dem som inte är dömda som är värst. Alla andra är puppets som gör deras ärenden ungefär.

Frågan är varför H.A skulle hjälpa en man att få tillbaka ett barn som dem sedan dödar. Är inte många av dem gör grupperingarna byggda på principer och annat
Kanske därför dem sök upp på hans jobb vem vet.
Citera
2020-06-04, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abigaille
Nej, det är det inte. Göta Hovrätt.
Okej någon rätt Iallfall😂
Citera
2020-06-04, 23:18
Medlem
Citat:
Okej någon rätt Iallfall😂
Om det är någon tröst så låter vederbörande som en beskäftig juridikstudent...
Citera
2020-06-04, 23:39
Medlem
Citat:
Frågan är varför H.A skulle hjälpa en man att få tillbaka ett barn som dem sedan dödar. Är inte många av dem gör grupperingarna byggda på principer och annat
Kanske därför dem sök upp på hans jobb vem vet.
Tror inte att detta (om det de facto rör sig om HA) är sanktionerat av organisationen, de skulle knappast lägga sig i LVU tvister för att hjälpa en missbrukare. Snarare så att om man gjort detta, isåfall som en ”kompistjänst” och hintat om HA (eller supporterklubb), så kan de ha gjort bort sig. Som medlem kan man bli utesluten för mindre.
Senast redigerad av abigaille 2020-06-04 kl. 23:49.
Citera
2020-06-05, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abigaille
Tror inte att detta (om det de facto rör sig om HA) är sanktionerat av organisationen, de skulle knappast lägga sig i LVU tvister för att hjälpa en missbrukare. Snarare så att om man gjort detta, isåfall som en ”kompistjänst” och hintat om HA (eller supporterklubb), så kan de ha gjort bort sig. Som medlem kan man bli utesluten för mindre.

Jag vet inte ens om jag tror att någon de facto blev hotat av HA. Kanske av någon med kopplingar dit i så fall. I Martin Bengtssons fall så kanske det räckte med ett råd i ”all välmening” från Oehmes sida om vilka ”kontakter” som hans klienter har?
Citera
2020-06-05, 00:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Franktaz, du ha endast skrivit tre inlägg totalt i denna tråd, samtliga idag.

Dina påhopp känns mest som trolleri tyvärr.

Alla har rätt att skriva i tråden. Även om det så bara är 3 inlägg. Hur kan du uppfatta Franktaz inlägg som påhopp?
Citera
2020-06-05, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Alla har rätt att skriva i tråden. Även om det så bara är 3 inlägg. Hur kan du uppfatta Franktaz inlägg som påhopp?

Absolut, du har nog missförstått syftet med mitt inlägg...jag upplever det som att hen vill röra om i grytan och ville påpeka det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in