2020-06-04, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Frågan är om föräldrarna ens tillåts vittna när de varit misstänkta i samma mål. Känns ju knepigt i så fall. Men hur som helst tror jag inte någon blivit hotad alls. Bara kanske att advokaten säger det, eller att vittnena påstår det eftersom de inte VILL vittna till fördel för T efter de läst fupen.

Är föräldrarna kallade??
Citera
2020-06-04, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Det stämmer säkert 👍
Blev lite fundersam om polisen gjort en dundertabbe.

Försökte forska lite i det någon skrev tidigare att de hittat en väska med div knivar i skogen vid T jobb, har du koll på detta och om det stämmer kan de knytas till T&W ?
Har ingen alls koll på det, och minns inget om knivar heller. Har jag fullständigt missat.
Citera
2020-06-04, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Jag tolkade avtryckem som att de inte kan identifieras som MGM, inte att de vara för suddiga eller annat.
Han har daktats två gånger, det säger en hel del för i normala fall görs det en gång.
Vad är daktats?
Citera
2020-06-04, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
De påsarna hittades den 25/11. Vad som fanns i soprummet på Göteborgsvägen vid tömning den 18/11 lär vi aldrig få veta.
Bara om han berättar vart resten av kroppen är.
Citera
2020-06-04, 23:40
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Det stämmer säkert 👍
Blev lite fundersam om polisen gjort en dundertabbe.

Försökte forska lite i det någon skrev tidigare att de hittat en väska med div knivar i skogen vid T jobb, har du koll på detta och om det stämmer kan de knytas till T&W ?
I fup finns ett fynd av knivar samt ngt verktyg i skogen långt från Ts arbete eller bostad. Fyndet gjordes inte jättelångt från återvinningen Havskuren, som du kan hitta på karta. Nord väst om, ca 1 km från sopstationen
Citera
2020-06-04, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Är föräldrarna kallade??
Jag har på något sätt lyckats radera hela jävla mappen med alla PDF-filer om målet! Fan! Så jag har inte alls koll på de kallade nu. Men jag kan inte minnas att jag såg deras namn i vittneslistan.
Citera
2020-06-04, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Skäligen misstänkta om jag minns rätt. De satt väl häktade en vecka, men man fick inte upp det till sannolika skäl i tingsrättens häktningsförhandling. De släpptes, misstankarna kvarstod. Men såg i Aftonbladet runt den 20 april att de var helt avskrivna.

Ja, du har kanske rätt där att de får vittna. Men frågan är, blev de kallade eller är det andra vittnen som inte vill ställa upp för Tishko?

Okej, tack.
Ja jag vet i tusan.
Känns ändå som dom borde blivit kallade, men vad vet man.
Kan ju lika gärna vara andra som fått kalla fötter när dom förstått hur vrickad han verkligen är.
Hittade förresten länken men hann editera mitt tidigare inlägg och la till den där.
Citera
2020-06-04, 23:42
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Okej, tack.
Ja jag vet i tusan.
Känns ändå som dom borde blivit kallade, men vad vet man.
Kan ju lika gärna vara andra som fått kalla fötter när dom förstått hur vrickad han verkligen är.
Hittade förresten länken men hann editera mitt tidigare inlägg och la till den där.

Anhöriga kan välja själva huruvida de vill vittna eller inte. De har ej skyldighet att vittna.
Citera
2020-06-04, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Anhöriga kan välja själva huruvida de vill vittna eller inte. De har ej skyldighet att vittna.

Nej jag vet att det är så, det var inte det som inlägget handla om ifall du läser tbka lite
Citera
2020-06-04, 23:47
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vad är daktats?
När polisen tar ens fingeravtryck
Citera
2020-06-04, 23:50
Medlem
Finns det teorier om vems de andra fingeravtrycken tillhör? (På foliet)
Citera
2020-06-04, 23:51
Medlem
Citat:
Har dessa föremål som man hittat i skogen knutits till T alt W

Jag är ganska säker att dem går på sannolika skäl att han kan använt dessa tror dock allt med styckande är sekretess och hur det har gått till för att skydda allmänheten. Mycket av det grova i fallet är ju sekretess.

Men en japansk stycksåg och andra slaktar verktyg bakom den misstänktes jobb utan någon som helst utalande i ett fall fullt av sekretess får du själv göra en bedömning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in