2020-02-12, 19:41
Medlem
Kan rekommendera en bra firma. GQ Motor i Tumba. Mycket trevlig personal,mycket servicevänlig personal.
Citera
2020-05-27, 16:40
Medlem
RS3audis avatar
Grafitens Bilcenter Trollhättan
Enskild firma som en kille född 1996 har med utländskt namn.
De har bara dåliga betyg och omdömen på nätet.
Någon som hört om dem?
Såg en gammal RS6a de sålde för ca 200K endast, 2008a som rullat 20 tusen mil.
De kör själva med den dagligen säger de och den har en del slitage etc men funkar som den skall.
Värt att köpa? Lär ju inte minska så mycket i värde, men däremot risk för att något pajjar.
Citera
2020-06-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RS3audi
Grafitens Bilcenter Trollhättan
Enskild firma som en kille född 1996 har med utländskt namn.
De har bara dåliga betyg och omdömen på nätet.
Någon som hört om dem?
Såg en gammal RS6a de sålde för ca 200K endast, 2008a som rullat 20 tusen mil.
De kör själva med den dagligen säger de och den har en del slitage etc men funkar som den skall.
Värt att köpa? Lär ju inte minska så mycket i värde, men däremot risk för att något pajjar.
Ja det låter som en bra affär 😅
Citera
2020-08-11, 20:56
Medlem
LordDogs avatar
Bilhandlare är generellt ärligare på landsbygden, du har inte råd att få rykte som mätarskruvare eller sälja sminkade freak som fyndbil, för då är du rökt som handlare på den orten fullständigt. Det är bara med återkommande kända kunder det går att sälja bilar på mindre orter typ Rättvik, Östhammar eller Arvika. I Stockholm var det svårt att känna mig trygg hos beg bilkrängare och de bara byter namn när det blir kaos. På orten jag bor i nu finns bara 6 bilfirmor och det är en annan typ av ägare som har dem, rejäla män som säljer bra testade bilar som oftast bararullat i länet, eller så berättar att bilen faktiskt varit krockad men är lagad och godkänd av ackrediterad verkstad X och det blir en rak affär. Hur många kör inte runt i Roffes fusklagade krockvrak till bil som är livsfarlig att smälla med.
Nu finns det säkert en massa undantag och så snart orten blir en mindre stad där man inte känner igen varandra, ja då finns "Harrys ärliga bilar" givetvis där.
Eller den där snubben som säljer vrak med 30000 mil på mätaren och skall besiktigas igår, givetvis till kundgruppen som inte får lån beviljade någon annan stans. En Jetta ifrån -91 för endast 29 papp och 18% ränta blir dagens fynd!
Nu sladdade jag iväg lite, men landsbygd och större städer har sina respektive för/nackdelar för bilköpare. Fördelen med stora städer är utbudet och att priserna är lägre än i exempelorterna jag nämnde.
Dyrare men ärligare handlare vs billigare men ljusskygga handlare.
Citera
2020-08-27, 11:54
Medlem
Varning!!!!!!!! Forsheda Bil & Motor Reftele.

Köp ingenting från dessa små banditer..

Kosovo Albaner Som säljer allt dem äger för några kronor.

VARNING!!!!!!! Köpte en bil där och ägaren kontaktade mig efter 4 månader och sa att han ej fått betalt för bilen.. polisanmälan är gjord!!!!!! Varning
Citera
2020-12-01, 15:24
Medlem
Om man är ute efter att köpa en mercedes är https://www.hedinbil.se/ det enda alternativet då?
Citera
2020-12-01, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Andreas
Om man är ute efter att köpa en mercedes är https://www.hedinbil.se/ det enda alternativet då?

Nej det finns väl några till vad jag kan se.. https://www.mercedes-benz.se/passengercars/mercedes-benz-cars/dealer-locator.html
Citera
2020-12-03, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leVel
Vet någon nånting om Auto Bolag i Birsta AB? Företaget verkar inte ha funnits speciellt länge och tyckte recensionerna på google såg väldigt suspekta ut

Bara namnet säger tillräckligt, stay away.
Citera
2020-12-03, 17:00
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Nej det finns väl några till vad jag kan se.. https://www.mercedes-benz.se/passengercars/mercedes-benz-cars/dealer-locator.html

Nej, om du är från Stockholmsområdet skulle jag betydligt hellre göra business med t.ex Upplands Motor Länna (gamla Bernats) eller VeHo långt före jag rör Hedin.

Hedin är stora och flashiga, men efter kontakt med ett flertal av deras anläggningar, både verkstad och försäljning så har jag kommit fram till att det måste ingå i någon typ av internutbildning att man ska vara dyr, otrevlig och konsekvent usel på att hålla löften/tider
Citera
2020-12-03, 17:10
Medlem
Press2Plays avatar
Åkessons i Nyköping. Jävligt otrevlig och slemmig personal. Undvik.
Citera
2021-06-01, 13:47
Medlem
D.Rossels avatar
Slösurfade och kollade bilar på Blocket, hamnade hos en handlare som kallar sig Upplands Bilar. Handlaren har inte en enda synlig regskylt på någon av de 105 bilar som finns i butiken på Blocket, iaf inte vad jag såg. De har en handfull prestandabilar men de flesta är mer åt svennehållet. Kollade på allabolag.se, det finns inget registrerat företag med det namnet, kan förstås vara EF som inte registrerat något namn hos Bolagsverket. Telefonnumret (018-474 82 90) har ingen känd abonnent, inte hos eniro.se eller hitta.se. Enligt ratsit.se ligger det tre företag på adressen (Åkaregatan 2, Uppsala), för två av dem ingår det bilhandel eller bilvård i verksamhetsbeskrivningen, det kan ju vara något av de företagen som ligger bakom.

Jag påstår inte att Upplands Bilar är klandervärt på något sätt, jag har heller ingen aning om hur affärerna går, men är jag intresserad av en bil hos en handlare vill jag gärna kunna kolla lite historik på bilen.

Hade jag bott närmare hade jag kanske försökt svänga förbi och kolla för att stilla nyfikenheten.

https://www.blocket.se/butik/upplands-bilar
Citera
2021-07-03, 11:58
Medlem
utan.att.stannas avatar
Varnar för antes bil i segeltorp. Mycket ohjälpsam och ohyffsad när papprena är påskrivna och allvarliga fel visar sig med bilen. Undvik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in