2020-06-04, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg begynner også å tenke i de baner. Med familiens forhistorie så kan jeg ikke se så mange andre grunner til at søstrene nå støtter opp om familien enn at de vil beskytte broren. Jeg trodde faktisk at 9:14 samtalen var avslørt allerede da kompisen RU ble arrestert. Mulig politiet sitter litt på gjerdet. Jeg tror TEH er ganske dårlig nå, og det kan hende de må trå varsomt.

Har ingen tro på at sønnen har klart og drepe moren sin, som var den omsorgsfulle.
Citera
2020-06-04, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Bilen som slapp av TH hos Kripos i går er VE sin, i hvert fall.

Jeg og et par andre postet om det her i går, men jeg vet ikke om det druknet i alt annet.

Registrerte det. Interessant. VE er en person som kom inn i livet til TH som veldig ung tidlig 90-tall. Ingen har klart å hoste opp noe om hvorfor han sluttet den gang, eller hvorfor han gikk fra en veldig godt betalt jobb og til TH i 2018.
Citera
2020-06-04, 19:45
Medlem
pescadors avatar
Citat:
På den annen side så har jo enhver mistenkt rett til å unnlate å forklare seg. Hvor troverdig man da framstår er et spørsmål. Hvis Holden mener det svekker Hagens sak om han forklarer seg så er det en del av hans rolle som forsvarsadvokat å hindre klienten i å evnt inkriminere seg selv gjennom forklaring. Noe bør man da skylde på, og her velger man helsa. Når det er sagt så er det sikkert riktig at TH har det tøft, men som uskyldig mistenkt burde man være ivrig etter å forklare seg.
+++
Citera
2020-06-04, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Har han styreverv i familiebedriften, det var nytt for meg sist jeg sjekket var det bare Brow av barna som hadde styreverv i bedriften.

Han har både styreverv i Stiftelsen Futurum, ansatt i Kvitfjell Eiendom, og står som daglig leder i Realty AS, som er registrert på Sloraveien 4.
Citera
2020-06-04, 19:48
Medlem
Politiet er i fryktelig vanskelig situasjon nå slik jeg ser det.

En viktig del er at de skal stille noen ansvarlig for handlingen.

Men annen del som også er veldig viktig, er at de også skal gi de etterlatte et svar på hva som har skjedd og en grav å gå til.

Det er slik jeg ser det en overhengende fare for at GM i denne saken kan gjøre noe dumt, og for eks gjøre det slutt hvis ikke politiet finner de riktige stegene med stor forsiktighet nå.

Jeg tror det er tid for å legge bort supermann-teoriene om 70 åringen TH. Det er mange som har utrolig store tanker om han her på forumet, og som mener han kan gjøre nesten hva som helst. Ingenting er umulig for TH. Han kan visst trylle. Han kan gjøre alt samtidig og være flere steder samtidig.

At en annen kan ha gjort dette? Nei kun hvis TH presser vedkommende, hevdes det.

For det er TH som er "the man" som klarer brasene.

Jeg ser for meg at det er en i familien som har hørt og opplevd det samme hele sitt liv. At det er far og søstrene som klarer ting. Det er søstrene som lykkes. Det er far som har rett. At han selv ikke regnes med.

Han har hintet om det både før og etter i offentlighet. Men nei, "han kan ikke være istand til det". Hva klarer vel han?
Jeg synes jeg kjenner hvilke følelser vedkommende har måtte hatt.
Citera
2020-06-04, 19:48
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Har ingen tro på at sønnen har klart og drepe moren sin, som var den omsorgsfulle.
Ikke nødvendigvis selve drapet. Uansett vanskelig å sette seg inn i Hva som kan drive noen til drap. Noen har klart å drepe her, og jeg har liten tro på ekte kidnappere. En eller fler i nær relasjon er involvert.
Citera
2020-06-04, 19:51
Medlem
Citat:
Ikke nødvendigvis selve drapet. Uansett vanskelig å sette seg inn i Hva som kan drive noen til drap. Noen har klart å drepe her, og jeg har liten tro på ekte kidnappere. En eller fler i nær relasjon er involvert.

Orderud-saken er en grei påminnelse. Der var det en sønn som var med på drapet av sine foreldre. Og sin søster.
Citera
2020-06-04, 19:52
Medlem
Citat:
21 anrop og oppkall fra AEHs mobil denne dagen. La oss prøve å lage en mest mulig komplett oversikt.

Her er min foreløpige oversikt. Tekst i innrykk er sentrale hendelser i tidslinjen, De andre er anrop/sms til og fra AEHs mobil som er beskrevet i media. Kom gjerne med flere innspill.

nn:nn (like før 8:45) Anrop fra lønningsansvarlig Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:00 TH reiser til Futurum
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere
09:14 Anrop til sønn TEH. Besvart
09:48 Anrop fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:48-10:06 anrop fra TEH. Ikke besvart
10.06 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer fasttelefon, snakker med TH spør om han vet hvor AE er
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet

Kan det være greit å ta med informasjon om tidspunkt (ca 14.25) for når TH kom kjørende for å møte politiet på Shellstasjonen, i den oversikten som du laget?

Hvor lang tid tar det å kjøre fra Sloraveien 4 og til den Shellstasjonen (angående når ca TH kan ha kjørt hjemmefra)?

"Tom Hagen hadde omtrent klokken 14.10 denne dagen ringt politiet med en dramatisk beskjed: Kona Anne-Elisabeth Hagen var borte – angivelig bortført fra ekteparets hjem.
Et kvarter senere kom han kjørende i sin egen bil for å møte politiet på den lokale Shell-stasjonen på Knatten i Lørenskog."

"Samtidig med at Tom Hagen møtte politiet på Knatten, ble det sendt en politipatrulje for å møte to av barna hans på rådhuset i Lørenskog."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/naqx0Q/opplysninger-til-vg-tom-hagen-hadde-med-seg-trusselbrevet
Citera
2020-06-04, 19:55
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Kan det være greit å ta med informasjon om tidspunkt (ca 14.25) for når TH kom kjørende for å møte politiet på Shellstasjonen, i den oversikten som du laget?

Hvor lang tid tar det å kjøre fra Sloraveien 4 og til den Shellstasjonen (angående når ca TH kan ha kjørt hjemmefra)?

"Tom Hagen hadde omtrent klokken 14.10 denne dagen ringt politiet med en dramatisk beskjed: Kona Anne-Elisabeth Hagen var borte – angivelig bortført fra ekteparets hjem.
Et kvarter senere kom han kjørende i sin egen bil for å møte politiet på den lokale Shell-stasjonen på Knatten i Lørenskog."

"Samtidig med at Tom Hagen møtte politiet på Knatten, ble det sendt en politipatrulje for å møte to av barna hans på rådhuset i Lørenskog."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/naqx0Q/opplysninger-til-vg-tom-hagen-hadde-med-seg-trusselbrevet
Det tar ett minutt hvis man kjører ulovlig på gangveien, og 3-4 min om man kjører «rundt».
Citera
Medlem
Er det bare meg som har tenkt at TH trolig var beruset når han kom til avhøret i går? Eller er jeg helt ville veier.

Bare lurer siden det var det første som slo meg når jeg hørte avhøret var avbrutt omtrent før det var startet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
14.03.20 "Tom Hagen til politiet om forsvinningen: Løsningen ligger lokalt"

"VG får opplyst at Tom Hagen gjentatte ganger har gitt uttrykk for at politiet må fokusere mer på spor i lokalmiljøet i og rundt Lørenskog"

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MRbJ5K/tom-hagen-til-politiet-om-forsvinningen-loesningen-ligger-lokalt

Det hadde vært interessant å vite om TH foreslo navn på en eller flere bestemte person(er) til politiet, i forbindelse med hans tanker om at løsningen ligger lokalt.
Najaf Abbas som ble skutt og drept av lokale gjengkriminelle (B-gjengen) ble nevnt i en av mailene, mener jeg at jeg har lest.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5AnbK/voldsoffer-knytter-b-gjengen-til-drapsgaate
Citera
2020-06-04, 19:58
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Politiet er i fryktelig vanskelig situasjon nå slik jeg ser det.

En viktig del er at de skal stille noen ansvarlig for handlingen.

Men annen del som også er veldig viktig, er at de også skal gi de etterlatte et svar på hva som har skjedd og en grav å gå til.

Det er slik jeg ser det en overhengende fare for at GM i denne saken kan gjøre noe dumt, og for eks gjøre det slutt hvis ikke politiet finner de riktige stegene med stor forsiktighet nå.

Jeg tror det er tid for å legge bort supermann-teoriene om 70 åringen TH. Det er mange som har utrolig store tanker om han her på forumet, og som mener han kan gjøre nesten hva som helst. Ingenting er umulig for TH. Han kan visst trylle. Han kan gjøre alt samtidig og være flere steder samtidig.

At en annen kan ha gjort dette? Nei kun hvis TH presser vedkommende, hevdes det.

For det er TH som er "the man" som klarer brasene.

Jeg ser for meg at det er en i familien som har hørt og opplevd det samme hele sitt liv. At det er far og søstrene som klarer ting. Det er søstrene som lykkes. Det er far som har rett. At han selv ikke regnes med.

Han har hintet om det både før og etter i offentlighet. Men nei, "han kan ikke være istand til det". Hva klarer vel han?
Jeg synes jeg kjenner hvilke følelser vedkommende har måtte hatt.
Det er nok dessverre slik det er. Dette er jeg helt enig i. Etter å ha analysert og drøftet så kan ikke TH være GM. Jeg tror motivet er hevn og å ta tilbake kontroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in