2020-06-04, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
"destruktivt samarbeid" kan man selvsagt kalle det, når man er sikta i en drapsak. Når det er huller, ulogiske vendinger og snublehistorier i det man forklarer, så MÅ politiet gå videre med det. Familien viser med alt de sier og gjøre at de IKKE ønsker en oppklaring. De prøver å bortforklare forhold som beviselig ikke stemmer. Jeg velger å ikke gå i eksempler, men viser til grundig debaterte elementer omkring private ekteskaplige forhold. TH prøver å nekte politiet å granske åstedet der hans kone er drept. Han utlover ikke dusør. Han gir forklaringer som skurrer hele tiden.
Du må holde deg til fakta. At en etterforsker oppfordrer til å notere tips betyr ikke at de har bedt om hele avhandlinger om THs tanker og teorier, som ofte var av spekulativ og fantasifull art. Poenget mitt var uansett at han er villig til å gjøre det og jeg kaller det et mønster, som ligner på gjerningspersonens.
TH ble bedt om å forklare hvem som kunne ha et hevnmotiv. Det sier seg selv at en milljardær kan ha fått mange fiender i årenes løp.
Uansett så vil det alltid bli mange ord hvis man skal forklare et hevnmotiv - og finnes det mange kandidater så blir det desto flere ord.

Jeg visste at du ville vri ordet "destruktivt" dit du gjorde, men du kan aldri gå bort fra at justismord er destruktivt.

Eidsivating lagmannsrett har sagt at det ikke finnes skjellig grunn til mistanke, og derfor er det svært uansvarlig at politiet bruker media med å gå så hardt fram mot den mistenkte.
Det gagner ikke saken hvis den mistenkte (eller andre pårørende) begår selvmord.
Dette er svært kritikkverdig!

Hvis politiet skal gå så hardt ut mot den mistenkte, så må de ha nok til fengsling, slik at den mistenkte kan beskyttes mot seg selv.

Det er ikke bare den skyldige som begår selvmord.
Mennesker kan bli drevet til vanvidd, og deretter bli destruktiv. Derfor mener jeg Holden gjør en god jobb. Politiet ødelegger for sin egen sak, når de går frem på denne måten. Det er viktig at politiet opprettholder tillit ift den siktede, og da passer det dårlig å opptre så provoserende som de faktisk gjør. Det er stigmatiserende det som lekkes til mediene, og ingen i familien blir gitt muligheten til å forklare seg - inntil "brevet" ble publisert igår. Saken føres i offentligheten og fremstår som et sirkus, og det er ikke en rettsstat verdig.
Uverdighet leder til destruktivitet!

Politiet vurderer THs tilstand som "litt pjusk", det forteller veldig mye om politiets vurderingsevne i forhold til hva mediasirkuset kan medføre, og det kan derfor ikke tolkes som annet enn total ansvarsfraskrivelse fra politiets side.

Hvis ikke Holdens ord "det er ikke som dere tror", betyr noe helt konkret, så er dette en politiskandaler uten sidestykke i norsk historie.
Citera
2020-06-04, 19:33
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg begynner også å tenke i de baner. Med familiens forhistorie så kan jeg ikke se så mange andre grunner til at søstrene nå støtter opp om familien enn at de vil beskytte broren. Jeg trodde faktisk at 9:14 samtalen var avslørt allerede da kompisen RU ble arrestert. Mulig politiet sitter litt på gjerdet. Jeg tror TEH er ganske dårlig nå, og det kan hende de må trå varsomt.

Hva mener du med at TEH er ganske dårlig nå? Hvor har du hørt det?
Citera
2020-06-04, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Er vel kanskje for å beskytte broren som er sjenert/følsom etc? Hva tenker du om det?

Når det er sagt er det veldig, veldig mye rart med TEHs vennskap med div. folk og sosiale medier samt kontakt med AEH/TH på drapsdagen.

Er det f.ø. han som kommer stormende inn i huset 14.01 drapsdagen? Eller husker jeg feil og roter da?

Det vet vi ikke sikkert. Men et familiemedlem ankom. Og han bodde like ved, og er barnløs. Vil tro det var ham. Og her er det igjen noe rart med AE sin telefon, som plutselig lå på et bord, der TH burde ha sett den eller hørt den da han ankom.
Kan godt være de beskytter ham. Det sies at han var mottager av 09.14-samtalen og var den som passet valpen kvelden før. Han er mye der rundt forsvinningstidspunktet. Men han bodde også like i nærheten. Sånn sett naturlig.
Senast redigerad av agvvv 2020-06-04 kl. 19:42.
Citera
2020-06-04, 19:36
Medlem
Registrerer at politiet går kritikk for å ha kalt TH pjusk, siden det er rimelig sikkert at TH har et alkoholforbruk over normalen var det første som slo meg når han møtte til avhør ( ble til og med kjørt) at han sannsynligvis var full. Ville kanskje heller ikke bebreider han for å være det siden uansett skyldspørsmål er han nok under sterkt press.

Men gitt det var det som var tilfelle, er det ikke bedre å opplyse at han var pjusk istedenfor å si at han var beruset.
Jeg vet ikke hva politiet kan gå ut med, men gitt han var beruset har vel politiet egentlig vært grei med han når de har kalt han pjusk.
Citera
2020-06-04, 19:37
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det har jeg hørt fra det jeg mener er en troverdig kilde. Det har blitt sagt at han flyttet til Lørenskog nettopp for å være nærme sin mor. Jeg klarer ikke se for meg at han kan ha vært med, men politiet ser på en mann i nær relasjon, som har vært i flere avhør. Det er ikke mange som passer den beskrivelsen.
Og dette brevet fra datteren, der broren knapt nevnes...det er noe skurr der.
Her er en artikkel som peker på mann i nær relasjon:

https://www.nettavisen.no/nyheter/mann-i-tom-hagens-naere-krets-etterforskes-som-mulig-medvirker/3423961120.html

Har man gått bort i fra at den kan være VE?
Citera
2020-06-04, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Har man gått bort i fra at den kan være VE?

Nei. Det er også en klar kandidat! I tillegg har vi GHH, men det er å strekke "nær relasjon" litt langt kanskje?
Citera
2020-06-04, 19:39
Medlem
14.05.20. "Samtidig med at Tom Hagen møtte politiet på Knatten, ble det sendt en politipatrulje for å møte to av barna hans på rådhuset i Lørenskog."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/naqx0Q/opplysninger-til-vg-tom-hagen-hadde-med-seg-trusselbrevet

Bodde det 3. barnet langt unna Lørenskog, og var det grunnen til at kun 2 av barna kunne møte politiet på det tidspunktet?
Citera
2020-06-04, 19:39
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Registrerer at politiet går kritikk for å ha kalt TH pjusk, siden det er rimelig sikkert at TH har et alkoholforbruk over normalen var det første som slo meg når han møtte til avhør ( ble til og med kjørt) at han sannsynligvis var full. Ville kanskje heller ikke bebreider han for å være det siden uansett skyldspørsmål er han nok under sterkt press.

Men gitt det var det som var tilfelle, er det ikke bedre å opplyse at han var pjusk istedenfor å si at han var beruset.
Jeg vet ikke hva politiet kan gå ut med, men gitt han var beruset har vel politiet egentlig vært grei med han når de har kalt han pjusk.

Av ingen andre enn VE, faktisk. I sin blå e-golf.
Citera
2020-06-04, 19:40
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hva mener du med at TEH er ganske dårlig nå? Hvor har du hørt det?
Psykisk. Bekjente.
Citera
2020-06-04, 19:40
Medlem
Citat:
Men han bodde også like i nærheten. Sånn sett naturlig.
Takker for svar.

Det var noe med måten VG skrev det på, som fikk meg til å føle at han var litt mistenkelig rask på labben. Men jeg kan ha lest med litt "ond vilje" - på det tidspunktet mistenkte jeg sønnen veldig. Finner ikke igjen den eksakte artikkelen der dette beskrives.
Citera
2020-06-04, 19:42
Medlem
Citat:
Nei. Og har ikke hørt noe utover det som verserer her. Men etter å ha lest dette brevet skrevet av datteren, så merker også jeg meg at han knapt er nevnt. Hvis det som blir sagt her inne stemmer, om spillegjeld, rusproblemer og diverse, så er han en kandidat som kan ha blitt hjernevasket. Men slik han fremstår i min tidligere oppfatning så er han en tilbaketrukket fyr med stor interessen for musikk, med en bijobb i Kvitfjell Eiendom og styreverv i familiebedriften. En sønn som er og var svært glad i sin mor. I tillegg har han visst diabetes og ser ikke spesielt sterk ut. Så jeg vil tro det er umulig at han har stått for mer enn hjelp til opprydning og alibi under press. Men at han kan være en syndebukk kandidat.

Har han styreverv i familiebedriften, det var nytt for meg sist jeg sjekket var det bare Brow av barna som hadde styreverv i bedriften.
Citera
2020-06-04, 19:42
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Nei. Det er også en klar kandidat! I tillegg har vi GHH, men det er å strekke "nær relasjon" litt langt kanskje?

Bilen som slapp av TH hos Kripos i går er VE sin, i hvert fall.

Jeg og et par andre postet om det her i går, men jeg vet ikke om det druknet i alt annet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in