2020-06-04, 18:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vi vet i alla fall att den norska polisen inte klarar av att korrekt överföra ljudfiler till skriftlig form.
Just presis! Tur att polisen behöver ljudfiler nu - tyvärr var det inte på det sättet tidligare.
Citera
2020-06-04, 18:16
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2VBV/styreleder-i-tom-hagens-selskap-om-ektepakten-jeg-kunne-ikke-laget-den

Han sier at han ikke kunne stilt seg bak en ektepakt som tar fra AEH rett til hjemmet hennes.

Hvis politiet kan bevise dokumentfalsk, så sier det noe om hva TH er villig til å gjøre for å få sin vilje igjennom.
Citera
2020-06-04, 18:20
Medlem
Det var noe som lignet på dykkere på brygga ved Langvannet i dag.
Alt gikk så fort at vi så ikke helt hva som skjedde. Det vil si, vi kom dit når de dro. vi tror det var politi og brann der.
Senast redigerad av Jubalong 2020-06-04 kl. 18:26.
Citera
2020-06-04, 18:25
Medlem
Citat:
Det har du rett i. Vi har noen få, kjente saker i Norge med falske tilståelser og graverende forhør. Heldigvis så har det etterhvert blitt et veldig stort fokus på å unngå dette i dagens etterforskningsmetoder. En av de mest kjente er Tengs saken, hvor forhørsleder tok sitt eget liv kort tid etter rettssaken.

Alle dere som snakker om justismord, tror at politiet har har tunnelsyn, og går etter TH av prestisje eller lignende. At de manipulerer, finner opp bevis mm. Finnes det mange saker fra Norge i nyere tid, for eksempel siste 10 -15 år hvor dette har skjedd? Eksisterer det et stort grunnlag med bekreftede justismord, som kan forsvare deres tro på at politiet og Kripos svikter totalt her? Tross at etterforskningen ikke engang er avsluttet, langt mindre ført til retten på dette tidspunktet.

Gjenopptakelseskommisjonen har jo ganske smalt, om ikke enn ikke-eksisterende, nåløye når det gjelder bevisets stilling og kravene for å få gjenopptatt en sak. Går man gjennom de mest kjente justismordene så er det jo en fellesnevner at bevisene er ikke-eksisterende og at det eksisterer informasjon som tilsier uskyld, men sakene blir fortsatt nektet gjenopptatt helt frem til noen andre står frem som gjerningsmann. Jeg har svært liten tro på at fetteren til Tengs hadde fått saken gjenopptatt f.eks.

Baneheia-saken kan jo fort vise seg å være det største justismordet her til lands, uavhengig av hvilken avgjørelse som Gjenopptakelseskommisjonen fatter så er det jo forferdelig liten tvil om at politiarbeidet i den saken var skrekkelig dårlig, på grensen til patetisk, og dette er jo Asbjørn Hansen generasjonen.

Når man analyserer Fritz Moen saken, Liland saken, så er det jo påfallende likheter til Monica saken.

Denne med Rossehaug er jo fantastisk, det intervjuet er noe av det merkeligste jeg har lest.
https://www.tv2.no/a/2642660/

https://www.nrk.no/kultur/drapstiltalt-underviste-politiet-1.8364699

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/znOQq/fikk-aldri-svar-etter-doedsbrann-anmelder-politiet

https://www.tv2.no/nyheter/11472540/?fbclid=IwAR0bhT3StvVLoE4b5OtU27WhcLR3ww5BmNAA-taTO4gfdwtHLyamDvDdcSk

Ser ikke helt hvorfor enkelte har en sånn tillit til jobben som politiet gjør
Citera
2020-06-04, 18:26
Medlem
Citat:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2VBV/styreleder-i-tom-hagens-selskap-om-ektepakten-jeg-kunne-ikke-laget-den

Han sier at han ikke kunne stilt seg bak en ektepakt som tar fra AEH rett til hjemmet hennes.

Oj, herregud, vilket konstigt äktenskapsförord.
Citera
2020-06-04, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
TH kan ikke snakke direkte med politiet. Han må sende mail og brev via sine venner og barn.
Jeg venter i spenning på neste utspill.
Praktisk med flygende aper.
Citera
2020-06-04, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
.
Det er i hovedsak dette brevet som sikkert er arbeidet med i lengre tid som får meg på de tankene. Det er noe som skurrer, og det at broren ikke blir nevnt, kan tyde på at han er utøveren, som du også er inne på, men at alle barna og faren står bak.

Jeg vet ikke hva sønnen gjorde denne morgenen, men hvis han f.eks dro dit rett etter samtalen med mor kl 09:16 passer det med resten av bildet.

Han la selvsagt fra seg mobilen hjemme, og eneste kommunikasjon med TH, hvis de ikke hadde W-T var f.eks koder med antall ring på AE’s telefon. Eks: Få=klar, 5-10 =snart klar, Mange=fortsatt ikke klar.

De første to 10:06 og 10:07 var TH trolig redd skulle avsløre planen, så de ble slettet. Kan hende var det bare de første to som var reelle info-ringinger, mens de andre var «engstelse».

Jeg sitter med en teori om at TH har stått for selve drapet, men en annen for opprydning og rigging av åsted. Kjøp av sprox kan kanskje knyttes til denne. Og det vil ikke hjelpe å tilstå, for han er en som kan ofres, en som vil sitte med hele skylden. Hvis han tilstår og peker på TH, så vil det avfeies som ikke troverdig fordi han har gjeld og er i ubalanse på et vis. Jeg tror ikke denne personen hadde vært i stand til begå selve drapet. Kanskje ei heller bortfrakting. Det kan ha skjedd på et senere tidsounkt, med mellomlagring i en bil de hadde tilgang til.
Citera
2020-06-04, 18:31
Avslutad
Citat:

Alle dere som snakker om justismord, tror at politiet har har tunnelsyn, og går etter TH av prestisje eller lignende. At de manipulerer, finner opp bevis mm. Finnes det mange saker fra Norge i nyere tid, for eksempel siste 10 -15 år hvor dette har skjedd? Eksisterer det et stort grunnlag med bekreftede justismord, som kan forsvare deres tro på at politiet og Kripos svikter totalt her? Tross at etterforskningen ikke engang er avsluttet, langt mindre ført til retten på dette tidspunktet.
Ja, det finnes eksempel på ukultur i politiet fremdeles. F.eks. Monica-saken, Slengesol/Osen-saken, Jensen-saken.
Ellers kan du lese hva f.eks. privatetterforsker Olav Thun*, Asbjørn Rackl*w og Ivar Fahs*ng mener om dette problemet.

Man kan ikke ta for gitt at politiet gjør rett.
Citera
2020-06-04, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubalong
Det var noe som lignet på dykkere på brygga ved Langvannet i dag.
Alt gikk så fort at vi så ikke helt hva som skjedde. Det vil si, vi kom dit når de dro. vi tror det var politi og brann der.
Interessant! Vet du om det er veldig dypt vann i det området?
Kanskje de fant spor etter de bryske fiskerne (feks fiskesluk med fingeravtrykk på el.l. slik at politiet kanskje kan finne ut hvem fiskerne er)?

Har politiet tilgang på en oversikt over fingeravtrykk fra ikke tidligere straffede personer? Jeg tenker på bilde av fingeravtrykk som er lagt inn i de nye passene. Noen her som vet hvilke land som har bilde av fingeravtrykk inne i passene?

Jeg fant ut at politiet ikke har tilgang til det:
"Datatilsynet har tidligere kritisert regjeringen fordi Justisdepartementet i sitt opprinnelige utkast foreslo at fingeravtrykk også skulle lagres i det sentrale passregisteret. Regjeringen har nå trukket dette, og vil beholde fingeravtrykk kun i passene, uten at noe lagres i sentrale registre.
– Det er kun i chipen i passet det er lov å lagre dette, understreker Vanvik."
https://www.nrk.no/norge/innforer-fingeravtrykk-i-pass-1.7067514
Senast redigerad av Octopus8b 2020-06-04 kl. 18:48.
Citera
2020-06-04, 18:42
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg sitter med en teori om at TH har stått for selve drapet, men en annen for opprydning og rigging av åsted. Kjøp av sprox kan kanskje knyttes til denne. Og det vil ikke hjelpe å tilstå, for han er en som kan ofres, en som vil sitte med hele skylden. Hvis han tilstår og peker på TH, så vil det avfeies som ikke troverdig fordi han har gjeld og er i ubalanse på et vis. Jeg tror ikke denne personen hadde vært i stand til begå selve drapet. Kanskje ei heller bortfrakting. Det kan ha skjedd på et senere tidsounkt, med mellomlagring i en bil de hadde tilgang til.
Jeg tror fortsatt TH har alibi fordi drapet skjedde mellom 09:16-09:48. Som andre har nevnt tror jeg den som utførte drapet var ruset på en «ABB-coctail» ish for å distansere seg fra følelser, og det tror jeg var sønnen, med faren som regissør.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-04 kl. 18:43. Anledning: Precisering
Citera
2020-06-04, 18:43
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
1. THs "skravling" (muntlig og skriftlig), som du kaller det, har politiet bedt om å få (både muntlig og skriftlig).

2. Nå når politiet har fått det de ba om, så blir det brukt imot ham, dvs hans samarbeidvilje mistenkliggjøres.

3. Politiet påstår i tillegg at han ikke har samarbeidet. Brevet fra barna derimot vitner om det motsatte.

4. Nå ønsker ikke TH å samarbeide med politiet lenger.

Fordi...
Uansett hva TH velger å gjøre så tolkes det mistenkelig. Det er derfor et destruktivt samarbeid, og det leder ikke til oppklaring.
Et oppegående menneske forstår at et slikt samarbeid bare leder til ødeleggelse av kropp og sinn. Det å sette grenser er en viktig del av rettssikkerheten vår (og ellers i livet).

X. Når saken blir henlagt, så sitter det igjen en familie, som ønsker å få vite hva som skjedde med ett kjært medlem av familien deres.
Politiet har en svak sak, og derfor er det veldig sannsynlig.

"destruktivt samarbeid" kan man selvsagt kalle det, når man er sikta i en drapsak. Når det er huller, ulogiske vendinger og snublehistorier i det man forklarer, så MÅ politiet gå videre med det. Familien viser med alt de sier og gjøre at de IKKE ønsker en oppklaring. De prøver å bortforklare forhold som beviselig ikke stemmer. Jeg velger å ikke gå i eksempler, men viser til grundig debaterte elementer omkring private ekteskaplige forhold. TH prøver å nekte politiet å granske åstedet der hans kone er drept. Han utlover ikke dusør. Han gir forklaringer som skurrer hele tiden.
Du må holde deg til fakta. At en etterforsker oppfordrer til å notere tips betyr ikke at de har bedt om hele avhandlinger om THs tanker og teorier, som ofte var av spekulativ og fantasifull art. Poenget mitt var uansett at han er villig til å gjøre det og jeg kaller det et mønster, som ligner på gjerningspersonens.
Citera
2020-06-04, 18:47
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Interessant
Har du noen opplysninger som tilsier at TEH ble hjernevasket av sin far til å være med på drapet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in