2020-06-04, 16:36
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Holden sitt ansvar er å representere TH, og sørge for at politiet opptrer i henhold til Norges lover. Det Holden gjør er helt i tråd med hans oppgaver.
Hvis TH er uskyldig, hvorfor skulle da TH finne seg i å bli grillet av politiet... Og det er det Holden og TH nå har konkludert med. Politiet må klare å skaffe nok grunnlag for at de kommer seg videre i saken.
Det burde være i THs interesse å forklare seg, og oppklare eventuelle misforståelser, dersom han er uskyldig. I et avhør vil Holden være ved hans side, så at politiet gis rom for urettmessig grilling kan du nok se bort fra.
At TH nå ikke vil forklare seg skyldes at Holden ser at det ikke tjener til klientens fordel. Slik det framstår for meg kan det tyde på at politiet har mer bevis som blir vanskelig å forsvare seg mot i avhør. Sånn sett gjør Holden rett i å nekte avhør på vegne av klienten.
Citera
2020-06-04, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Er ikke det samme person? Bj*rn Br*dwall, som er styreleder i Hagens selskap og advokaten bak ektepakten(e).

Et mediehus skrev at BB sto oppført som advokat i begge ektepaktene (tror det var NRK, orker ikke lete fram linken nå - men har linket til det før i tråden). Det er ikke slik at en advokat signerer, men advokatens navn og firma kan stå i et av feltene dersom en advokat har medvirket.

BB selv hevder at han ikke har noe med den siste ektepakten å gjøre, at han aldri kunne satt den opp slik den framstår.

Dermed er det uklart hvordan den siste ektepakten har framkommet.

Det fetade är intressant! Skulle vilja höra BB:s argument.
Citera
2020-06-04, 16:38
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
"putter press på ham"
Og der dukka P-ordet opp igjen, gitt!
..en kalkulert vittighet
Citera
2020-06-04, 16:39
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Det er akkurat det jeg har fått med meg at BB har sagt,derfor jeg gikk utifra at det var en annen advokat inne ved siste ektepakten.Underlig hm?
Slik jeg forstår det så må enten BB (styreleder) stå bak begge, og lyve om tilknytningen til den siste, eller TH selv har utarbeidet den siste og latt navnet til BB stå som advokat.

Tror neppe noen annen advokat har vært i bildet. Det var formaliafeil ved ektepakten som gjorde at den ikke ble tinglyst, og det hadde neppe skjedd om en advokat utarbeidet innholdet.
Citera
2020-06-04, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Der tar du nok feil tenker jeg! det handler om sikkerhet i denne krimsaken!
Er det å ivareta sikkerheten til denne datteren og hennes familie,og la stedsnavnet de bor på stå åpent synes du?
Pluss,Ofte må mennesker i krise beskyttes imot seg selv,og det har ikke skjedd her.
Trist at det er så dårlige advokater i denne saken.Min oppfatning.

Det har lenge vært offentlig kjent at datteren bor i Lier.
Her er et utdrag fra Drammens tidende, 9.1 2019:

"Falkevik Hagens datter i 40-årene bor i Lier. Etter det Drammens Tidende kjenner til har politiet satt inn sikkerhetstiltak rundt henne og familien.

Drammens Tidende har vært i kontakt med datteren, men hun har fått beskjed av politiet om ikke å snakke med mediene. Av hensyn til familien og trusselsituasjonen identifiserer ikke Drammens Tidende datteren".

Det er riktig at det hender at folk må beskyttes mot seg selv. Dette presiseres i vær varsom plakaten. Jeg synes ikke datterens uttalelser bærer preg av hun behøver særskilt beskyttelse.
Citera
2020-06-04, 16:42
Medlem
Legokatts avatar
Jeg tror at Holden skjønner at TH kanskje ikke er veldig god på avhør. Det trenger ikke å bety at TH er skyldig. Husk at TH er 70 år.
Hvis han er uskyldig så må den siste tiden ha vært en ekstrem påkjenning.

Men aggresjon mot politiet fra barna og TH viser i mine øyne at de har noe å skjule.
Hvis ting er slik jeg tror så blir det uansett graverende for TH når denne saken blir løst.

I barna og TH's øyne virker det som det hadde vært best om det var de "slemme kidnapperne fra Øst-Europa", kanskje håndverkere, som var de skyldige.

Mulig TH og kanskje også noen av barna har en fornemmelse av hvem den skyldige er og de glatter over realitetene.

Men hva skjer nå? Håper politiet presser på videre for å se hvem som sprekker først.
Håper politiet ser det lyset i tunellen snart.
Citera
2020-06-04, 16:43
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har bara läst vad som framkommit här (TH med fler ville ju ha en effektivare "plattform"då den aktuella var trög ayy kommunicera på..)- och i olika trådars länkar och citat, att "kommunikationen" går bättre med kryptiska mail. Det går ju att fakturera med mail.
Hur man gör en avsändare hemlig för penningförsändelse vet jag ej, men tänkte att det ska också gå, med mer tidsbesparing än 2 månader?
.. Vad heter de nu igen (läst mer om det i en annan tråd) ... Darknet, Telegram ...
Med det senare försvinner konversationen automatiskt efter att den blivit läst.
Hur det är med pengar i Telegram undrar jag själv ... (Vore inte bra om pengar också försvinner
efter att man nämnt dem förstås ...men skämt åtsido).
Check / system med digital signatur a la hemligt konto?
Darknet är nog inte någon vidare bra idé, nej.
Citera
2020-06-04, 16:44
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det fetade är intressant! Skulle vilja höra BB:s argument.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2VBV/styreleder-i-tom-hagens-selskap-om-ektepakten-jeg-kunne-ikke-laget-den

Han sier at han ikke kunne stilt seg bak en ektepakt som tar fra AEH rett til hjemmet hennes.
Citera
2020-06-04, 16:45
Medlem
Angående motpartens beskjed "«Dårlig tid, fort eller hun vil dø»".

Noen skrev at det kan ha blitt tolket eller forstått av familien som at motparten ønsket at pengetransaksjonene skulle skje raskere enn det var fysisk mulig gjennom den valgte kryptovalutaen.

Men motparten kunne se at pengene var på vei (i følge noen som skrev om dette i forum). Så jeg tolker den beskjeden som at motparten ga beskjed om at det hastet med å overføre hele summen i pengekravet.

Jeg tenker at GM kan ha utført et planlagt drap (jeg vet ikke hvilket motiv GM hadde) og GM kan ha hatt et ønske om å innkassere løsepenger (fordi GM ønsket å bli rik?). Så her kan det være snakk om en GM som utførte forbrytelsen ut i fra flere motiv.

Dette med at GM så sitt snitt til å komme med et pengekrav "for å gi livsbevis" etter at politiet skiftet hovedhypotese til planlagt drap, kan skyldes at GM tenkte at familien var desperate på det tidspunktet og at GM bevisst utnyttet dette. I tillegg kan det tenkes at GM tenkte at TH ville kunne bli mistenkt for å være "motparten" når henvendelsen fra GM kom nettopp på dette tidspunktet (kort tid etter politiets offentliggjøring av skifte av hovedhypotese) og at det var ønsket av GM at TH skulle bli mistenkt.
Citera
2020-06-04, 16:48
Medlem
[quote=GG99Slayer|71826775]
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus

Du bør virkelig lese deg opp på forhørsteknikker, selfølgelig er det politietsavhører sin oppgave å få personen til å knekke, dvs twisting av sannheter, manipulation ect ect.. Er dette nytt for deg?

Politiets oppgave er å løse en sak. De metodene du beskriver er oppskriften på å få falske tilståelser.
Jeg ber nok en gang om at folk i gruppa ser denne videoen:

https://www.youtube.com/watch?v=6Za3yDFlhFc
Citera
2020-06-04, 16:53
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Holden sitt ansvar er å representere TH, og sørge for at politiet opptrer i henhold til Norges lover. Det Holden gjør er helt i tråd med hans oppgaver.
Hvis TH er uskyldig, hvorfor skulle da TH finne seg i å bli grillet av politiet... Og det er det Holden og TH nå har konkludert med. Politiet må klare å skaffe nok grunnlag for at de kommer seg videre i saken.
Mm, polisen har ju inga bevis så nu är dom ute efter att knäcka honom. Advokaten gör helt rätt som avråder TH från fortsatta förhör.
Citera
2020-06-04, 17:02
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det burde være i THs interesse å forklare seg, og oppklare eventuelle misforståelser, dersom han er uskyldig. I et avhør vil Holden være ved hans side, så at politiet gis rom for urettmessig grilling kan du nok se bort fra.
At TH nå ikke vil forklare seg skyldes at Holden ser at det ikke tjener til klientens fordel. Slik det framstår for meg kan det tyde på at politiet har mer bevis som blir vanskelig å forsvare seg mot i avhør. Sånn sett gjør Holden rett i å nekte avhør på vegne av klienten.
TH har försökt kommunicera med polisen i snart två år till ingen nytta. Bara en idiot skulle fortsätta i det här läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in