2020-06-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Well, med tanke på att hon lyckades lugna ned situationen så borde hon borde få cred för det. Det finns dock andra sätt att göra det än att knäböja för främlingar, för mig är det relaterat till att man ser sig själv som undergiven och egentligen inte har någon självrespekt, rent av pinsamt är det.
Nej, knäböjningen kommer ifrån en amerikansk fotboll spelare som va först ut med att protestera mot övervåldet. Det har alltså inget att göra med självrespekt. Det är ett tecken för hela rörelsen.
Citera
2020-06-04, 18:19
Medlem
Francos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isanningensnamn
Han förtjänade inte att strypas till döds på öppen gata. Så mycket vet vi iallafall.

Nu liksom blandar du ihop äpplen med vindruvor. Den patetiska demonstrationen igår kan uppnå än ännu högre patetiskt status om det visar sig att Floyd var "En monstruös mördarmaskin utan skrupler".

Sen köper jag det du skriver, ingen skall behöva dö på det sätt som Floyd gjorde!
Citera
2020-06-04, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heitmann
Jag vill se dig stå i solidaritet för alla kvinnor och vita som blir gäng rånade/våldtagna av invandrare, som är klart över representerade i det fallet.. Men det skulle du aldrig våga för du är inte för allas lika värde!
Varför tror du jag stödjer kriminella? Oavsett bakgrund är våldtäkt och rån hemskt. Men alla invandrare är inte våldtäksmän på samma sätt som att alla svenskar inte är rasister.
Citera
2020-06-04, 18:21
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovandehalsar
Aftonbladet streamar från Malmö nu: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qL026g/2-900-vantas-demonstrera-i-malmo--tegnell-kritisk

1500 svenska småtjejer i 16 år ålder på plats i alla fall.
Citera
2020-06-04, 18:21
Medlem
Glisseurs avatar
Citat:
Nej, knäböjningen kommer ifrån en amerikansk fotboll spelare som va först ut med att protestera mot övervåldet. Det har alltså inget att göra med självrespekt. Det är ett tecken för hela rörelsen.
Tar inte bort det faktum att det också är ett tecken på att man är undergiven någon annan. How about ett handskak eller att man verbalt uttrycker sina sympatier för rörelsen?
Citera
2020-06-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Nu liksom blandar du ihop äpplen med vindruvor. Den patetiska demonstrationen igår kan uppnå än ännu högre patetiskt status om det visar sig att Floyd var "En monstruös mördarmaskin utan skrupler".

Sen köper jag det du skriver, ingen skall behöva dö på det sätt som Floyd gjorde!
Jag tror Floyd blev droppen. Sätter som det utspela sig på och faktumet att de fick med det på kamera.

Många amerikaner menar att detta inte är en isolerad händelse och rörelsen kommit representera övervåldet mot minoritetsbefolkningen i usa.
Citera
2020-06-04, 18:23
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Well, med tanke på att hon lyckades lugna ned situationen så borde hon borde få cred för det. Det finns dock andra sätt att göra det än att knäböja för främlingar, för mig är det relaterat till att man ser sig själv som undergiven och egentligen inte har någon självrespekt, rent av pinsamt är det.
Lugnade ned situationen? Några minuter senare stod de vid slottet och skrek ilsket "NED PÅ KNÄ" till en grupp andra poliser. Poliskvinnans undfallenhet inspirerade dem bara till att försöka kuva fler vita människor. Det är bara att inse att det inte går att blidka dessa kräk. Alla deras anklagelsepunkter är fabricerade och endast verktyg för att driva en maktkamp mot vita människor.
Senast redigerad av PK-befriad 2020-06-04 kl. 18:28.
Citera
2020-06-04, 18:24
Medlem
Glisseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Lugnade ned situationen? Några minuter senare stod de vid slottet och skrek ilsket "NED PÅ KNÄ" till en grupp andra poliser. Poliskvinnans undfallenhet inspirerade dem bara till att försöka kuva fler vita människor.
Just för den situationen tycker jag att hon gjorde det, men uppenbarligen så hade det ingen större effekt på övriga vandaler eller demonstranter.
Citera
2020-06-04, 18:26
Medlem
Citat:
Tar inte bort det faktum att det också är ett tecken på att man är undergiven någon annan. How about ett handskak eller att man verbalt uttrycker sina sympatier för rörelsen?
Visst men handskakningen är inte tecknet för denna rörelse. Grunden handlar ju om att vissa stöd för rörelsen.

Att du tolkar det som undergivenhet är subjektivt, jag tolkar det som styrka. Hon har trots allt en pistol i hölstret, svaghet är inte direkt vad man tänker när man ser en person med en pistol.
Citera
2020-06-04, 18:26
Medlem
https://nyhetsbyran.org/2020/06/04/den-knafallande-poliskvinnan-polisanmald/
Citera
2020-06-04, 18:27
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Finns här någon som sitter på källor till vem Floyd var? Har hört lite rykten om att handlat med falska sedlar. Var han en helyllekille och guds bästa barn? Kan han ha varit en monstruös mördarmaskin utan skrupler? Dessa frågor ställs med anledning av att det igår under demonstrationen skanderades hyllningar till Floyd.

Hur som haver var gårdagens demonstration mer än patetiskt, rasister gick hand i hand med rasister. Rasismen är färgblind, rasismen finns i hela färgspektrat, från blånegersvart till indianrött!

Floyd var knappast någon helyllekille, snarare tvärtom.

En snabb googling visar att denna blåneger borde suttit inspärrad för alltid. Frågan är snarare vilka brott han inte har begått? Grovt rån, vapenbrott, narkotikabrott, misshandel, stöld, heminvasion, you name it.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8366533/George-Floyd-moved-Minneapolis-start-new-life-released-prison-Texas.html

Obegripligt att denna individ hyllas över hela världen, en grovt kriminell kåkfarare som inte har gjort ett hederligt handtag i hela sitt liv.
Citera
2020-06-04, 18:28
Medlem
Citat:
Jag tror Floyd blev droppen. Sätter som det utspela sig på och faktumet att de fick med det på kamera.

Många amerikaner menar att detta inte är en isolerad händelse och rörelsen kommit representera övervåldet mot minoritetsbefolkningen i usa.
Många amerikaner ja. Men dom får gärna hålla på så där borta. Att göra det här skvallrar om farlig globalism där vi riskerar komma till ett inbördeskrig där lagen och ordningen blir knäböjda till följd av människor som ville bara skapa kaos och missnöje. Nää jag säger begränsa sociala medier eller sluta helt enkelt ta in skit från USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in