2020-06-04, 18:08
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Ja det är fan en ny nivå av skämskudde.
(...)
Men att hålla upp ett jävla plakat, börja grina och krama om folk? Vad i hela helvete ska folk utanför Sverige tro om svensk polis? Det är fan inte klokt vilket Kalle Anka-land vi bor i.

Jag hoppas att hon får lämna sin tjänst som polis för det där signalerar bara svaghet när poliskåren redan hånas av lagtrotsare och kriminella. Polisen har blivit som en socialtjänst där man får vara beväpnad.

(...)
Staten har stora möjligheter att påverka vilka poliser vi ska ha eftersom psykologsamtal, lämplighetsbedömningar osv. i hög grad bestämmer urvalet.

Det är bara att konstatera att det är den här typen av poliser det svenska systemet skapar.
Citera
2020-06-04, 18:10
Medlem
Cirka 1000 personer på DEMO i Malmö och snutjävlarna tittar på. Förbannade PK-Horor.
Citera
2020-06-04, 18:10
Medlem
fuskas avatar
Enligt YB_södermalm så är hästsvans polisen under internutredning. Sen om det leder någon vart är ju inte troligt.
Äckliga människor.
Citera
2020-06-04, 18:12
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
Rimligt och resonligt skrivet, håller med dig helt också i att det är mer än bara svart och vitt i den situationen.

Problemet för mig blir senare, om denna polis blir förespråkare eller ska bli en "influencer" efter detta ska hon bli fråntagen sin polislicens.
Dels för att hon är vit och snut, det vore absurt om hon helgonförklarades.
Men även för att jag då istället ser en lismande kappvändande människa som absolut inte ska arbeta som disiciplinerad polis och vara skydd över svensken

Jag hade troligtvis gjort exakt samma sak om jag fann mig som ensam polis omgiven av folk som hatar mig.
Mitt liv och hälsa är inte värt att riskera för en pissig snutlön.

Ja, jag vet inte om jag vågar sia framtiden för just henne men det hade smakat surt om hon skulle försöka skapa poänger i efterdyningarna.
Just nu är jag bara benägen att värdesätta hennes aktion ungefär som andra poliser som istället kastar upprorsmakare/vandaler i marken. Det är både rätt och fel på samma gång, och det är kanske så det skall anses.
Citera
2020-06-04, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Finns här någon som sitter på källor till vem Floyd var? Har hört lite rykten om att handlat med falska sedlar. Var han en helyllekille och guds bästa barn? Kan han ha varit en monstruös mördarmaskin utan skrupler? Dessa frågor ställs med anledning av att det igår under demonstrationen skanderades hyllningar till Floyd.

Hur som haver var gårdagens demonstration mer än patetiskt, rasister gick hand i hand med rasister. Rasismen är färgblind, rasismen finns i hela färgspektrat, från blånegersvart till indianrött!
Han förtjänade inte att strypas till döds på öppen gata. Så mycket vet vi iallafall.
Citera
2020-06-04, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Enligt YB_södermalm så är hästsvans polisen under internutredning. Sen om det leder någon vart är ju inte troligt.
Äckliga människor.

Borde inte namnet komma ut då?
Citera
2020-06-04, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isanningensnamn
De kan verka en aning radikala, men grundar sig i en idé att alla ska behandlas lika och att samhället ska skydda de utsatta.

Jag vill se dig stå i solidaritet för alla kvinnor och vita som blir gäng rånade/våldtagna av invandrare, som är klart över representerade i det fallet.. Men det skulle du aldrig våga för du är inte för allas lika värde!
Citera
Medlem
Aftonbladet streamar från Malmö nu: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qL026g/2-900-vantas-demonstrera-i-malmo--tegnell-kritisk
Citera
Medlem
Glisseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isanningensnamn
Du har rätt, det är fel att kräva att alla poliser ska göra sina röster hörde i ett sånt spektakel. Men jag tycker inte kvinnan i det läget gör fel, det gav mig iallafall hopp. Det är skönt att ha sånt i dessa tider.
Well, med tanke på att hon lyckades lugna ned situationen så borde hon borde få cred för det. Det finns dock andra sätt att göra det än att knäböja för främlingar, för mig är det relaterat till att man ser sig själv som undergiven och egentligen inte har någon självrespekt, rent av pinsamt är det.
Citera
2020-06-04, 18:17
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurre-78
Cirka 1000 personer på DEMO i Malmö och snutjävlarna tittar på. Förbannade PK-Horor.

Det funkar som så att man först sonderar hur mkt folk som faktiskt anlänt - samtidigt fördelar man resurserna geografiskt.
Rätt vad det är, kommer beslutet på upplösning. Tro mig, det kommer komma i Malmö, då dom är fler än 50 pers.
Men upplösning måste ske med taktik och med rätt antal patruller/resurser, på rätt ställen, annars går det åt skogen.
Citera
2020-06-04, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Finns här någon som sitter på källor till vem Floyd var? Har hört lite rykten om att handlat med falska sedlar. Var han en helyllekille och guds bästa barn? Kan han ha varit en monstruös mördarmaskin utan skrupler? Dessa frågor ställs med anledning av att det igår under demonstrationen skanderades hyllningar till Floyd.

Hur som haver var gårdagens demonstration mer än patetiskt, rasister gick hand i hand med rasister. Rasismen är färgblind, rasismen finns i hela färgspektrat, från blånegersvart till indianrött!

Kolla in detta! Candace Owens har något mycket, mycket viktigt att berätta för oss alla:

katerinamagasin.se/candace-owens-vi-svarta-ar-vart-problem-inte-de-vita/
Citera
2020-06-04, 18:18
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurre-78
Borde inte namnet komma ut då?

Kan tyvärr inte hjälpa dig, är inte insatt alls bara jävligt irriterad på hela den här skiten.

Stör mig kungligt på att polisen stoppade dom utan för slottet. Högvakten borde fått göra det dom ska i stället. Grrrr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in