Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Jag har haft huslån som jag kunnat betala av genom att sälja delar av portföljen hela tiden. Det har varit extremt fördelaktigt.
Jag köpte mitt hus 2010 och lånade då till allt utom handpenningen. Trots att jag kunde betala kontant om jag hade velat. Bodde tidigare i hyresrätt.
Sedan dess har jag tagit ut pengar från aktierna för att betala bröllop, två olika renoveringar, en begagnad bil, och dessutom betalt klumpsummor på bolånet i omgångar tills det var helt avbetalat sommaren 2018 så jag vet mycket väl hur förmånligt det varit.
Skälet till att jag trots allt betalade av bolånet var att jag började tycka att lågränte politiken var absurd med minusränta i högkonjunktur vilket gav både bostadsbubbla och aktiebubbla. Var rädd för att räntan skulle stiga så snart det blev lågkonjunktur och staten behövde börja öka statsskulden för att hålla bidragssverige flytande. Kändes säkrare att vara skuldfri även om det var till priset av mindre pengar arbetande på börsen
Antar att det är så fortfarande så det blir nog inget bolån om det inte blir en riktigt djup dipp i höst.
Annars köpte jag på mig mer Bonava idag och sålde Klövern med omkring 30% vinst. Jag har haft Klövern ett par veckor bara. Ligger ett par % plus nu på helåret. Ett par surdegar spökar fortfarande men verkar som att ChromoGenics kan lösa sig

Hoppfull i vilket fall...