2020-06-04, 18:01
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilutin
Riktigt bra drag i den! 🚀

Ser vi nya höjder idag?
Jajjemen. Upp 5,5 % idag. Alla motstånd bryts.

Ett brott upp genom 47.00kr kommer att utlösa en köpsignal och vi hittar kommande motstånd vid 66.00kr resp 80.00 kr.
Citera
2020-06-04, 18:03
Medlem
nitecores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asskisser
Nils har kostat mig tillräckligt mkt pengar för att jag ska lita på den mannen och hans ledning. Scandion kanske blir en guldkalv, vad vet jag men jag tänker inte investera i det bolaget. Gör egna undersökningar och se var ni hamnar.
Själv köper jag bara tråkiga gubbaktier. Blir rik i lagom takt.
Citera
2020-06-04, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitecore
Själv köper jag bara tråkiga gubbaktier. Blir rik i lagom takt.
Vilka? Jag behöver fler gubbaktier
Citera
2020-06-04, 18:14
Medlem
nitecores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Vilka? Jag behöver fler gubbaktier
Investor, Peab, Husqvarna och Ericsson är de gubbigaste jag har.
Citera
2020-06-04, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitecore
Investor, Peab, Husqvarna och Ericsson är de gubbigaste jag har.

OCH TROLIGEN DET BÄSTA!!

LÄGG DÄRTILL lUNDBERG!!
Citera
2020-06-04, 21:37
Medlem
Efter en del research gick jag idag in i Izafe. Tror den har väldigt mycket mer att ge. De har en fin produkt på en bra marknad. Börsvärdet på bolaget är lågt (enligt mig) och jag tror på en rätt kraftig uppvärdering under året.
Citera
2020-06-05, 12:32
Medlem
Inhalation Sciences (ISAB)

Inhalations-teknik är hett just nu. Bolaget säljer system för analys av inandningsluft
mätning av hur partiklar i inandningsluft påverkar vår hälsa.

Bolaget har en färdig produkt och befinner sig på en miljard marknad och räknar med att bli kassaflödespositiva innan kassan är slut. Nuvarande kassa ska räcka 2021 ut

- PreciseInhale valideras för användning i kliniska studier, beräknas klart slutet av 2020. Stor trigger

Försäljningen i Q1 var den största i bolagets historia - kommer fortsätta

försäljningen utav Ziccum aktierna kommer skrivas in som 19,5M vinst i Q2 rapporten som kommer.

Ny ordförande in, Daniel Spasic, ett riktigt fint tillskott! I en dagsfärsk intervju:
http://inhalation.se/investors/pressmeddelanden/?pressreleaseId=3687311&fbclid=IwAR11xoa54BH9gcH6n Yl0s3d0cDWrFKvmg6nPLlklka5_7lF-1QPpij7Iz8o

Stora ord från en mycket erfaren inom inhalation. Han kommer ha en nyckelroll i valideringen av PreciseInhale, han är bosatt i Boston med stort kontaktnät i USA.

VD i en färsk intervju uteslöt inte covid19- inriktning, diskuterar med flera potentiella partners..
https://www.youtube.com/watch?v=3Tva9LhI0ek

Mangold höjde efter rapporten sitt motiverade värde till 18,90 kr

Jag tror att Inhalation Sciences är ett mycket lovande case för kassan är stark, försäljningen är igång och ökar, bolaget kommer ses som stark en uppköpskandidat när den kliniska valideringen e klar, Fin ägarstruktur och låg free float. Tror att fler större investerare kommer ta position inför 2021

Mvh
Citera
2020-06-05, 15:04
Medlem
Nymfans avatar
Mycket intressant, tack för detta.

Citat:
Ursprungligen postat av vitoc11
Inhalation Sciences (ISAB)

Inhalations-teknik är hett just nu. Bolaget säljer system för analys av inandningsluft
mätning av hur partiklar i inandningsluft påverkar vår hälsa.

Bolaget har en färdig produkt och befinner sig på en miljard marknad och räknar med att bli kassaflödespositiva innan kassan är slut. Nuvarande kassa ska räcka 2021 ut

- PreciseInhale valideras för användning i kliniska studier, beräknas klart slutet av 2020. Stor trigger

Försäljningen i Q1 var den största i bolagets historia - kommer fortsätta

försäljningen utav Ziccum aktierna kommer skrivas in som 19,5M vinst i Q2 rapporten som kommer.

Ny ordförande in, Daniel Spasic, ett riktigt fint tillskott! I en dagsfärsk intervju:
http://inhalation.se/investors/pressmeddelanden/?pressreleaseId=3687311&fbclid=IwAR11xoa54BH9gcH6n Yl0s3d0cDWrFKvmg6nPLlklka5_7lF-1QPpij7Iz8o

Stora ord från en mycket erfaren inom inhalation. Han kommer ha en nyckelroll i valideringen av PreciseInhale, han är bosatt i Boston med stort kontaktnät i USA.

VD i en färsk intervju uteslöt inte covid19- inriktning, diskuterar med flera potentiella partners..
https://www.youtube.com/watch?v=3Tva9LhI0ek

Mangold höjde efter rapporten sitt motiverade värde till 18,90 kr

Jag tror att Inhalation Sciences är ett mycket lovande case för kassan är stark, försäljningen är igång och ökar, bolaget kommer ses som stark en uppköpskandidat när den kliniska valideringen e klar, Fin ägarstruktur och låg free float. Tror att fler större investerare kommer ta position inför 2021

Mvh
Citera
2020-06-05, 20:14
Medlem
Valfrids avatar
Tror att Terranets emission kommer bli rejält övertecknad. Har kikat lite på handeln i teckningsoptionerna och någon/några har tankat miljontals med rätter så om jag räknat rätt blir det typ 14-16 miljoner aktier dom ska köpa. Tror /gissar att det ligger fina nyheter runt hörnet baserat enbart på mönstret i denna handel vi har sett i teckningsrätterna. Den har varit hyffsat aggressiv men jag har inget belägg för detta utom min egen magkänsla.

Har själv valt att teckna rejält i denna emission.

Sedan har jag tagigt in Brandbee idag som jag tycker ser intressant ut.
Citera
2020-06-06, 00:56
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannekula
Hafnia Limited diskuteras för någon vecka sedan här i tråden, sedan dess har aktien tappat nästan 10 procent. Vad tror ni om Hafnia framöver, bör man ligga kvar?

Aktien upp 6,5% idag, efter att några större aktörer börjat visa intresse. Kan tänka mej 20kr på kortsikt. De va inte längesedan Hafnia kostade 20kr och läget är betydligt bättre idag. Ser dessutom ut att finnas ett definitivt stöd vid 16,50. Med andra ord är de köpläge nu.
Senast redigerad av Flickpojken 2020-06-06 kl. 01:16.
Citera
2020-06-06, 10:42
Medlem
mustams avatar
Haft en otroligt bra vecka med Airbus. Gick in rätt bra i måndags. 100k plus denna vecka.
Citera
2020-06-06, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mustam
Haft en otroligt bra vecka med Airbus. Gick in rätt bra i måndags. 100k plus denna vecka.

Grattis! Men varför inte skriva 36,52%? Ingen har ju någon aning om vad din insats var. Förstår dock om du skrev i glädjerus...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in