2020-06-03, 11:18
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asskisser
Ftg leds av Nils Brunner som tidigare varit involverad i WNT och OV. Anar pump and dump.

Vad menar du? Att man ska sälja? När?
Citera
2020-06-03, 11:34
Medlem
nitecores avatar
Citat:
Ftg leds av Nils Brunner som tidigare varit involverad i WNT och OV. Anar pump and dump.
Oj, det där kommer att utlösa vinsthemtagningar och kursdipp. Frågan är om du vill varna eller köpa på dig mer billigare.

Slutsats. Lita aldrig på flashback.
Citera
2020-06-03, 11:39
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vad menar du? Att man ska sälja? När?

Citat:
Ursprungligen postat av nitecore
Oj, det där kommer att utlösa vinsthemtagningar och kursdipp. Frågan är om du vill varna eller köpa på dig mer billigare.

Slutsats. Lita aldrig på flashback.
Nils har kostat mig tillräckligt mkt pengar för att jag ska lita på den mannen och hans ledning. Scandion kanske blir en guldkalv, vad vet jag men jag tänker inte investera i det bolaget. Gör egna undersökningar och se var ni hamnar.
Citera
2020-06-03, 12:39
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannekula
Hafnia Limited diskuteras för någon vecka sedan här i tråden, sedan dess har aktien tappat nästan 10 procent. Vad tror ni om Hafnia framöver, bör man ligga kvar?

Goda tillväxt under föra kvartalet ju. Jag har kvar den.
Citera
2020-06-03, 13:05
Medlem
Flickpojkens avatar
Vad sägs om Hoylu då?

Fick just en ny order. Aktien upp 7%

P/S-talet ligger på 5,84. De är lågt för ett tillväxt företag.

Analysgruppen bevakar den och dom är inte helt dumma i huvudet heller.
Citera
2020-06-03, 13:15
Medlem
Flickpojkens avatar
Tillväxten imponerar inte omsatte 8.2 under Q1. Dvs samma som för ett år sedan.
Citera
2020-06-03, 14:19
Medlem
Vad tror folk här om Attana? Många verkar tro att Attana kommer skjuta i höjden
Senast redigerad av Sicario187 2020-06-03 kl. 14:52.
Citera
2020-06-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sicario187
Vad tror folk här om Attana? Många verkar tro att Attana kommer skjuta i höjden
Vilket tror det, börsraket🚀 grupperna på facebook där värsta sortens pump o dumpare sitter och haussar vad skit som helst antagligen?
Citera
2020-06-04, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubi
Spectra7 - SEV.
https://www.spectra7.com/solutions

Dom håller på att jobba med VR/AR.
Också stora samt utvecklar inom datacenters.

"Until now, fiber has been the only alternative for data centers looking for high-performance interconnects, as copper is typically too bulky and inflexible at these speeds. GaugeChanger™, however extends the life of copper with interconnects that are as fast and as thin as fiber, but at dramatically lower cost and lower power consumption."
https://www.spectra7.com/crx (från förra året)
https://www.spectra7.com/gaugechanger

M.m!
Listan är lång.

Har inte sett något om detta här på FB. Köp in er medans det är väldigt billigt, hoppar dagligen mellan 0.002 och 0.003.
Föll för en tid sedan från 0.50 och förhoppningsvis kan den kliva upp dit igen när dom är klara med sin Fiber utveckling.

Detta är ju då inte något "veckotips" utan en mer köp och glöm.
https://finance.yahoo.com/news/spectra7-reports-over-1-000-120000171.html
Citera
2020-06-04, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
NetEnt B

Få ingen fomo nu men SEB Equities höjer riktkursen för NetEnt till 56 kronor från 41 kronor. Rekommendationen köp upprepas.
Riktigt bra drag i den! 🚀

Ser vi nya höjder idag?
Citera
2020-06-04, 13:28
Medlem
Citat:

Har lyssnat på ett par intervjuer med VDn. Sättet som han beskriver på är för brett och generellt, det känns mer som försäljning än science. Också releterat till det jag skrev i aktietråden gjorde att jag började kolla upp lite mer.

Discord-servern är suspekt, många medlemmar och hälften av det som skrivs verkar... konstigt. Artificellt på något sätt. Admin har en photoshoppad bild på Nils med Matrix-referens "take the red or blue pill" som ger lite konstig mersmak. Deras hemsida har bara generic stockbilder förutom profilbilderna på personalen, inga riktiga bilder från företaget över huvud taget. Om man kollar upp styrelsen verkar en del av dem vara typen som rör sig aktivt mellan bolag.

Har sålt mitt innehav nu. Hoppas såklart att jag har fel, att Scandion är ett seriöst bolag som gör ett stort genombrott inom cancerbehandling. Av erfarenhet har jag dock lärt mig lyssna på magkänslan, för här anas ugglor i mossen.
Citera
2020-06-04, 16:14
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallot
Har lyssnat på ett par intervjuer med VDn. Sättet som han beskriver på är för brett och generellt, det känns mer som försäljning än science. Också releterat till det jag skrev i aktietråden gjorde att jag började kolla upp lite mer.

Discord-servern är suspekt, många medlemmar och hälften av det som skrivs verkar... konstigt. Artificellt på något sätt. Admin har en photoshoppad bild på Nils med Matrix-referens "take the red or blue pill" som ger lite konstig mersmak. Deras hemsida har bara generic stockbilder förutom profilbilderna på personalen, inga riktiga bilder från företaget över huvud taget. Om man kollar upp styrelsen verkar en del av dem vara typen som rör sig aktivt mellan bolag.

Har sålt mitt innehav nu. Hoppas såklart att jag har fel, att Scandion är ett seriöst bolag som gör ett stort genombrott inom cancerbehandling. Av erfarenhet har jag dock lärt mig lyssna på magkänslan, för här anas ugglor i mossen.
Har du koll på Nils Brünners aktieinnehav i Scandion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in