2020-06-04, 17:20
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
B
Varför ifrågasätter du att att MT är normal? Är det något särskilt du tänker på som gör henne onormal. Vad i så fall?

Precis, MT är någon som dyker upp i fup som ett random vittne. HD däremot har suttit häktad misstänkt för mord, har städat upp misstänkt mördares hem, har varit involverad i strösselförhör, har varit besatt av vansinnig jakt på burkar med förlorat fokus på allt annat, har ljugit om blodigt sex, har svarat som en yrkeskriminell i förhör(både som misstänkt och vittne), ja vad har hon inte gjort? Det är inte så att dessa båda ska bedömas med lika stort fokus på deras person, bara en förvillande clown kan påstå något sådant....men det är bara mina åsikter.
Citera
2020-06-04, 17:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Intressant att HD nämner Mgl och Beholder, de är väl dem LW hade relationer med i någorlunda närtid. Det kan ju bero på att en tanke finns om huruvida de har någon susning om vad som hänt (att hon försvunnit och ev. varför) men att hon ändå drar sig för att uttala något som kanske kan uppfattas som en anklagande misstanke.
Ja, det ligger nära till hands, och det kan till viss del bottna i att MGM banat väg för sådana tankar.
Citera
2020-06-04, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Intressant att HD nämner Mgl och Beholder, de är väl dem LW hade relationer med i någorlunda närtid. Det kan ju bero på att en tanke finns om huruvida de har någon susning om vad som hänt (att hon försvunnit och ev. varför) men att hon ändå drar sig för att uttala något som kanske kan uppfattas som en anklagande misstanke.

Du griper efter halmstrån som inte finns. Motivera varför dessa är minst lika troliga gärningsmän som SD. Du tror att LW, med sin öppna attityd, skulle undvika att uttala en anklagande misstanke mot dessa? Detta och dina andra ultraspekulativa inlägg ger ett dåligt odds för att SD är oskyldig till mordet på LW. För du tror väl inte att dina spekulationer är något som försvaret nappar på?
Citera
2020-06-04, 17:27
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du har ingen som helst täckning i utredningsmaterialet att HD före sina samtal med MGM under senare delen av förmiddagen skulle ha vetat något som helst om LW:s försvinnande.

.

Jag har MTs tidsangivelse om samtalet där HD önskar att LW har dött. Hon beräknar det till ca 7.30 och har ganska bra anledning att göra det. Sen kan det vara fel men hon har till skillnad från HD inget incitament för att ljuga där. Har hon fel så är det ett ärligt misstag. HD tycker jag bemöter denna uppgift ganska misstänkt dessutom. Jag minns det som att hon inte har någon kommentar till den uppgiften och så svarar hon när hon inte kommer på någon lögn. Men oavsett om HD avslöjat att hon vet om LWs försvinnande eller ej så kan vi nog vara överens om att det inte kan bevisa att hon inte deltagit i mordet? Eller tycker du annorlunda där? Jag är intresserad av att höra dina synpunkter då du verkar kunna fup väldigt bra och har lagt mycket tid på att bena ut denna härva.
Citera
2020-06-04, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Är du ett språkrör för letsdoit? Föregrip inte hennes svar. Du pratar om "missförstånd" och "rimligen". Det som är intressant i den här tråden är om det är "rmligt" är att SD är mördaren. Den rimligheten är orimlig för dig. Sorgligt.

Edit. Skall stå "dennes"
Citera
2020-06-04, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
De oberoende proffsen verkar ju ha haft vissa
problem med hörseln.
De trodde att SD sa att han kom från krogen
när det är mer rimligt att tro att han sa att han
kom från skogen.
Kunde det bli missförstånd med det så kan de
även ha missuppfattat annat.
När de märkte att slagningen på SD inte
verkade stämma så hade det väl varit rimligt
att fråga honom om hans uppgifter för att se
om de hört fel eller missuppfattat något?
.

Har de oberoende proffsen bekräftat att de har hört fel? Eller är det dina spekulationer/påståenden ? Upp till bevis!
Citera
2020-06-04, 18:07
Medlem
drunknars avatar
Hittade denna del av artikel i tråden:
Citat:
Vittne till dramatiska gripandet: ”Vår granne gjorde motstånd, skrek och försökte komma undan
"Det höga skriket skar så högt genom det idylliska bostadsområdet att de gick och tittade till barnen: det ena lekte, det andra satt framför en skärm.
Istället kom skriket från deras granne – som greps misstänkt för mordet på trebarnsmamman Lena Wesström under onsdagen.
– Polisen satte på handklovar medan barnen tittade på, berättar en person som bor i närheten."”

Detta beskriver alltså hur det gick till när HD greps av polis. Jag tolkar det som: en narcissist blir förnedrad på värsta tänkbara sätt framför barn och grannar. Att bli offentligt bortgjord är det värsta dessa människor kan föreställa sig. Artikeln ska tydligen ha tagits bort av NA men citatet ligger kvar i tråden.

Fetade om Skriket: Ja alltså här funderar man vad det var för skrik som sköljde över villaidyllen ca 23.30 14/5-2018. Bullerplanket fångade det mesta men det nådde fram till några. Kanske var det inte LW som hördes där utan denna kryptiska varelse HD som släppte ut "the rage" och där vid det första tillfället tappade kontrollen och slog ihjäl sitt hatobjekt. Kanske att LW istället för att vika sig förnedrade HD framför SD och möjligtvis någon annan. Hon hade inte saknat ammunition. När man går tillbaks i tråden så ser man att andra deltagare också spekulerat kring att det kan ha varit fråga om ett mord som inte planerats som mord utan som en allvarlig markering mot LW för att få stopp på hennes korståg mot paret D och deras svinerier, kanske ett steg längre än den förmodade blåtiran som LW sminkade över 2017. Men när väl mordet är ett faktum så börjar det verkliga arbetet med planering och eliminering av diverse bevis. Detta lyckas man relativt väl med, man har även sjuk tur med fördröjningen av kroppens upptäckt, och därefter blir det SD som får gå med "mördarkepan" medans HD skyddas som ännu ett offer. Alla bitar faller på plats med slafsig förplanering, uselt val av mordplats osv. Men bevis har jag inte tyvärr.
Senast redigerad av drunknar 2020-06-04 kl. 18:11.
Citera
2020-06-04, 18:22
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Visst kan siffrorna ha blivit omkastade, men sedan finns det ju andra alternativ här. Åklagarens teori går ju ut på att det kan ha varit två gärningsmän, och i så fall bör den andre ha varit med på plats vid de två (eller tre?) förmodade mordförsöken den aktuella natten 11-12/5.

En fullt möjlig förklaring till identitetsproblematiken är att SD och en medgärningsman hade kommit överens om att vid en ev. konfrontation med polisen uppge varandras personnummer för att förvilla. När polisen dök upp gick SD fram och pratade med dem, och uppgav då medgärningsmannens personnummer. Medgärningsmannen kan i så fall under tiden ha hållit sig gömd bakom t.ex. ett träd eller en sten, kanske eftersom han var iklädd skyddsmundering och/eller bar på mordvapnet. Var man ute i onda avsikter ville man nog inte i onödan dra till sig polisens uppmärksamhet.
Ja det här var ju före Corona så skyddsmundering mitt i natten hade nog väckt viss uppmärksamhet

Men visst, sådana teorier har ju tidigare framförts i tråden så varför inte.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-06-04 kl. 18:29.
Citera
2020-06-04, 21:11
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Hittade denna del av artikel i tråden:

Detta beskriver alltså hur det gick till när HD greps av polis. Jag tolkar det som: en narcissist blir förnedrad på värsta tänkbara sätt framför barn och grannar. Att bli offentligt bortgjord är det värsta dessa människor kan föreställa sig. Artikeln ska tydligen ha tagits bort av NA men citatet ligger kvar i tråden.

Fetade om Skriket: Ja alltså här funderar man vad det var för skrik som sköljde över villaidyllen ca 23.30 14/5-2018. Bullerplanket fångade det mesta men det nådde fram till några. Kanske var det inte LW som hördes där utan denna kryptiska varelse HD som släppte ut "the rage" och där vid det första tillfället tappade kontrollen och slog ihjäl sitt hatobjekt. Kanske att LW istället för att vika sig förnedrade HD framför SD och möjligtvis någon annan. Hon hade inte saknat ammunition. När man går tillbaks i tråden så ser man att andra deltagare också spekulerat kring att det kan ha varit fråga om ett mord som inte planerats som mord utan som en allvarlig markering mot LW för att få stopp på hennes korståg mot paret D och deras svinerier, kanske ett steg längre än den förmodade blåtiran som LW sminkade över 2017. Men när väl mordet är ett faktum så börjar det verkliga arbetet med planering och eliminering av diverse bevis. Detta lyckas man relativt väl med, man har även sjuk tur med fördröjningen av kroppens upptäckt, och därefter blir det SD som får gå med "mördarkepan" medans HD skyddas som ännu ett offer. Alla bitar faller på plats med slafsig förplanering, uselt val av mordplats osv. Men bevis har jag inte tyvärr.
I flera förhör under rättegången berättar ju SD att när HD och SOA kom hem till Folktorp efter HD:s förhör på lördagen berättar de att de har fått information i polishuset om att Lena är hittad. MEN INGEN har berättat det för dem. De åker då motorvägen mot Hjärsta och de svänger även upp i området (alltså i nya Hjärsta) vid planket, då visste de att det var Lena man hittat. Men detta är helt raderat ur HD och SOA:s minne. De åkte bara förbi polisbuss och avspärrning vid motorvägen utan att ens prata om detta. Obs notera att de inte åkte den normala vägen via USÖ, Bern Arena osv. Till sommarstugan. De valde omvägen via motorvägen där man ser bullerplanket och svängde upp i Hjärsta till mordplatsen. DÅ MÅSTE MAN VETA VAR KROPPEN FINNS
Citera
2020-06-04, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
När de märkte att slagningen på SD inte
verkade stämma så hade det väl varit rimligt
att fråga honom om hans uppgifter för att se
om de hört fel eller missuppfattat något?

Nej, precis som poliserna säger så fanns ingen anledning att granska honom mer ingående. Det är bara att läsa i FUP.
Citera
2020-06-04, 22:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du har ingen som helst täckning i utredningsmaterialet att HD före sina samtal med MGM under senare delen av förmiddagen skulle ha vetat något som helst om LW:s försvinnande.

.
Hon visste väl att LW var försvunnen och sa "hoppas hon är död".
Det kommer väl från utredningsmaterialet om jag inte minns fel.
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Jag har MTs tidsangivelse om samtalet där HD önskar att LW har dött. Hon beräknar det till ca 7.30 och har ganska bra anledning att göra det. Sen kan det vara fel men hon har till skillnad från HD inget incitament för att ljuga där. Har hon fel så är det ett ärligt misstag. HD tycker jag bemöter denna uppgift ganska misstänkt dessutom. Jag minns det som att hon inte har någon kommentar till den uppgiften och så svarar hon när hon inte kommer på någon lögn. Men oavsett om HD avslöjat att hon vet om LWs försvinnande eller ej så kan vi nog vara överens om att det inte kan bevisa att hon inte deltagit i mordet? Eller tycker du annorlunda där? Jag är intresserad av att höra dina synpunkter då du verkar kunna fup väldigt bra och har lagt mycket tid på att bena ut denna härva.
Citera
2020-06-04, 22:48
Medlem
Målet har kommit till Göta hovrätt idag.
Förhandling i hovrätten borde bli i höst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in