2020-06-04, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
T har placerat Wilmas huvud i garderoben, hans fingeravtryck finns på förpackningen. T kan ju också ha haft en medhjälpare, och att det finns andra personers fingeravtryck på emballaget. Första hands tipset är att T är en ensam styckmördare. Ser vissa svårigheter för T i det här läget.
Det är inte fastställt att det inte är Ts fingeravtryck. De kan inte säga att det är någon annans fingeravtryck heller. De är helt enkelt för dåliga och går ej att använda.Upprepar. Det är fingeravtryck som är utsmetade och de tillhör inte en annan person, de tillhör T.
Det är absolut inte fasstställt att det är annan persons avtryck.
Citera
2020-06-04, 14:22
Medlem
Turphiees avatar
Min gissning är att de två handavtrycken kan ha hamnat på folien på två sätt.
Antingen har han lagt huvudet på sidan och hållt ena handen ovanpå medans han har vikt upp folien med fingrarna på den andra handen, och sedan tvärt om genom att vända på huvudet.
Alternativ två är att det är avtrycken från när han greppade hibidet och sänkte ner det i väskan (som en fotboll).
Anledningen till att handavtrycken är svårtolkade är med stor sannolikhet för att de har hamnat där EFTER att folien veckats, och därför inte fastnat "i sin helhet" på samma sätt som fingeravtryck gör när man nyper tag om en slät foliebit.

Framgår det på vilket / vilka lager som handavtrycken hittats?
Om det inte är på yttersta lagret så tror jag att huvudet har lagts i väskan innan det blev inslaget, och då rullats runt och hållts fast av hela Ts hand så som det första alternativet jag beskrev.
Citera
2020-06-04, 14:30
Medlem
FFLifes avatar
Ni som tror T är oskyldig och någon annan har utfört dådet.
Hur kommer det sig att han inte märkt av allt blod i lägenheten ? För att någon hann döda W och städa innan han kom hem ?

Han har ju enligt egen utsago varit hemma sen hon försvann och lär ju sett dessa spår.

Om nu Stålmannen utförde brottet och hann städa undan allt, borde inte T inte anmält inbrott då kuddar och kläder försvunnit och W inte hade någon nyckel.

Använd lite logik snälla.
Citera
2020-06-04, 14:30
Medlem
Jag tolkade avtryckem som att de inte kan identifieras som MGM, inte att de vara för suddiga eller annat.
Han har daktats två gånger, det säger en hel del för i normala fall görs det en gång.
Citera
2020-06-04, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/qL0jJm/wilma-fallet-nya-svar-om-oidentifierade-fingeravtrycken

Det finns en möjlighet att eventuellt avgöra vems handavtrycken är med hjälp av topsning av hudceller för DNA analys.

Hoppas ÅK överväger det testet.

Det är precis samma metod som används när man topsar halsen för förövarens DNA i fingeravtryck på en strypt person.

https://www.promega.com/~/media/files/resources/conference%20proceedings/ishi%2016/poster%20abstracts/45viaznikova.pdf?la=en
Senast redigerad av viperstyle 2020-06-04 kl. 14:51.
Citera
2020-06-04, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Blir fortfarande inte klok på varför han inte gömde huvudet men resten av kroppen, tid tycks han ju haft.
Därav min spekulation om det möjligen kan ha funnits någon som kan ha placerat huvudet i garderoben för att få fast rätt person, men också för att visa att Wilma var död.

Att placera huvudet i den först misstänka och sannolika Mgn garderob får 98% att peka på ett håll,allt annat blir onormalt för folk. Man vill inte tro att det kan finnas omänskliga, orimliga, mer djupt gående motiv. Ju enklare något är ju mindre smärtsamt är det att förstå.

Att just huvudet påträffas..
För att snabbt visa att personen sannolikt är mördad. Inte bara försvunnen.
Att identitet snabbt ska kunna fastställas, med troligt syfte att minska den bredare utredningen av spår och teknisk utredning.
Och som del i helheten även vara en signal eller markering eller budskap till någon.

(Betonar att det bara är Spekulationer)

Det finns mängder av material som ligger i "slasken" som troligtvis skulle ge en betydligt bättre inblick.
Utredningen pågår fortfarande och det är långt kvar innan vi får eventuellt läsa domen ifrån hovrätten.

Vem vet vad som rör sig i huvudet på mördare?
Citera
2020-06-04, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breatheintheair
Men det är det ändå i en sjö av hans spår.. hur skulle dom lyckas med att inte lämna något spår då?
Men dom tyckte det var ointressant o advokaten måste väl säga nåt. Känns inte som hon riktigt tror på han heller men jobb är ett jobb o man är proffitionel.
Men absolut kan jag tro att han fått hjälp! Absolut! Men kanske bara 1 gång.. vilka skulle kunna ha gjort det då... inga vänner.m

Håller med. Tror att försvaret inte är helt på T’s sida, annars är det viktig information som inte ens hans advokater har tagit upp, trots att det är till hans fördel. Det var ju domaren som hade råkat se detta.
Citera
2020-06-04, 15:17
Medlem
CzeLiouss avatar
Är det inte lite lustigt att K*rdo som känts lustig i förhör inte ska vittna alls? Medans B*ban ska göra det och de träffade T samtidigt och borde märkt och sett samma saker?

Men som jag sa tidigare verkade B*ban mycket mer trovärdig och berättade utförligt vad han sett och märkt, även om sår på T som varken hans familj eller K*rdo nämnt, även fast de alla var närvarande när de togs upp i hans föräldrars kök.

Hoppas bara B*ban står på sig och håller sig till vad han berättat i förhör.

Känns ju lustigt hur någon överhuvudtaget kan vittna i T's fördel om man läst hans förhör och det behövs inte mycket ur FUP för att inse vad han är för person. De enda som skulle kunna vittna i hans fördel måste ju vara folk som inte känner honom så jätte bra och då känns de inte som att man borde vittna om hur han var överhuvudtaget.

Men till exempel tror jag det var Az*zi som hade en riktigt bra bild av hur T var som person eftersom han gick T på nerverna lite grann även om de var vänner, synd att han inte ska vittna.

Jag fattar inte heller hur folk inte reagerat över att det fanns många rykten om psykiskt eller fysiskt våld mot W.
När vi var typ 15 hörde vi talas om 2 olika par där killen slog sin tjej, tror något par var i 20 års åldern och ett par i 30 års åldern, i det ena paret fick killen väldigt mycket stryk en dag och man sa till honom att aldrig nånsin röra henne igen (jag var inte inblandad den gången).
Andra paret såg vi en dag bråka på stan ordentligt, vi jagade iväg honom med basebollträ osv.

Det kvittar anledningen till att man bråkar, man slåss inte i ett förhållande, om det inte är något båda vill och gillar såklart, tänker på vissa sexuella sammanhang.
Senast redigerad av CzeLious 2020-06-04 kl. 15:26.
Citera
2020-06-04, 15:30
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breatheintheair
"Vad är en mytoman?
En mytoman är en person som tvångsmässigt ljuger. Mytomani definieras enlig Nationalencyklopedin som sjuklig lögnaktighet.

Oftast på grund av en djup otrygghet som gör att mytomanen måste sätta sig själv i centrum för att känna sig betydelsefull, få bekräftelse och känna sig sedd.

Mytomani kan också grunda sig i en rädsla att bli ensam och att inte vara tillräckligt intressant med bara sanningen.

Mytomani är inte en egen diagnos. Oftast rör det istället om en personlighetsstörning där mytomani är ett av symptomen. Exempel på personlighetsstörning kan vara psykopati eller borderline. "

Källa: https://mytoman.se/mytoman-att-tvangsmassigt-ljuga/#vad-ar-en-mytoman

Han är inte en trygg person. Redan som barn kan han inte erkänna när han har fel för han har alltid rätt! Sedan uppväxten med föräldrar som inte verkade vara kärleksfulla men jag tror han föddes med sitt beteende. Teori bara! Va tror ni?

Han blev ju övergiven när han satt ensam o bröt ihop direkt...

Symptom:
*Tvångsmässigt ljugande
*Lögnen är vardaglig – en mytoman tar väldigt lätt på lögner och känner inte skuld efteråt
*En mytoman lider ofta av psykopati, narcissism, paranoia, schizofreni eller tvångssyndrom
*Många mytomaner är charmiga, karismatiska och socialt kompetenta

Jävlar de va ju exakt så jag upplever denna person!!!

Stämmer bra, mitt ex var ganska lik T i sättet fast det var en tjej, efter mycket efterforskning under den perioden kom jag fram till att hon till 98% var borderline, hon blev aldrig så våldsam som T men det kan ju ha berott på uppväxt eller att hon visste att det var i hennes eget intresse att inte göra något sådant då hon inte hade en chans.
Citera
2020-06-04, 15:32
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Vart fan såg jag de då....

Advokaten sa att det kan ju peka mot att någon annan gjort det, eller nått liknande, men jag känner att det var en jävla dum kommentar för att bara för nån annans fingeravtryck finns på paketet så finns ju ändå T's där också, det enda det skulle kunna bevisa var att han hade en medhjälpare.

Men hon sa ju också typ att hon tyckte att åklagaren inte lagt fram tillräckligt mycket som är i T's fördel.
Är inte det hennes jobb som advokat? Jag har alltid trott att åklagare ska försöka argumentera för en dom och då är det ju självklart att utelämna vissa saker som talar i MGM fördel, och advokaten som ska argumentera för de sakerna, eller har jag fel där?
Senast redigerad av CzeLious 2020-06-04 kl. 15:35.
Citera
2020-06-04, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Är det inte lite lustigt att K*rdo som känts lustig i förhör inte ska vittna alls? Medans B*ban ska göra det och de träffade T samtidigt och borde märkt och sett samma saker?

Men som jag sa tidigare verkade B*ban mycket mer trovärdig och berättade utförligt vad han sett och märkt, även om sår på T som varken hans familj eller K*rdo nämnt, även fast de alla var närvarande när de togs upp i hans föräldrars kök.

Hoppas bara B*ban står på sig och håller sig till vad han berättat i förhör.

Känns ju lustigt hur någon överhuvudtaget kan vittna i T's fördel om man läst hans förhör och det behövs inte mycket ur FUP för att inse vad han är för person. De enda som skulle kunna vittna i hans fördel måste ju vara folk som inte känner honom så jätte bra och då känns de inte som att man borde vittna om hur han var överhuvudtaget.

Men till exempel tror jag det var Az*zi som hade en riktigt bra bild av hur T var som person eftersom han gick T på nerverna lite grann även om de var vänner, synd att han inte ska vittna.

Jag fattar inte heller hur folk inte reagerat över att det fanns många rykten om psykiskt eller fysiskt våld mot W.
När vi var typ 15 hörde vi talas om 2 olika par där killen slog sin tjej, tror något par var i 20 års åldern och ett par i 30 års åldern, i det ena paret fick killen väldigt mycket stryk en dag och man sa till honom att aldrig nånsin röra henne igen (jag var inte inblandad den gången).
Andra paret såg vi en dag bråka på stan ordentligt, vi jagade iväg honom med basebollträ osv.

Det kvittar anledningen till att man bråkar, man slåss inte i ett förhållande, om det inte är något båda vill och gillar såklart, tänker på vissa sexuella sammanhang.

Ja,det är olustigt att vissa inte utreds betydligt mer. (Iallafall vad vi känner till)

Lutar åt att B kommer att minnas mindre i tingsrätten än vad han uppgett till polisen.

Så jävla tragiskt att mobiler och datorer ej har påträffats..
Citera
2020-06-04, 15:53
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Ja,det är olustigt att vissa inte utreds betydligt mer. (Iallafall vad vi känner till)

Lutar åt att B kommer att minnas mindre i tingsrätten än vad han uppgett till polisen.

Så jävla tragiskt att mobiler och datorer ej har påträffats..

Jag håller med, det känns som att mobilen är gömd i lägenheten någonstans eller någons förråd han stuckit in den i en av hålen i gallren till nån i sitt hus.
Då han sagt nånting om "har ni hittat hennes mobil" när något sades i förhör om lägenheten.

Mobilen stängdes av dagen efter mordet så han hade ju inte med sig den till ljungskile.

Skulle vilja åka dit själv och leta i förråd, grannars förråd och lägenhet.
Senast redigerad av CzeLious 2020-06-04 kl. 15:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in