Citat:
Ursprungligen postat av
RoyalTrash
Har du ärligt talat missat allt prat om sakerna han sagt och gjort trots att du varit rätt aktiv i tråden? Har lite bråttom nu så om du vill ha källor så kan jag ge dig dem senare, men det han gjort är att ena veckan säga saker i stil med att typ 40% redan är smittade i STHLM. Sedan en vecka efter 30%, sedan en vecka efter över 50%. Bara för att sedan säga "vi släpper det.." när han bads motivera vad han baserar sina teorier på. Han har synts med dessa uttalanden i mändger av inhemsk och utländsk media. Arrogant sagt att alla andra länder gör fel i utländsk media.
Han har även sagt att alla kommer få detta virus och att 98% som har det inte märker det. Något som motbevisades när FHM:s tester sedan visade att betydligt färre än vad man trodde som varit smittade, som indirekt visade att 98% knappast INTE märker av att de har viruset eftersom betydligt fler borde ha varit smittade då.
Han har även sagt att man bör ha jämn spridning på viruset så att ifall för få smittas så måste man "skruva upp" så det kommer igång igen.
Sedan träffade han barnbarnen och gick ut med det i media trots att riktlinjerna sa att folk över 70+ inte skulle göra det.
Sedan har vi faktumet att han fakturerat FHM (svenska skattebetalare) för framträdanden han inte borde ha gjort det för, vilket vissa anser som brottsligt.
Hans fru sitter även i styrelsen för ett företag som livnär sig på att rehaba coronasmittade, vilket gör att man kan ifrågasätta alla hans uttalanden att alla kommer få det, att vi redan var nära flockimmunitet för typ 2 månader sedan och att man måste "skruva upp" ifall det börjar smitta för långsamt.
Att Aftonbladet pushade denna man att han skulle bli nya GW blev minst sagt ett stort misslyckande. Att han är nära Tegnell och FHM ser inte bra ut för dem heller.
Ok, det där är ju förhastade uttalanden, men det är i alla fall inom hans expertområde? Det handlar om smittorisker.
Diverse konspirationsteorier om hans ekonomiska situation bryr jag mig inte om. Det är inget välgörenhetsarbete. Alla som är sakexperter på det här har det som yrke, och tjänar pengar på framträdanden. Det gäller både Giesecke som fakturerar timmar och Björn Olsen som vill sälja böcker.