2020-06-04, 17:02
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag vet att det finns mycket vänsterpatrask här på FB. Men också extremt vettiga individer som, liksom jag, står helt häpna över vilka jävla idioter det är som leder landet, polisen etc. De har infiltrerar precis allt och kommer rasera det som byggts upp i landet.

När ska folk vakna upp. När ska vi göra något?

Jag tittade lite på gårdagens demonstration i Stockholm. Det såg helt sjukt ut när folk såg ut att vara i någån slags
masspsykos. Skrikande svenska unga kvinnor som skrek sig hesa på plattan och skränandes drog sig runt på Stockholms gator med sina plakat.
Som grädden på moset knäböjer polisen inför ligister och kramkalas utbryter mellan polis och demonstrant. Där brann det totalt i huvudet på poliskvinnan.

Detta tillåter våra myndigheter. Tegnell och Löfvén svamlade något om att folk har rättigheter att demonstrera.
Men varför i helvete inte stoppa spektaklet eftersom ingen kan väl vara så dum att det kommer endast 50 pers på sådana tillställningar. Nu ska det upprepas på andra håll i Sverige och myndigheterna ger signaler att det är okej.

Smittan ökar men svenskarna ska ut och resa runt i landet trots det.
Några politiker motsätter sig detta men vad hjälper det när Löfvén står vid rodret tillsammans med dumfolkhälsomyndigheten. Arma arma Sverige. Jag gråter åt detta dårskap som utspelar sig och precis när man tror att det kanske blir lite, lite bättre så gör myndigheterna så att den möjligheten blir minimal.
Jag är så ledsen över alla döda och jag är less på myndigheterna och regeringen.
Citera
2020-06-04, 17:03
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hur har Ni det med intellektet nu? 20 döda idag inrapporterade men worldometer har inte uppdaterats med detta men OK vi åtgår från 4542 och lägger till 20 vilket borde bli 4562 döda. c19.se stod alldeles nyss i 4598 det är ju 36 mer än Folkhetsarmyndighetens siffror. Varför har man inte hämtat in dom siffror som platz.se hade igår, dom hade i går kväll 4579 döda.
Jag börjar bli väldigt misstänksam. Har man börjat manipulera siffrorna??

Min tolkning också, vi kommer få se låga dödssiffror tills vi kan få sverigebilden att ändras. Vilket kommer ta ett tag. Eftersläpningar kommer bli nästa veckas status. Strategin måste göras, och man behöver inte vara så noga med eftersläpningar eftersom man vill få alla andra länder att se att våra dödstal går ner.

Det kommer fram någonstans sen.
Citera
2020-06-04, 17:03
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Ja det här går ju bra, läste nyss i läns tidningen på fejjan att man de senaste dagarna sett en stor ökning av insjukade som hamnar på sjukhus för vård.

Samtidigt protesteras det och nu även blir det fritt att resa. Stabilt.

Vi kommer nog se en stadig ökning av döda framåt augusti.

Inte en jävel bryr sig, märkbart är att var svensk lever i sin egna bubbla, mina grannar stod och städade ur sin husvagn - "ja vi ska nog komma iväg till Öland, nu får mna ju åka så att...."
Citera
2020-06-04, 17:04
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Sveriges Regeringen kan ändå inte lagligen hindra folk att åka till sina sommarstugor. Därför gav de efter och sade att det är fritt fram.

Undrar hur man nu tänker i alla små semestersamhällen över hela Sverige när man nu vet att Stockholmarna kommer.

Eftersom Sverige hela tiden har valt fegvarianten "rekommendationer" så har svenskarna inte haft några som helst begränsningar.

Förvaltningsrätten har även fastslagit att rekommendationer inte är bindande på något sätt.
Citera
2020-06-04, 17:04
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
OK. FHM har inte avrått från att hänga på krogen så ditt argument är lite märkligt.

På ditt tidigare inlägg lät det som om du inte kunde resa inom landet.

Vilket du kunnat hela tiden...

De har ju sagt att man ska försöka undvika icke-nödvändiga sociala kontakter. Tolkar det som att man ej bör hänga på krogen.

Klart man kunnat. Men jag tycker att man varit en idiot om man skitit i rekommendationerna. Vi kanske hade haft 0 döda i dag om folk från början lyssnat på FHM.
Citera
2020-06-04, 17:06
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Ge ett exempel på ett uttalande, så säger jag min ärliga mening.

Har du ärligt talat missat allt prat om sakerna han sagt och gjort trots att du varit rätt aktiv i tråden? Har lite bråttom nu så om du vill ha källor så kan jag ge dig dem senare, men det han gjort är att ena veckan säga saker i stil med att typ 40% redan är smittade i STHLM. Sedan en vecka efter 30%, sedan en vecka efter över 50%. Bara för att sedan säga "vi släpper det.." när han bads motivera vad han baserar sina teorier på. Han har synts med dessa uttalanden i mändger av inhemsk och utländsk media. Arrogant sagt att alla andra länder gör fel i utländsk media.

Han har även sagt att alla kommer få detta virus och att 98% som har det inte märker det. Något som motbevisades när FHM:s tester sedan visade att betydligt färre än vad man trodde som varit smittade, som indirekt visade att 98% knappast INTE märker av att de har viruset eftersom betydligt fler borde ha varit smittade då.

Han har även sagt att man bör ha jämn spridning på viruset så att ifall för få smittas så måste man "skruva upp" så det kommer igång igen.

Sedan träffade han barnbarnen och gick ut med det i media trots att riktlinjerna sa att folk över 70+ inte skulle göra det.

Sedan har vi faktumet att han fakturerat FHM (svenska skattebetalare) för framträdanden han inte borde ha gjort det för, vilket vissa anser som brottsligt.

Hans fru sitter även i styrelsen för ett företag som livnär sig på att rehaba coronasmittade, vilket gör att man kan ifrågasätta alla hans uttalanden att alla kommer få det, att vi redan var nära flockimmunitet för typ 2 månader sedan och att man måste "skruva upp" ifall det börjar smitta för långsamt.

Att Aftonbladet pushade denna man att han skulle bli nya GW blev minst sagt ett stort misslyckande. Att han är nära Tegnell och FHM ser inte bra ut för dem heller.
Citera
2020-06-04, 17:07
Medlem
sannes avatar
Hur mycket sätter ni på att det blir fler än 50 människor ikväll i Malmö?

https://sverigesradio.se/tabla.aspx?programid=132
Citera
2020-06-04, 17:07
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ja, och dödssiffran släpar dessutom efter med i snitt 12 dagar så det vi ser i kurvan för infekterade (som i dagsläget pekar rakt uppåt) kommer reflekteras i sin helhet i kurvan för döda om 12 dagar.

Västra Götaland har ju ökat mer sista veckorna plus att igår och idag har antalet smittade ökat kraftigt. Är det redan våg 2 i VG?
Citera
2020-06-04, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
2:a våg i Iran?

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/iran/
Iran lär ha väldigt lite immunitet. De har färre döda per capita än Danmark och Tyskland.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Jag tittade lite på gårdagens demonstration i Stockholm. Det såg helt sjukt ut när folk såg ut att vara i någån slags
masspsykos. Skrikande svenska unga kvinnor som skrek sig hesa på plattan och skränandes drog sig runt på Stockholms gator med sina plakat.
Som grädden på moset knäböjer polisen inför ligister och kramkalas utbryter mellan polis och demonstrant. Där brann det totalt i huvudet på poliskvinnan.

Detta tillåter våra myndigheter. Tegnell och Löfvén svamlade något om att folk har rättigheter att demonstrera.
Men varför i helvete inte stoppa spektaklet eftersom ingen kan väl vara så dum att det kommer endast 50 pers på sådana tillställningar. Nu ska det upprepas på andra håll i Sverige och myndigheterna ger signaler att det är okej.

Smittan ökar men svenskarna ska ut och resa runt i landet trots det.
Några politiker motsätter sig detta men vad hjälper det när Löfvén står vid rodret tillsammans med dumfolkhälsomyndigheten. Arma arma Sverige. Jag gråter åt detta dårskap som utspelar sig och precis när man tror att det kanske blir lite, lite bättre så gör myndigheterna så att den möjligheten blir minimal.
Jag är så ledsen över alla döda och jag är less på myndigheterna och regeringen.

Håller fullständigt med.

Det här landet är helt jävla rökt.

Kommer flytta utomlands så fort jag går i pension och uppmuntra mina barn att flytta utomlands så fort det är möjligt.

Landet har blivit en återvändsgränd. Kommer ta femtio år innan trenden vänder.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Det är ju rent löjeväckande och verklighetsfrånvänt babbel! Det går ju redan åt fel håll!

”Om utvecklingen börjar gå åt fel håll kan de hårdare reserestriktionerna återupptas igen. Regeringen ger dock inga konkreta exempel på vad som skulle "krävas" för att restriktionerna ska tas tillbaka.

- Det är viktigt att säga att varje region har ansvar för smittskyddet. I dagsläget ser vi inte att det är resorna i sig som bidrar till smittspridning, säger socialminister Lena Hallengren.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Sverige har alltså idag runt 30 40 gånger mer +fall än Danmark, Norge trots att vi testar mycket mindre än dom!
https://ourworldindata.org/grapher/full-list-cumulative-total-tests-per-thousand-bar-chart?country=DNK~FIN~NOR~SWE

De övriga nordiska länderna tryckte ner smittan vars resultat vi ser idag. Sverige gjorde inte detta.

Som man sår, får man skörda!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in