2020-06-04, 14:11
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Smittan ökar väl främst bland yngre utanför riskgrupper där de flesta klarar sig bra.
Jag skulle inte säga så utan det får vi se. Jag menar att gruppen 40-60 ökar och där finns många med högt blodtryck. Vi får se hur det utvecklar sig om ett par veckor.
Citera
2020-06-04, 14:12
Medlem
Citat:
Smittan ökar väl främst bland yngre utanför riskgrupper där de flesta klarar sig bra.

Många av dom testade var ju inte ens sjuka....
Vad många glömmer bort med detta märkliga virus är att 80% får Mkt milda eller inga symtom alls
Citera
Medlem
Verkar hamna på runt 25-30 avlidna om dagen nu med tanke på rapporterade dödsfall senaste veckan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Men det är ännu längre inkubationstid på Covid-19 Olsen kanske ändrat åsikt ang. detta virus? Han kanske sett att 175 analyserade studier nyligt visade att det faktiskt gör mer nytta än skada just för detta virus?

Oavsett så blir det lite lustigt när jag anklagade dig för att vara besatt av Olsen för att du nämnde honom i så många inlägg och sedan påstod dig ha köpt hans bok bara för att leta igenom saker som talar emot honom och många andra i tråden som gillar honom. Du blev ju även anklagad för lögner rätt regelbundet innan avstängningen, så det vore ju trevligt om du kunde bevisa på något sätt att alla saker du påstår finns i hans bok faktiskt gör det.

Säger inte att du ljuger och tror mkt väl Olsen kan ha varit/vara negativ till munskydd, men vill du ha trovärdighet för allt du påstår så är det ju trevligt med lite bevis också. När man driver en agenda som du gjort här så räcker det liksom inte att påstå att man har en bok som du ger info från när övriga inte ens kan dubbelkolla om det stämmer.

Lite konstigt av den skribenten att hänvisa till något som Olsen skrivit för länge sen - och om en annan sjukdom.. Men det finns ett par skribenter här som gör precis allt i sin makt för att försöka misskreditera Olsen, tyvärr. Väldigt sorgligt.

Ungefär som en del här i Sverige och i tråden gärna vill påtala hur illa det kommer gå i de andra nordiska länderna - senare. Är lite samma mekanismer, misstänker jag.

Olsen har inte vad jag vet haft ngn bestämd åsikt i munskyddsfrågan under coronapandemin. I början såg jag en artikel att han sa att det möjligen kan hjälpa men att det då behöver vara de av bättre kvalitet. Ffp2 och 3. Så visst är det som du säger, att man kan ändra sin inställning med tiden, osv.
Citera
2020-06-04, 14:14
Medlem
Citat:
Nej det testas mycket mer nu än tidigare.
Och så mycket smitta det finns i stockholm och så som det såg ut igår i stockholm (demon för BLM) lär den siffran öka väldigt mycket framöver med.

Är i Västra Götaland det ökar rejält sa Tegnell 419 fall.....Stockholm 234
Citera
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
20 döda va skall domedagsprofeterna säga nu då???
Dom som har beräknat att vi skall ha 4000 döda/dag vi det här laget...

Det är Mkt possitivt det börjar avta, samt att man bevisat att man faktiskt blir immun, även dom utan antikroppar...
Så vi överlever nog denna pandemi

Man behöver inte råka utrota hela befolkningen när man tapetserar om för att det ska ses som ett misslyckande. Relevant post.

Bara positivt om dödstalen rör sig i rätt riktning.
Senast redigerad av urgt 2020-06-04 kl. 14:19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Men 1000 smittade idag? Är det ett felaktigt labb igen?

Det är väl ändå tester bakåt i tiden, inte är det 1000 nya per dag om du nu trodde det
Citera
2020-06-04, 14:15
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Bra, tack!

Men poängen var som sagt att jag inte sett någon förknippa honom med munskydd, samt att jag skrev att han kanske ändrat sig nu när vi vet mer om detta virus.
Den andra länken var iofs om detta virus, samtidigt som han pratade om 14 dagars inkubationstid. Inte så färsk dock.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Smittan ökar men dödstalen sjunker?

Min tolkning:

Dödstalen sjunker antagligen, för att de mest sårbara redan har dött bort nu. Smittan ökar bland yngre, varav få dör. Att den ökar beror på att folk inte orkar hålla på restriktionerna längre.
Citera
Medlem
HGs avatar
Ser ut som att Regeringen idag kommer att ta bort reserestriktionerna inom Sverige.

Egentligen har Regeringen inget val eftersom alla politiker vill kunna åka till sina stugor i sommar. Finns ingen chans att egentligen stoppa någon som vill åka någonstans i Sverige. Speciellt med våra poliser som knäböjer inför folkmassorna.
Citera
2020-06-04, 14:16
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag skulle inte säga så utan det får vi se. Jag menar att gruppen 40-60 ökar och där finns många med högt blodtryck. Vi får se hur det utvecklar sig om ett par veckor.

Just nu är det knapp 4% av de totala dödsfallen som är mellan 40-60 majoriteten närmare 60.
Absolut finns många i riskgrupp där och som kan bli allvarligt sjuka, dock är sannolikheten inte så stor att den gruppen kommer dra iväg drastiskt i dödsfall.
Japp, hoppas det inte ökar allt för mycket och snart börjar dö av..
Citera
2020-06-04, 14:17
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Min tolkning:

Dödstalen sjunker antagligen, för att de mest sårbara redan har dött bort nu. Smittan ökar bland yngre, varav få dör. Att den ökar beror på att folk inte orkar hålla på restriktionerna längre.

Inte en helt osannolik förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in