2020-06-04, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Vedkommende mener at noe i brevet er sant og noe ikke, er du uenig i det? Du mener at enten er alt usant eller alt sant i brevet?

Nettopp, takk! Det er hennes opplevelse. Tror jeg at hun lyver fullstendig? Nei, fordi det er hennes opplevelse av situasjonen. Men jeg tror likevel ikke alt er korrekt.
Citera
2020-06-04, 10:16
Medlem
Citat:
Vedkommende mener at noe i brevet er sant og noe ikke, er du uenig i det? Du mener at enten er alt usant eller alt sant i brevet?

Det er brevskriverens opplevelse som blir beskrevet.

Hva som er sant og hva som er usant i brevet, er umulig å bedømme uten å ha fakta foran seg.

Det er påstanden om at sannheten finnes i midten, jeg reagerer på.

I en konflikt er det ikke slik at begge parter har "halvveis" rett. Noen ganger har en part rett, og den andre parten feil.

At sannheten vanligvis finnes et sted mellom ytterpunktene, ja. Men ikke nødvendigvis "i midten".
Citera
2020-06-04, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Jeg leste på sønnen sin FB vegg om en flytting i fra en flott leilighet i flotte omgivelser til en «skoeske» i ett dårlig område. Leste mellom linjene at dette var pga manglende finansiell støtte i fra foreldrene. Ergo en skikkelig nedtur og en bekreftelse på ett slag under beltestedet.

Du leste mellom linjene sier du, men sto det noe som kunne underbygge at han savnet penger fra foreldrene, bortsett fra at han var misfornøyd med flyttingen?

Når omtrent, var dette postet?
Citera
2020-06-04, 10:21
Medlem
Citat:
Enten det eller så vet vedkommende hva som har skjedd, altså at politiet er på riktig spor.På tross av at brevet aldri havnet hos politiet og at de ikke har mottatt noen klage på disse punktene som var listet opp i brevet.

I brevet omtaler hun sin far med navnet Tom og AEH for mamma. Det kaller jeg ubevisst distansering.
Citera
2020-06-04, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Du leste mellom linjene sier du, men sto det noe som kunne underbygge at han savnet penger fra foreldrene, bortsett fra at han var misfornøyd med flyttingen?

Når omtrent, var dette postet?

10 juli 2013
Citera
2020-06-04, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
I brevet omtaler hun sin far med navnet Tom og AEH for mamma. Det kaller jeg ubevisst distansering.

Ja, og det kan også se ut som en søsknene har fortalt i avhør at TH mente at barna burde kallen moren "Lisbeth", og ikke "mamma" (selv om brevskriver uttaler seg litt tvetydig om dette).

EDIT: eller er dette hun mener med "stikk motsatt", at det kun var TH som ikke skulle omtales som"pappa" i følge han?
Citera
2020-06-04, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Barnen har rätt. Polisen har inte varit smarta. Hade dom varit det, hade dom satsat allt på att sätta dit GM, Hagen direkt.
Sant nok. Jeg bare beskrev « elefanten i rommet.» Dette er rå journalistikk, på kanten til det umenneskelige. Men nødvendig. Spent på hva mer som kommer i denne mediakrigen mellom politi og antatt forsvar.
Hvem det tjener i det lange løp, er jeg mer usikker på.
Citera
2020-06-04, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepperrot
Og sååå lang tid tok det før det kom personangrep. Mener du virkelig at det datteren skriver er 100% korrekt?
Persongangrep? Det var jo bare et spørsmål... Sannheten finnes OFTE et sted mellom ytterpunktene, ikke ALLTID. I et diskusjonsforum må man tåle å diskutere, og man må tåle at ting blir satt litt på spissen for å få fram et poeng. Det skader heller ikke at folk har litt humor...
Citera
2020-06-04, 10:51
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag kan ju inte bedöma saken, bara funderar fram och tillbaka.
Om polisen utrett kidnappingsteorin så långt de kunnat får man vara nöjd, men tror man
att den teorin är spel för kulisserna så kanske arbetet inte blir seriöst utfört tänkte jag -

Jag håller annars med om att man ska betala då kidnapparna kräver det, men inte annars!
Oavsett det tar tid pga kryptovalutans egenskaper. Om kidnapparna ville ha kryptovaluta
känner de också till hur den fungerar.

För övrigt egendomligt att kidnappare väljer kryptovaluta när det finns smartare och snabbare
sätt. Tycker inte heller tillvägagångssättet känns trovärdigt.
Skulle vara om kidnapparna är mycket oerfarna och tror att det är säkraste sättet.

Men det blir ju riskfyllt, kostsamt och besvärligt att hålla AEH fången så länge som månader - på grund av kryptovalutans beskaffenhet, den tid det tar.
Du skriver att det finns snabbare och smartare sätt att använda än kryptovaluta. Vad skulle det vara? Kontanter går bort, likaså bankkonton. Jag må ha levt under en sten vad gäller detta, men berätta gärna
Citera
2020-06-04, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Bestillte han noe sikkerhetsoppgradering i tiden han bodde der etter bortføringen? Ukjente kriminelle, med betydelig voldskapasitet, lurer i buskene og putter press på ham.

Finnes det en uskyldig mann som ville satt sine bein i det huset. Et åsted, politigjennomsøkt.

Og siden politiet mener at deres arbeid der kan oppklare saken, så er det - som sagt av mange her - bemerkelsesverdig at han jobber for å stanse dem.

"putter press på ham"
Og der dukka P-ordet opp igjen, gitt!
Citera
2020-06-04, 11:53
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Her bruker politiet millioner på millioner ekstra av skattebetalernes penger, slik at mange andre, mindre viktige saker antageligvis må vente. Men Hagen- barna er misfornøyde!

På hvilken planet lever disse menneskene?

Hva i huleste forventer de av politiet? At alle skal fornekte virkeligheten?

Nå skurrer det så mye i denne saken at man snart må holde for ørene.

Dette er meget bra oppfattet, 1000% enig
Citera
2020-06-04, 11:54
Medlem
Slettsnokens avatar
Dette ble forvirrende, men brikker faller på plass. Før jeg leste brevet var jeg overbevist om at TH gjorde dette helt alene, men nå tror jeg hvor utrolig det høres ut, at alle barna og faren sto bak.

Motivet er penger, moren ville ta en stor slump ut av Hagen-imperiet ved skilsmisse, noe som ville ødelegge investeringer og fremtidig vekst av formuen.

Brevet skjuler dårlig en pengegrisk familie som støtter Tom og distanserer seg fra AEH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in