2020-06-04, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Du är oförbätterlig i ditt fantiserande. Oförmögen att läsa av.

Nej stora internationella konspirationer av olika slag kan inte ledas till mordplatsen allt sådant är trösklar och minst fem vändor påståenden kring SA har visat sig bestå av lögner. … Att ändå folietroll kommer att skrika ut SA mm vet man. Så är det alltid.

Vi är många i tråden som genom året noterat hur du, Boboslacke, försökt förlöjliga alla som argumenterat för "Sydafrikaspåret". Fortsätt med det fram tills presskonferensen!

Kan du lova att också leverera en kommentar efter att Petersson hållit presskonferensen? Den kommentaren blir intressant att läsa.
Citera
2020-06-04, 15:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
.

Det som läckt ut till Wall och Borgnäs, de mest profilerade Palme-journalisterna idag, är ju Sydafrikaspåret. Det talar mycket starkt för att det är detta som kommer att presenteras. Ryktet skulle vara meningslöst som desinformation i det här läget.

Stig Engström-spåret är inte hett som alternativ på det viset. Där härstammar ryktet mer ur spekulation om utredningsåtgärder som mycket väl kan ha gjort för att avfärda alternativ för säkerhets skull.

Så Sydafrika blir det och då borde lösningen bygga på verifierade uppgifter från någon insatt. Då antar jag att det rör sig om den tidigare utpekade kretsen med Anthony White, Craig Williamson, Roy Allen och Eugene de Kock.

I den mån Sydafrikaspåret är rätt, och det har mörkats från svensk håll, vad är motivet till det?

Svensk vapenexport, Bofors, SAAB, Ericsson?
Citera
2020-06-04, 15:13
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
------Uppdragsgivaren-----?
$$$affärsmannen$$$ ?
##mördargruppen## ?
Eller
#Uppdragsgivaren - kommandogruppen
$Affärsmannen - kommandogruppen

Kommandogruppen består på 3-5män
Skulle det vara utländska så finns det 1-2 svenskar som medverkade där.

Motivet?
Pengar/vapen/palmehat/landsförräddare.
Citera
2020-06-04, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Vet inte vad Wall, Borgnäs och Stocklassa har sagt till Aftonbladet, men Gunnar W som brukar uttrycka sig med försiktighet skriver idag på sin blogg. "Spåret med sydafrikanska mördare i samverkan med svenska Palmehatare förefaller mycket troligt."

"I samverkan med svenska Palmehatare"

Jo ja tackar, det skulle smaka det i ett nunnekloster!!

Om KP drar in svenska medkonspiratörer så tar jag fram popcorn 😁
Citera
2020-06-04, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Vet inte vad Wall, Borgnäs och Stocklassa har sagt till Aftonbladet, men Gunnar W som brukar uttrycka sig med försiktighet skriver idag på sin blogg. "Spåret med sydafrikanska mördare i samverkan med svenska Palmehatare förefaller mycket troligt."

Nej, det är signaturen svängrot som skriver detta: https://gunnarwall.wordpress.com/2020/04/29/nedrakning-infor-peterssons-tillkannagivande/#comment-16023
Citera
2020-06-04, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folken1
Nej, det är signaturen svängrot som skriver detta: https://gunnarwall.wordpress.com/2020/04/29/nedrakning-infor-peterssons-tillkannagivande/#comment-16023

Tack, förstår inte hur jag kunde klanta till det så får se om jag kan redigera fortfarande.
Senast redigerad av cherryfive 2020-06-04 kl. 15:48.
Citera
2020-06-04, 16:00
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I den mån Sydafrikaspåret är rätt, och det har mörkats från svensk håll, vad är motivet till det?

Svensk vapenexport, Bofors, SAAB, Ericsson?

Palmes enormt stora ekonomiska bidrag till ANC kanske?
Citera
2020-06-04, 16:02
Medlem
Nån som vet om Anthony White fortfarande är i livet, hittar inga uppgifter om det.
Citera
2020-06-04, 16:05
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Att spela ut alla korten sådär och visa sin hand. Då finns ju inget kvar med uppföljningsartklar och framtida klickfest. Eller skall allt avslöjas på nationaldagen

Det här kan en kvällstidning leva på länge, tro mig. Enormt läsarintresse för Palmemordet. Intervjuer,analyser, kartor, kartläggningar av de utpekade, spekulationer kring svensk inblandning, kommentarer från alla håll i hela världen, mordkvällen sekund för sekund, hela utredningen i kortversion, så hittade KP mördarna, apartheid-vad var det, tipset till KG Bäck, Heine H, PGV, BW...
Senast redigerad av Basfakta 2020-06-04 kl. 16:10.
Citera
2020-06-04, 16:05
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Ur hästens mun.

Komplex bild av "fredsduva" Världe idag - 2011-03-30
För en yngre generation som bara har hört hyllningarna av Olof Palme, 25 år efter hans frånfälle, kan det vara svårt att förstå innebörden i begreppet "Palmehatet". Vem kunde väl hata en så respekterad statsman och fredsduva? Men bilden av den mördade statsministern är mer komplicerad än så, menar David Fredin, Borås.
Källa: https://www.varldenidag.se/debatt/komplex-bild-av-fredsduva/cbbkcD!0xpSZ5RpWTQkyU2hBhHv8g/
Var befinner sig DF idag?
Citera
2020-06-04, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Var befinner sig DF idag?

Vet inte. I tråden har det sagts Israel. Jag sökte på David Fredin Borås men hittade ingen.
Citera
2020-06-04, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Det här kan en kvällstidning leva på länge, tro mig. Enormt läsarintresse för Palmemordet. Intervjuer,analyser, kartor, kartläggningar av de utpekade, spekulationer kring svensk inblandning, kommentarer från alla håll i hela världen, mordkvällen sekund för sekund, hela utredningen i kortversion, så hittade KP mördarna, apartheid-vad var det, tipset till KG Bäck, Heine H, PGV, BW...

AB och Expressen har artiklar på "en sida" inte 14 st A4-sidor. Vi få väl se imorgon vilken tidning det kan vara. KP skall ju förhandsavisera presskonferensen i god tid så varför gå ut stort nu, det fattar jag inte?

Edit: Kan det vara KP som testar vattnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in