Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-04, 12:07
Medlem
Huckabees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Nu adresserade jag förvisso min fråga till Bobo, för att höra vad han tänkte om detta.

Men det du skriver har jag självfallet också i den ena vågskålen, men tycker inte alls att "avskrivande" med dessa aktiviteter är solklart..

Kan du förklara hur en undersökning av SE's gamla villa kan "verka" för att avskriva honom?
DNA-analysen?

Edit: Borde inte PU gjort denna undersökning 2017 eller senast i 2018 när Filter släppte storyn?
TP hade ju kontakt med PU en bra tid innan boken släpptes..
Bara det faktum du nämner att detta inte gjordes 2018 tyder ju på att de inte är seriöst intresserade av SE.

Det krävs ju inte särskilt mycket fantasi för KP att se framför sig att TP mfl kommer fortsätta hävda SE’s skuld efter presskonferensen. Då vill de ha något konkret att peka på för att kunna säga ’Se, vi kan avskriva SE’.
Senast redigerad av Huckabee 2020-06-04 kl. 12:22.
Citera
2020-06-04, 12:22
Medlem
Basfaktas avatar
Jaha, då har vi några kusar på upploppet:

1) Sydafrika (Aftonbladet).
2) Stig E (Filter och Expressen).
3) Christer A (tråden).
4) Mindre svensk grupp (tråden).
5) Boboslackes inriktning (tråden).
6) Okänd ensamagerande GM, möjligen Leif Z J (tråden).
7) "Östersundsspåret". Raimo R, Eino H. Ture U. (OPK123 i tråden).
8) Svartenbrandt (tråden).
9) "Landsförrädarspåret" (Jallai)
10) Något mer? Mossad?

Enligt S Flygare i Palmerummet på Facebook postat i dag ska det i morgon, fredag, komma "något riktigt tungt om Sydafrika-spåret i en stor tidning. Sådär 14 A4-sidor". Som vi alla uppmanas att läsa.

Det är väl lite komiskt att Aftonbladet och Expressen som vanligt tävlar om vilken tidning som ska knäcka nöten. Klickjakt pågår.

Bara att slutligt välja inriktning inför presskonferensen. Det kanske är ett par veckor kvar nu?

Själv inväntar jag KP:s besked och försöker hålla mig kall. Palmemordet engagerar.
Senast redigerad av Basfakta 2020-06-04 kl. 12:27.
Citera
2020-06-04, 12:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Valtyr
Helt omöjligt att följa med i tråden när exakt ALLA slänger sig med förkortningar som CA, SE etc.

Man ska inte behöva bläddra igenom alla sidor från 2011 för att fatta tråden.

Kan moderator se till att blocka alla som använder sig av förkortningar?
Hade samma problem i början, men inser att det blir omständigt i längden att skriva ut hela namnet varje gång.

Lista de förkortningar du är osäker på och be trådens veteraner att skriva ut hela namnet.

CA =

KP =

LOP =

Osv ...

Lycka till
Citera
2020-06-04, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roga
Boboslacke har ingen lösning utom sina egna fantasier. Bry dig inte om honom, han svamlar på men kommer aldrig någonstans och har aldrig presenterat något. Hans sätt att skriva tyder på en djupt paranoid person som i varje inlägg är otrevlig.
Ett citat från killen: "Ca försökte CP falsifierarna ett kort tag för länge sedan" WOW.
Citera
2020-06-04, 12:39
Medlem
Citat:
Helt omöjligt att följa med i tråden när exakt ALLA slänger sig med förkortningar som CA, SE etc.

(FB) Förkortningar, förklaringar och annat bra att veta gällande Palme-mordet.

Vet inte om det var samma som ngn visade innan. Googla är ett tips med.
Citera
2020-06-04, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta

3) Christer A (tråden).
10) Något mer? Mossad?

Enligt S Flygare i Palmerummet på Facebook postat i dag ska det i morgon, fredag, komma "något riktigt tungt om Sydafrika-spåret i en stor tidning. Sådär 14 A4-sidor". Som vi alla uppmanas att läsa.

Det är väl lite komiskt att Aftonbladet och Expressen som vanligt tävlar om vilken tidning som ska knäcka nöten. Klickjakt pågår.

Bara att slutligt välja inriktning inför presskonferensen. Det kanske är ett par veckor kvar nu?

Själv inväntar jag KP:s besked och försöker hålla mig kall. Palmemordet engagerar.
Varför fick inte min kuse va med på upploppet?? CP. Eller sprang han bort sig redan på uppvärmningen?
Citera
2020-06-04, 12:49
Medlem
elysons avatar
Citat:

Om det skulle vara Sydafrika, och om arresteringar i utlandet är lite speciellt, då är jag rätt spänd på den möjligen medansvarige, i så fall SA-behjälplig nära-Upsala-Groupare, som vad jag förstår finns ännu här i Sverige vid liv - under uppsikt kanske?
Senast redigerad av elyson 2020-06-04 kl. 12:55.
Citera
2020-06-04, 12:50
Medlem
vinbras avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av leBook
Amen! Kan inte alla bara skriva ut namnen? Så jobbigt är det inte. Jag själv gjorde mig dock skyldig till det. I min post tidigare idag menade jag Christer Andersson (dubbelgångaren) och Stig Engström.

Till en början tyckte jag också det var fånigt med alla förkortningar men när en hållit på ett tag inser en att de är smidiga och bra.

Till exempel så har vi ju hela tre stycken Christer i detta, med olika stavning, och två Pettersson med olika stavning. Det blir ett gytter av liknande namn och då hjälper förkortningarna till.

CA = Christer Andersson
KP = Krister Petersson
CP = Christer Pettersson

LOP är Lisbeth och Olof Palme, MOP är Mordet på Olof Palme, SE är som sagt Stig Engström, GM är gärningsman och PU är Palmeutredningen.

Finns många fler förkortningar men det här är nog de som används mest.
Senast redigerad av vinbra 2020-06-04 kl. 13:08.
Citera
2020-06-04, 12:55
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:

3) Christer A (tråden).
10) Något mer? Mossad?

.

Det som läckt ut till Wall och Borgnäs, de mest profilerade Palme-journalisterna idag, är ju Sydafrikaspåret. Det talar mycket starkt för att det är detta som kommer att presenteras. Ryktet skulle vara meningslöst som desinformation i det här läget.

Stig Engström-spåret är inte hett som alternativ på det viset. Där härstammar ryktet mer ur spekulation om utredningsåtgärder som mycket väl kan ha gjort för att avfärda alternativ för säkerhets skull.

Så Sydafrika blir det och då borde lösningen bygga på verifierade uppgifter från någon insatt. Då antar jag att det rör sig om den tidigare utpekade kretsen med Anthony White, Craig Williamson, Roy Allen och Eugene de Kock.
Citera
2020-06-04, 13:04
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
.

Det som läckt ut till Wall och Borgnäs, de mest profilerade Palme-journalisterna idag, är ju Sydafrikaspåret. Det talar mycket starkt för att det är detta som kommer att presenteras. Ryktet skulle vara meningslöst som desinformation i det här läget.

Stig Engström-spåret är inte hett som alternativ på det viset. Där härstammar ryktet mer ur spekulation om utredningsåtgärder som mycket väl kan ha gjort för att avfärda alternativ för säkerhets skull.

Så Sydafrika blir det och då borde lösningen bygga på verifierade uppgifter från någon insatt. Då antar jag att det rör sig om den tidigare utpekade kretsen med Anthony White, Craig Williamson, Roy Allen och Eugene de Kock.

Men om Sydafrika verkligen är PU:s inriktning, hur då förklara detta citat av KP?:

"Runt utredningen finns det en massa spännande och intressanta uppslag och spår. Sydafrika, Iran och Irak, poliskonspiration, Säpo och alla möjliga tankar kring Olof Palmes internationella engagemang. Dessa teorier är intressanta. Men ju närmare brottsplatsen man kommer desto mer spekulativa blir de".

https://www.expressen.se/nyheter/nya-uppgifter-om-palmes-mordplats-kan-losa-gatan/
Senast redigerad av vinbra 2020-06-04 kl. 13:11.
Citera
2020-06-04, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Men om Sydafrika verkligen är PU:s inriktning, hur då förklara detta citat av KP?:

"Runt utredningen finns det en massa spännande och intressanta uppslag och spår. Sydafrika, Iran och Irak, poliskonspiration, Säpo och alla möjliga tankar kring Olof Palmes internationella engagemang. Dessa teorier är intressanta. Men ju närmare brottsplatsen man kommer desto mer spekulativa blir de".

https://www.expressen.se/nyheter/nya-uppgifter-om-palmes-mordplats-kan-losa-gatan/

Exakt det där citatet har jag också funderat mycket på senaste månaderna.
Citera
2020-06-04, 13:10
Medlem
elysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra

Med att där bara utelämnats en efterföljande självklarhet: "såvida de inte kan kopplas till brottsplatsen". Det blir lika sant utan den - diplomatspråk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in