2020-06-04, 10:59
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
hahaha a tjena, lilla lögnare!
Men ändå är jag exakt lika trovärdig som du. Som sagt, Paolo Roberto gillar extra kött och sås i sin cannelloni, det är sen gammalt.
Citera
2020-06-04, 11:23
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Är ni 10 år, eller har ni levt under en sten sen 1975?

Vad i helvete spelar det för roll om PR är homosexuell eller inte? Man baxnar.
Om Paolo Roberto är homosexuell så klingar det givetvis inte bra med hans macho bad boy image. Att vara badass och suga kuk på fritiden går liksom inte ihop.
Citera
2020-06-04, 11:29
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Om Paolo Roberto är homosexuell så klingar det givetvis inte bra med hans macho bad boy image. Att vara badass och suga kuk på fritiden går liksom inte ihop.
Säg det till Ronnie Kray.
Citera
2020-06-04, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
En prostituerad är knappast laglös då det inte är olagligt att prostituera sig utan det bara är olagligt att köpa sexuella tjänster. Den som prostituerar sig begår alltså inte ett brott -- därför är denne heller inte utlämnad till den laglösa världen. Om en "frifräsare" skulle bli trakasserad av den organiserade brottsligheten skulle hon absolut kunna kontakta polis utan att själv riskera straff.

Men vakna upp ur Törnrosadrömmen. Rätt att en frifräsare inte riskerar straff för själva prostitutionen, men tror du verkligen att polisen skulle lägga ner mycket kraft på att säkra en polsk horas verksamhet på Östermalm om hon skulle gå till polisen och klaga?

Men det det realistiska scenariot är ju att hon aldrig i helvete skulle våga gå till polisen om hon som förmodligen rätt ensam i landet blir uppsökt och hotad/slagen/våldtagen av ett gäng gangsters - hon håller möjligen själv på med droger vilket skulle göra det än mer osannolikt att gå till polisen.
Hur stora möjligheter har hon hos polisen tror du?
-Det kom tre anabolastinna snubbar och sa jag måste betala för att få prostituera mig, bura in dom är ni snälla... (de lär knappast lämnat nått skriftligt avtal el gett henne någon möjlighet att spela in samtalet).

Du verkar levt i en trygg och fin miljö och får man problem så kan man gå till polisen som löser allt. Hade det fungerat så i de tungt kriminella kretsarna hade vi inte haft någon brottslighet i landet.
Citera
2020-06-04, 12:22
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Paolo lägger i varje fall ut träningstips på sin insta som vanligt numera. Kommentatorsfunktionen är borttagen (förståeligt) men han får tusentals likes på sina inlägg nu också - många gillar honom fortfarande. Tror på allvar att han kommer att överleva detta. Kanske inte i alla finrum som ängsliga TV4 och SVT, men sociala media är så pass stort idag att han kan klara sig på sina egna plattformar.
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Men vakna upp ur Törnrosadrömmen. Rätt att en frifräsare inte riskerar straff för själva prostitutionen, men tror du verkligen att polisen skulle lägga ner mycket kraft på att säkra en polsk horas verksamhet på Östermalm om hon skulle gå till polisen och klaga?

Men det det realistiska scenariot är ju att hon aldrig i helvete skulle våga gå till polisen om hon som förmodligen rätt ensam i landet blir uppsökt och hotad/slagen/våldtagen av ett gäng gangsters - hon håller möjligen själv på med droger vilket skulle göra det än mer osannolikt att gå till polisen.
Hur stora möjligheter har hon hos polisen tror du?
-Det kom tre anabolastinna snubbar och sa jag måste betala för att få prostituera mig, bura in dom är ni snälla... (de lär knappast lämnat nått skriftligt avtal el gett henne någon möjlighet att spela in samtalet).

Du verkar levt i en trygg och fin miljö och får man problem så kan man gå till polisen som löser allt. Hade det fungerat så i de tungt kriminella kretsarna hade vi inte haft någon brottslighet i landet.
Det kryllar av frifräsande horor, som aldrig får några problem med kriminella. Särskilt som internet är så utbrett idag.

Uttala dig inte om vad jag vet som person eller ej, för det har du ingen aning om.
Citera
2020-06-04, 12:51
Medlem
Citat:
Paolo lägger i varje fall ut träningstips på sin insta som vanligt numera. Kommentatorsfunktionen är borttagen (förståeligt) men han får tusentals likes på sina inlägg nu också - många gillar honom fortfarande. Tror på allvar att han kommer att överleva detta. Kanske inte i alla finrum som ängsliga TV4 och SVT, men sociala media är så pass stort idag att han kan klara sig på sina egna plattformar.
Det kryllar av frifräsande horor, som aldrig får några problem med kriminella. Särskilt som internet är så utbrett idag.

Uttala dig inte om vad jag vet som person eller ej, för det har du ingen aning om.

Undrar hur det har gått med de andra 10 gossar som togs och erkände i samband med operationen på Östermalm. Har de också förlorat allt, jobb och inkomster, tro? Någon som sett och hört något?

Hans ex har verkligen fått en kick efter skandalen och nu har både "betalt samarbete" och många nya följare? Men hennes övningar är väl inte för normala utan det ser mest ut som akrobatik. Hade jag försökt mig på någon övning hade det blivit "make it and you will break it".
Citera
2020-06-04, 13:02
Medlem
mrtowlies avatar
Det ska bli oerhört intressant att se hur det går för Paolo. En intressant och tämligen unik situation inför öppen ridå. Han har många följare på instagram ja, men frågan är om han får några sponsorskap. Kanske av utrikiska bolag då som inte känner till/bryr sig om hans skandal. Utan sponsrade inlägg är många följare till liten nytta.

Att någon skulle lockas av att träna i hans bostad eller ha honom koka pastarätter i sitt kök ser jag som föga troligt, i alla fall inom den närmaste tiden. Men jag kan (och hoppas att jag) har fel.
Senast redigerad av mrtowlie 2020-06-04 kl. 13:05.
Citera
2020-06-04, 13:15
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det ska bli oerhört intressant att se hur det går för Paolo. En intressant och tämligen unik situation inför öppen ridå. Han har många följare på instagram ja, men frågan är om han får några sponsorskap. Kanske av utrikiska bolag då som inte känner till/bryr sig om hans skandal. Utan sponsrade inlägg är många följare till liten nytta.

Att någon skulle lockas av att träna i hans bostad eller ha honom koka pastarätter i sitt kök ser jag som föga troligt, i alla fall inom den närmaste tiden. Men jag kan (och hoppas att jag) har fel.

Ja verkligen, för han är helt utan uppdrag/jobb nu som jag förstår det?

annars skulle han ju knappast så desperat söka efter kunder på instagram.
Citera
2020-06-04, 14:26
Medlem
Citat:

Nej det kryllar inte av frifräsande prostituerade med bordellverksamhet i centrala Sthlm. Glöm det.
(Du tror inte de kriminella har koll på vad som sker på nätet? - det är inte hallickar med långa skjortsnibbar som står nere vid gatuhörnet längre).
Citera
2020-06-04, 15:06
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Ny post på insta av Paolo där han pratar träning och visar stretching, han ser fan 10 år äldre ut än han gjorde innan skandalen.
Ja, faktiskt en stor skillnad på före och efter. Karln blev gubbe över en natt. Fruktansvärt sliten.
Citera
2020-06-04, 15:20
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Finns flera sätt att tjäna pengar på om man är känd, en rättegång med en excentrisk advokat till exempel där kvällspressen får betala multum för en intervju.

Det är möjligt att det är som du skriver, men jag tror inte att det handlar om några intervjupengar.

Om detta går till en domstolsprocess, vilket det för Paolos del finns en risk för, så är det allra viktigaste för honom att han blir frikänd, inte att tjäna pengar på intervjuer. Jag vågar påstå att utgången vid den rättegången i så fall blir definitivt avgörande för hans framtida öde.

Erkännandet av sexköpet har sett ur Paolos perspektiv varit katastrofalt, ekonomiskt, socialt och för hans familj. Men, det är vad jag tror, så har han trots detta en liten chans att på något vis kunna komma tillbaka, självklart inte som förut, men i alla fall kunna försörja sig inom sitt område, när drevet har lagt sig och folk. Vi har sett andra kända personer som brottare Tomas Johansson som fick vara med på "Mästarnas Mästare" trots en fällande dom i bagaget och fotbollsmålvakten Magnus Hedman som kan sälja sina böcker. Många människor, men självklart inte alla kan glömma och förlåta Paolos sexköpsbrott.

Men fälls han för oaktsam våldtäkt tror jag att hans chanser blir avsevärt mindre, för att inte säga rent mikroskopiska till någon form av offentlig comeback. Därför är det allra viktigaste som jag kan se det ur Paolos perspektiv att få en mycket bra advokat. Martinsson kanske är en bra advokat, förmodligen är han det, vet inte hans målstatistik, men hans uppenbarelse som liknar en sliskig hallicks och hans rykte som gansteradvokat vet jag inte om det är ett vinnande koncept i detta fallet.
Citera
2020-06-04, 15:27
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Ja, faktiskt en stor skillnad på före och efter. Karln blev gubbe över en natt. Fruktansvärt sliten.

Och det är bara början, han ska nagelfaras och alla stenar ska vändas på. Det finns nog många hundar begravna liksom hos Paulo, det misogyna gubbslemmet. Det här ska inte tystas ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in