Citat:
Ursprungligen postat av
joeykiller
Finns flera sätt att tjäna pengar på om man är känd, en rättegång med en excentrisk advokat till exempel där kvällspressen får betala multum för en intervju.
Det är möjligt att det är som du skriver, men jag tror inte att det handlar om några intervjupengar.
Om detta går till en domstolsprocess, vilket det för Paolos del finns en risk för, så är det allra viktigaste för honom att han blir frikänd, inte att tjäna pengar på intervjuer. Jag vågar påstå att utgången vid den rättegången i så fall blir definitivt avgörande för hans framtida öde.
Erkännandet av sexköpet har sett ur Paolos perspektiv varit katastrofalt, ekonomiskt, socialt och för hans familj. Men, det är vad jag tror, så har han trots detta en liten chans att på något vis kunna komma tillbaka, självklart inte som förut, men i alla fall kunna försörja sig inom sitt område, när drevet har lagt sig och folk. Vi har sett andra kända personer som brottare Tomas Johansson som fick vara med på "Mästarnas Mästare" trots en fällande dom i bagaget och fotbollsmålvakten Magnus Hedman som kan sälja sina böcker. Många människor, men självklart inte alla kan glömma och förlåta Paolos sexköpsbrott.
Men fälls han för oaktsam våldtäkt tror jag att hans chanser blir avsevärt mindre, för att inte säga rent mikroskopiska till någon form av offentlig comeback. Därför är det allra viktigaste som jag kan se det ur Paolos perspektiv att få en mycket bra advokat. Martinsson kanske är en bra advokat, förmodligen är han det, vet inte hans målstatistik, men hans uppenbarelse som liknar en sliskig hallicks och hans rykte som gansteradvokat vet jag inte om det är ett vinnande koncept i detta fallet.