2020-06-04, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och??? HUR exakt tycker du en sexköpare ska avgöra om det är tvång med i "handeln" eller inte?
Hmm?

Vi har inte sexköpslagen för att förhindra "lyckliga horor"...vi har den för att skydda ex. sextraffickingoffer och andra mer skyddslösa som drabbas av denna "business" av deras kroppar.

och den riktas inte mot sexsäljarna utan den riktas mot köparna och "profitörer"
vem är du att förbjuda kivnnor från att slippa bli sextraffickingoffer?

Är du och sexköparna gudar, kanske?
Nja.. Hur väl slår sexköpslagen mot trafficking? Inte ett skit skulle jag påstå.
20 års sexköpslag och traffickingen verkar bestå. Ynkligt med tanke på alla.miljoner som slängs i sjön att jaga tämligen harmlösa torskar. Gangsterna jublar. Kling och Klang jagar inte dem i den omfsttnng de borde
Citera
2020-06-04, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
Nja.. Hur väl slår sexköpslagen mot trafficking? Inte ett skit skulle jag påstå.
20 års sexköpslag och traffickingen verkar bestå. Ynkligt med tanke på alla.miljoner som slängs i sjön att jaga tämligen harmlösa torskar. Gangsterna jublar. Kling och Klang jagar inte dem i den omfsttnng de borde
Rätt bra, säger polisen , rättsväsendet och forskning.

Sextraffickingen är global, den pågår självklart överallt där svensk lag inte når.

Sen tycker jag du ska berätta hur full legalisering "hjälper mot sextrafficking".

HUR exakt hjälper det att Sverige "släpper loss" lite fler individer som mer än gärna "shopar lite fitta" och därmed står för den efterfrågan som är själv grunden för....just det...sextrafficking.

Och? "tämligen harmlösa torskar"????
VAD är "harmlöst" tycker du med att ägna sig åt att köpa 17 årigt sextraffickingoffer från Nigeria?

Om det varit din dotter, mamma, syster eller dig själv för den delen....lika "harmlöst"?
Citera
2020-06-04, 11:30
Medlem
Polisen slår sig för bröstet för att man lyckas sätta dit några torskar. Medierna får upphetsningsfrossa. Inte vältrar man sig på samma sätt om man gripit 12 snattare för att ta ett jämförbart brott.
Medierna o h stora delar av feministrörelsen är fullkomligt sexfixerade. Så fort sex är inblandat blir. minsta lilla sandkorn till en stor öken. Och tvärtom. Öknar blir inte ens ett sandkorn av medierapportering. Alla barnslavarbetsre som förser västvärldens kärringar med modeväskor chica skor och jeans, svälten i Jemen, landminesprängda.barn, barnen i Afghanistan och Irak som fått tonvis av västbomber på sina hem.,is terroristerna våldsdåd mm.
I stort sett är alla de sistnämnda händelserna sammantaget mindre intressanta än att Paolo Roberto köpt sex. Ynkedom och total avsaknad av proportioner. I en enda fråga jag ense med Donald Trump.När det gäller all rapportering som har minsta anknytning tåll sex formligen exploderar media i Fake News!
Citera
2020-06-04, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
Polisen slår sig för bröstet för att man lyckas sätta dit några torskar. Medierna får upphetsningsfrossa. Inte vältrar man sig på samma sätt om man gripit 12 snattare för att ta ett jämförbart brott.
Medierna o h stora delar av feministrörelsen är fullkomligt sexfixerade. Så fort sex är inblandat blir. minsta lilla sandkorn till en stor öken. Och tvärtom. Öknar blir inte ens ett sandkorn av medierapportering. Alla barnslavarbetsre som förser västvärldens kärringar med modeväskor chica skor och jeans, svälten i Jemen, landminesprängda.barn, barnen i Afghanistan och Irak som fått tonvis av västbomber på sina hem.,is terroristerna våldsdåd mm.
I stort sett är alla de sistnämnda händelserna sammantaget mindre intressanta än att Paolo Roberto köpt sex. Ynkedom och total avsaknad av proportioner. I en enda fråga jag ense med Donald Trump.När det gäller all rapportering som har minsta anknytning tåll sex formligen exploderar media i Fake News!
Vi pratade inte om att "sätta dit torskar" vi pratade om sextrafficking och antalet.
Det är mindre i Sverige, än jämförbara länder och enligt polisen betydligt lättar komma åt MED en sexköpslag än utan.

Så? Vem tycker du vi ska tro på...dina åsikter i saken eller svensk polis, rättsväsende och forskning?

vet du, den som är uppenbart!! "sexfixerad " här är väl för fasen den andel människor, som, anser sig ha rätt köpa sex, tvinga sig till sex, tjata sig tilt sex etc etc samt! den andel som anser sig ha rätt kontrollera andra människors sexliv....( läs kvinnors) via att äga, kontrollera, dominera etc etc.

Snacka om att vara så fixerad vid just sex att man omvandlar hela samhällen att anpassa sig efter manliga "behov".

För inte fan är det feminism, den är en extremt sexvänlig ideologi eftersom den släppt fri halva mänsklighetens rätt till densamma på EGNA villkor.

Men? jag antar det inte är lika "sexigt" för vissa som deras rätt att "shopa fitta" eller förbjuda dottern att ha pojkvän, eller sin "rätt" klassa andra människors sexliv som "äckligt horande" när det gäller kvinnor, medan man själv glatt "shopar fitta" för helgen.
Eller hur?
Senast redigerad av Merapi 2020-06-04 kl. 12:00.
Citera
2020-06-04, 12:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Vi pratade inte om att "sätta dit torskar" vi pratade om sextrafficking och antalet.
Det är mindre i Sverige, än jämförbara länder och enligt polisen betydligt lättar komma åt MED en sexköpslag än utan.

Det där stämmer inte. Jag har visat dig otaliga gånger att i Tyskland så är bara en fjärdedel så många sexarbetare utsatta för trafficking jämfört med Sverige. Det är givetvis svårare att komma åt sexhandelns aktörer när det är olagligt, eftersom det finns ett intresse för båda parter att hålla sig borta från polisen. Att däremot kliva in på en stor bordell och göra kontroller är ju hur enkelt som helst.

Nu vill jag se dina vetenskapliga källor. Men de finns inte.
Citera
2020-06-04, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det där stämmer inte. Jag har visat dig otaliga gånger att i Tyskland så är bara en fjärdedel så många sexarbetare utsatta för trafficking jämfört med Sverige. Det är givetvis svårare att komma åt sexhandelns aktörer när det är olagligt, eftersom det finns ett intresse för båda parter att hålla sig borta från polisen. Att däremot kliva in på en stor bordell och göra kontroller är ju hur enkelt som helst.

Nu vill jag se dina vetenskapliga källor. Men de finns inte.
och jag har motbevisat dig hur många ggr som helst vid det här laget....
Du finner sifforna för detta på Eurostat.

Gå dit! och sluta tjata på mig att jag ska länka dig samma sak 20 ggr.
eller förklara för dig varför det inte är relationen mellan sextraffickingoffer och frivillig prostitutuin man mäter, utan i förhållande till befolkningsantal.
Citera
2020-06-04, 13:46
Medlem
Citat:
Sexualitet är en mänsklig rättighet ja, men det är ingen mänsklig rättighet att ha sex mot andras vilja.
Sexualitet, som inbegriper andra människor och DERAS sexualitet, inbegriper alltså vissa krav, ex. ömsesidighet och/ eller samtycke.

Du har alltså ingen "mänsklig rättighet" att förgripa dig på andras mänskliga rättigheter.

så människor som vill ha betalt för att ha sex får sina mänskliga rättigheter kränkt. det är ju bla amnestys linje.

människor som vill betala för sex får ju sina kränkte de med dessutom.
Citera
2020-06-04, 14:59
Medlem
Citat:

Så? Vem tycker du vi ska tro på...dina åsikter i saken eller svensk polis, rättsväsende och forskning?

vet du, den som är uppenbart!! "sexfixerad " här är väl för fasen den andel människor, som, anser sig ha rätt köpa sex, tvinga sig till sex, tjata sig tilt sex etc etc samt! den andel som anser sig ha rätt kontrollera andra människors sexliv....( läs kvinnors) via att äga, kontrollera, dominera etc etc.

Snacka om att vara så fixerad vid just sex att man omvandlar hela samhällen att anpassa sig efter manliga "behov".

För inte fan är det feminism, den är en extremt sexvänlig ideologi eftersom den släppt fri halva mänsklighetens rätt till densamma på EGNA villkor.

Men? jag antar det inte är lika "sexigt" för vissa som deras rätt att "shopa fitta" eller förbjuda dottern att ha pojkvän, eller sin "rätt" klassa andra människors sexliv som "äckligt horande" när det gäller kvinnor, medan man själv glatt "shopar fitta" för helgen.
Eller hur?
Det finns en mängd skäl att ifrågasätta dina källor och "bevis" att trafficking är mindre förekommande i Svdrige. Polis och rättsväsende talar ju gärna i egen sak för att få jda anslag. Hela Paolo Roberto historien är naturligtvis mumma för dessa båda aktörer. Publicitet, opinion, uppmärksamhet... Detta rullar in pengar i massor och givetvis mörkar man precis allt som pekar på att sexköpslagen är ett kostsamt fiasko som får polisen att ägna sig åt lätta ofarliga skitbrott istället för att sätta dit farliga gangsters som hotar vår säkerhet betydligt mer än några små ofarliga torskar. Och forskningen har ju en så tydlig Pk agenda så det är inte sant.
Nej jag tror inte ett dugg på dessa källor.
Citera
2020-06-04, 15:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Tycker du seriöst jg ska svara på det tramset?

Ja, vad tror du? Är jag för eller emot att människor står och säljer dödligt knark till tonåringar?

Bara undrade.
Citera
2020-06-04, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Tydligen har de inga problem med att gynna maffia/kriminella nätverk/gäng om de förser dem med tjejer som suger av dem för 200. Eller analsex för 600.

Bara nerknarkade kvinnor säljer sex för några hundralappar. Maffian tjänar inga pengar på nerknarkade kvinnor. De är för nergångna.

Kan du hålla dina sexfantasier för dig själv, tack.
Citera
2020-06-04, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui
Bara nerknarkade kvinnor säljer sex för några hundralappar. Maffian tjänar inga pengar på nerknarkade kvinnor. De är för nergångna.

Kanske någon av de rumänska granna tanterna utanför Lidl bjuder på en åktur för 200 kr?
Citera
2020-06-04, 18:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui

Är du seriös?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in