2020-06-04, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Om någon som hörts inte längre vågar stå för vad de sagt p.g.a. att den/de utsatts för hot, så borde det finnas polisanmälningar om övergrepp i rättssak. Det kan ju Rämsell själv hjälpa till med.

Finns det sådana? (retorisk fråga)

Nä men det är säkert lögn och dom borde väl inte få kunna fega ur så?
Men känner inte dem behövs men nåt måste ju hända..
Citera
2020-06-04, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det är alltså två handflator på aluminiumfoliet. Som inte kan uteslutas är Tishkos.

Det vore jävligt konstig foliehantering av någon annan person, att endast använda handflatorna vid paketering.

Tiskho logic var säkert att "nu får dom inte fingeravtryck haha " .
Känns som en sådan korlad grej han skulle göra ..
Citera
2020-06-04, 12:24
Medlem
"Vad är en mytoman?
En mytoman är en person som tvångsmässigt ljuger. Mytomani definieras enlig Nationalencyklopedin som sjuklig lögnaktighet.

Oftast på grund av en djup otrygghet som gör att mytomanen måste sätta sig själv i centrum för att känna sig betydelsefull, få bekräftelse och känna sig sedd.

Mytomani kan också grunda sig i en rädsla att bli ensam och att inte vara tillräckligt intressant med bara sanningen.

Mytomani är inte en egen diagnos. Oftast rör det istället om en personlighetsstörning där mytomani är ett av symptomen. Exempel på personlighetsstörning kan vara psykopati eller borderline. "

Källa: https://mytoman.se/mytoman-att-tvangsmassigt-ljuga/#vad-ar-en-mytoman

Han är inte en trygg person. Redan som barn kan han inte erkänna när han har fel för han har alltid rätt! Sedan uppväxten med föräldrar som inte verkade vara kärleksfulla men jag tror han föddes med sitt beteende. Teori bara! Va tror ni?

Han blev ju övergiven när han satt ensam o bröt ihop direkt...

Symptom:
*Tvångsmässigt ljugande
*Lögnen är vardaglig – en mytoman tar väldigt lätt på lögner och känner inte skuld efteråt
*En mytoman lider ofta av psykopati, narcissism, paranoia, schizofreni eller tvångssyndrom
*Många mytomaner är charmiga, karismatiska och socialt kompetenta

Jävlar de va ju exakt så jag upplever denna person!!!
Senast redigerad av breatheintheair 2020-06-04 kl. 12:37.
Citera
2020-06-04, 12:31
Medlem
Jag har en fråga! Dessa nya uppgifterna om "en okänd persons fingeravtryck på foliet". Kan det alltså vara någon annan än Tishk* som begått mordet och det ska vara en anledning till att Tishk* kan frias?
Citera
2020-06-04, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Jag har en fråga! Dessa nya uppgifterna om "en okänd persons fingeravtryck på foliet". Kan det alltså vara någon annan än Tishk* som begått mordet och det ska vara en anledning till att Tishk* kan frias?
Nej?
Citera
2020-06-04, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breatheintheair
Nej?

Vart fan såg jag de då....
Citera
2020-06-04, 12:38
Medlem
En fråga om detta med handflatorna..

Det är ju uppenbart för en lekman att det är GM's handflator med tanke på att det är hans fingeravtryck.
Men, måste rätten bevisa att det är hans handflata för att det ska vara inom inget rimligt tvivel.

Kan det således hänga på att "vi vet inte vems handflatan är" .. därför gick du fri.

I sådant fall säger jag upp hela sveriges rättsystem..
Citera
2020-06-04, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Vart fan såg jag de då....

Ser inte hur han skulle frias men tror inte det går oavsett om det finns mer fingeravtryck för vad ska 2 extra göra när hans DNA o blod är överallt och hur han betett sig ja de är ju bara att läsa. Han är inte oskyldig men det är inte vassaste kniven i lådan heller så han sätter dit säg själv. Vilket känns skönt!
Citera
2020-06-04, 12:40
Medlem
Citat:
Nej?

Funderade precis på samma ska och jag tror vi skrev frågan i stort sätt samtidigt! =)
Citera
2020-06-04, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaceN
En fråga om detta med handflatorna..

Det är ju uppenbart för en lekman att det är GM's handflator med tanke på att det är hans fingeravtryck.
Men, måste rätten bevisa att det är hans handflata för att det ska vara inom inget rimligt tvivel.

Kan det således hänga på att "vi vet inte vems handflatan är" .. därför gick du fri.

I sådant fall säger jag upp hela sveriges rättsystem..

Han åker dit så de smäller om det ska du se de är ingen fara!
Citera
2020-06-04, 12:43
Medlem
Citat:
Ser inte hur han skulle frias men tror inte det går oavsett om det finns mer fingeravtryck för vad ska 2 extra göra när hans DNA o blod är överallt och hur han betett sig ja de är ju bara att läsa. Han är inte oskyldig men det är inte vassaste kniven i lådan heller så han sätter dit säg själv. Vilket känns skönt!

Det är sant! Finns ju rätt mycket annat som tyder på att de är han.
Citera
2020-06-04, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaceN
Funderade precis på samma ska och jag tror vi skrev frågan i stort sätt samtidigt! =)

Läs hela :
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/qL0jJm/wilma-fallet-nya-svar-om-oidentifierade-fingeravtrycken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in