2020-06-04, 12:56
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Stakkars, hun skriver forferdelig dårlig norsk. Merket meg bla. at hun bruker kjente fraser på feil måte. Les feks. hvordan hun bruker uttrykket «forsvant som dugg for solen» om det at hun mistet tilliten til politiet. Et annet eksempel er bruken av «elefanten i rommet». Brevet henger ikke helt sammen heller, noe som er rart dersom det egentlig var stilet til riksadvokaten. Litt uventet fra en voksen dame?

(Må legge til at jeg synes det er vondt å lese brevet. Hun har hatt og har det helt grusomt.)

Altså jeg var nok litt for rask i min konklusjon kanskje? Jeg tolket de XX på en annen måte enn de fleste.Vi vet vel ikke sikkert om de XXX står for fornavnet,men med nye øyne så tolker jeg det nå også mer sannsynelig.
jeg har en følelse av at det har vært store problemer innad i familien,og at det handlet om et negativt kallenavn eks. "Masekjerring" eller verre.Men siden barna klamrer seg til å fortelle at alt var bra hjemme,så er jo ikke dette sannsynelig. Sånn går det da man tenker åpent,og vi har alle våre forskjellige erfaringer med familiesituasjoner.
Citera
2020-06-04, 13:01
Medlem
[quote=GG99Slayer|71826062]Har lest brevet, det er akkurat slik oppførsel jeg har savnet fra familien fra dag1, ute i media snakk om Anne hold fokuset oppe, leit gjør alt din makt for å finne henne..

At dette brevet kommer 2år, etter forsvinningen blir bare for dumt.

Ånei poltiet manipulierte meg i avhør BUHU"

Du vet det er jobben dems?"

Dette virker for meg, som ett desperat forsøk på cleare seg selv, nå som det begynner og gå opp for personen som har skrevet brevet at TH kanskje er skyldig av like vel.
Hensikten med brevet er jo kun, "JEG VISTE VÆRTFALL INGEN TING"

TH burde holdes økonomisk ansvarlig når dette sirkuset er over.....[/QUOT

Jeg reager veldig på denne uttalelsen: "Ånei poltiet manipulierte meg i avhør BUHU"

"Du vet det er jobben dems?"

Mener du virkelig at det er politiets oppgave å manipulere?
Citera
2020-06-04, 13:01
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
"OK, kanskje litt på kanten... Uansett, sannheten finnes ikke alltid i midten var pointet. Forresten, kan ett lite feiltrinn kalles mobbing? Er ikke mobbing noe som skjer systematisk over tid?

ansvarsfraskrivelse! Men bra du tar orda tilbake.
Citera
2020-06-04, 13:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Nu sjukskriver sig psykopaten från förhören med hänvisning till den olidliga psykiska pressen att vara misstänkt för mordet på sin fru.
Bara det är ett indicier på hans skuld.

Men ändå bara indicier. Polisen verkar ju inte ha något konkret som visar på hans skuld. Förvisso kanske man utifrån pengar kan få fram en motivbild men det kommer ju inte att räcka.

Sedan OM han nu är het oskyldig så förstår man ju att han bryter ihop.
Citera
2020-06-04, 13:08
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattogdag
To kill a mockingbird-bildet ble publisert 23. januar 2018, altså nesten et år før AEH forsvant. Før vi tolker må vi ha fakta på plass.

Menneskehjernen er dessverre alt for komplisert i mange tilfeller.
Man må ha kjennskap til veldig mange forskjellige type tankesett,for å kunne klare å tolke noe som er i nærheten av en sannhet inne i andres hoder.

Jeg har kjent til en personlighet som elsket å være drama Queen,som elsket å forvirre og lure andre på nett.Siden bruke folks spekulasjoner og konklusjoner som beste underholdning.
Dette ser ut som noe sånt?
Eller han har gjort sitt livs mest grusomme tabbe,og hadde så sterke følelser rundt dette.... som laget behov for å legge ut teatralske og kunstneriske hint utad?
En av 2 tror jeg,eller en kombinasjon? Virker ikke å være helt i vater uansett. Altså TEH.
Citera
2020-06-04, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg viser til VærVarsomPlakaten.

"Punkt 3.9
Opptre hensynsfullt i den journalistiske arbeidsprosessen. Vis særlig hensyn overfor personer som ikke kan ventes å være klar over virkningen av sine uttalelser. Misbruk ikke andres følelser, uvitenhet eller sviktende dømmekraft. Husk at mennesker i sjokk eller sorg er mer sårbare enn andre.

Punkt 4.6
4.6. Ta hensyn til hvordan omtale av ulykker og kriminalsaker kan virke på ofre og pårørende. Identifiser ikke omkomne eller savnede personer uten at de nærmeste pårørende er underrettet. Vis hensyn overfor mennesker i sorg eller ubalanse."

Det er fullt mulig å gjengi meningsinnholdet i brevet, uten å gjengi hele brevet. Således kunne TV2 ha sikret at barna fikk uttale seg, uten at barnas sårbarhet og vedvarende krisereaksjoner, skulle bli kjørt i front, som forsvar for TH.

Jeg synes barnas bistandsadvokat har opptrådt både uetisk og kynisk i forbindelse med at brevet ble offentliggjort i sin helhet.

Edit Kilde

Pressens Faglige Utvalg

Jeg kjenner selvfølgelig til VærVarsomPlakaten: Jeg synes TV2 holder seg innenfor. Du må gjerne klage til Pressens Faglige Utvalg.
Jeg er overbevist om saken vil bli avvist.
Citera
2020-06-04, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men ändå bara indicier. Polisen verkar ju inte ha något konkret som visar på hans skuld. Förvisso kanske man utifrån pengar kan få fram en motivbild men det kommer ju inte att räcka.

Sedan OM han nu är het oskyldig så förstår man ju att han bryter ihop.

Har sagt i tidigt skede att Anne-Elisabeth mördades i sitt hem av utsända torpeder betalda av maken.
Det har funnits en lång tid av förberedelse för detta dåd av en snäv ring och det gick också helt enligt planerna.
Anne-Elisabeth fördes bort i en mindre bil först och kroppen flyttades efter någon kilometer i större bil och nu ligger kvarlevorna styckade eller i aska i Norges stora natur på ett ödsligt område eller i Nordsjön.

Bitcoin-skiten är noga planerad och förvillande dynga som saktat ned polisarbetet och förskingrat det.
Som sagt, psykopaten har haft en lång tid att planera med en snäv "obrottslig ring" - kanske inte mer än 3 - som han fått betala drygt.

För övrigt. En jävla massa norrmän härinne som i sina utbroderande inlägg faktiskt och märkligt nog visar sig vara nästan lika korkade som svenskarna på fb när mordgåtor skall debatteras.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-06-04 kl. 13:24.
Citera
2020-06-04, 13:18
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Jeg leste på sønnen sin FB vegg om en flytting i fra en flott leilighet i flotte omgivelser til en «skoeske» i ett dårlig område. Leste mellom linjene at dette var pga manglende finansiell støtte i fra foreldrene. Ergo en skikkelig nedtur og en bekreftelse på ett slag under beltestedet.

Noen rykter har hint av sannhet i seg.Det at TEH skal ha spillegjeld,kan være virkelighet.
Da vi har lært at faren er skikkelig prinsippfast og sta,så synes ikke jeg det er så merkelig om sønnen ikke fikk servert store pengesummer-selv om det var for bolig.
Foreldre i den generasjonen er oftere mer konsekvente med barna sine,enn man kan observere ofte med f.eks. ungdommer fra velstående familier i dag.

har egne erfaringer på dette.Folk som fortsatt er preget av 2 verdenskrig igjennom sine foreldre igjen,er ofte mer nøkterne med sine midler.
Noen andre i den alderen tok derimot helt av om de ble nyrike.
Så,det kan være en opplagt grunn til at sønnen måtte klare økonomien selv,og ordne opp for seg.
Citera
2020-06-04, 13:24
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Jeg kjenner selvfølgelig til VærVarsomPlakaten: Jeg synes TV2 holder seg innenfor. Du må gjerne klage til Pressens Faglige Utvalg.

Der tar du nok feil tenker jeg! det handler om sikkerhet i denne krimsaken!
Er det å ivareta sikkerheten til denne datteren og hennes familie,og la stedsnavnet de bor på stå åpent synes du?
Pluss,Ofte må mennesker i krise beskyttes imot seg selv,og det har ikke skjedd her.
Trist at det er så dårlige advokater i denne saken.Min oppfatning.
Citera
2020-06-04, 13:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Har sagt i tidigt skede att Anne-Elisabeth mördades i sitt hem av utsända torpeder betalda av maken.
Det har funnits en lång tid av förberedelse för detta dåd av en snäv ring och det gick också helt enligt planerna.
Anne-Elisabeth fördes bort i en mindre bil först och kroppen flyttades efter någon kilometer i större bil och nu ligger kvarlevorna styckade eller i aska i Norges stora natur på ett ödsligt område.

Bitcoin-skiten är noga panerade och förvillande dynga som saktat ned polisarbetet och förskingrat det.
Som sagt, psykopaten har haft en lång tid att planera med en snäv "obrottslig ring" - kanske inte mer än 3 - som han fått betala drygt.

För övrig. En jälva massa norrmän härinne som i sina utbroderande inlägg faktiskt och märkligt nog visar sig vara nästan lika korkade som svenskarna på fb när mordgåtor skall debatteras.

Det man tycker om man är såpass rik att det skulle skötts mer snyggt. Fått det att se ut som en naturlig död. Eller kanske olycka. Just detta med kidnappning från start gjorde ju fallet extremt uppmärksammat. Det kommer i topp av vad polisen prioriterar och även som vi sett vad media älskar att skriva om. Även utanför Norge. Så om nu planerat måste man ju säga att det var dåligt planerat.

Möjligen om han är skyldig så är det just dessa torpeder som dragit ut på det. Fått honom att betala ännu mera för att man har hållhakar på honom. Men som sagt om snyggt planerat hade ju dessa torpeder fått det att se ut som sjukdom/olycka och eventuell polisutredning hade varit nerlagd sedan länge.
Citera
2020-06-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus

Du unngår beleilig å kommentere kjernen i kritikken.

At barnas bistandsadvokat, Ståle Kihle, har opptrådt uetisk og kynisk, og utvist dårlig faglig skjønn, ved å bringe brevet til TV2 og be de publisere det.

En bistandsadvokat skal beskytte de fornærmedes beste interesser. Han her har sviktet grovt.
Citera
2020-06-04, 13:31
Medlem
GG99Slayers avatar
[quote=Akershus|71826494]
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Har lest brevet, det er akkurat slik oppførsel jeg har savnet fra familien fra dag1, ute i media snakk om Anne hold fokuset oppe, leit gjør alt din makt for å finne henne..

At dette brevet kommer 2år, etter forsvinningen blir bare for dumt.

Ånei poltiet manipulierte meg i avhør BUHU"

Du vet det er jobben dems?"

Dette virker for meg, som ett desperat forsøk på cleare seg selv, nå som det begynner og gå opp for personen som har skrevet brevet at TH kanskje er skyldig av like vel.
Hensikten med brevet er jo kun, "JEG VISTE VÆRTFALL INGEN TING"

TH burde holdes økonomisk ansvarlig når dette sirkuset er over.....[/QUOT

Jeg reager veldig på denne uttalelsen: "Ånei poltiet manipulierte meg i avhør BUHU"

"Du vet det er jobben dems?"

Mener du virkelig at det er politiets oppgave å manipulere?

Du bør virkelig lese deg opp på forhørsteknikker, selfølgelig er det politietsavhører sin oppgave å få personen til å knekke, dvs twisting av sannheter, manipulation ect ect.. Er dette nytt for deg?
Senast redigerad av GG99Slayer 2020-06-04 kl. 13:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in