2020-06-04, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Dette burde de gjort for lenge lenge siden.
Hva er skamløst med dette? Det er vel ikke skamløst å fortelle sannheten om en gjeng med døgenikter som kanskje er skyld i at moren din er drept og som nå, fordi de fortsatt er udugelige truer med å sende faren din i fengsel for resten av livet, og som uansett og likevel i snart to år har løpt rundt på bygda og spurt folk om de ikke har mer sladder å komme med.

Helt enig med deg, Sandemose!
Her tas det til orde for at datterens brev skal sensureres bort. I tillegg insinueres det at datteren er nærmest utilregnelig, hun bør beskyttes mot seg selv!
Citera
2020-06-04, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Dette ble forvirrende, men brikker faller på plass. Før jeg leste brevet var jeg overbevist om at TH gjorde dette helt alene, men nå tror jeg hvor utrolig det høres ut, at alle barna og faren sto bak.

Motivet er penger, moren ville ta en stor slump ut av Hagen-imperiet ved skilsmisse, noe som ville ødelegge investeringer og fremtidig vekst av formuen.

Brevet skjuler dårlig en pengegrisk familie som støtter Tom og distanserer seg fra AEH.

Nå er jeg uenig med deg.

Det er ikke barnas feil at de, som befinner seg i en vedvarende krisesituasjon og er veldig utsatte, har blitt manipulert og misledet av faren, TH.

Jeg ser at VG publiserte en artikkel i går om brevet. Artikkelen er kreditert VG/NTB. Og gjengir meningsinnholdet i brevet på en anstendig og forsvarlig måte.

Hagens barn kommer med sterke anklager mot politiet i brev
Citera
2020-06-04, 12:14
Medlem
Nu sjukskriver sig psykopaten från förhören med hänvisning till den olidliga psykiska pressen att vara misstänkt för mordet på sin fru.
Bara det är ett indicier på hans skuld.
Citera
2020-06-04, 12:19
Medlem
GG99Slayers avatar
Har lest brevet, det er akkurat slik oppførsel jeg har savnet fra familien fra dag1, ute i media snakk om Anne hold fokuset oppe, leit gjør alt din makt for å finne henne..

At dette brevet kommer 2år, etter forsvinningen blir bare for dumt.

"Ånei poltiet manipulierte meg i avhør BUHU"

Du vet det er jobben dems?

Dette virker for meg, som ett desperat forsøk på cleare seg selv, nå som det begynner og gå opp for personen som har skrevet brevet at TH kanskje er skyldig av like vel.
Hensikten med brevet er jo kun, "JEG VISTE VÆRTFALL INGEN TING"

TH burde holdes økonomisk ansvarlig når dette sirkuset er over.....
Citera
2020-06-04, 12:24
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Stakkars, hun skriver forferdelig dårlig norsk. Merket meg bla. at hun bruker kjente fraser på feil måte. Les feks. hvordan hun bruker uttrykket «forsvant som dugg for solen» om det at hun mistet tilliten til politiet. Et annet eksempel er bruken av «elefanten i rommet». Brevet henger ikke helt sammen heller, noe som er rart dersom det egentlig var stilet til riksadvokaten. Litt uventet fra en voksen dame?

(Må legge til at jeg synes det er vondt å lese brevet. Hun har hatt og har det helt grusomt.)

Ok,enig.....Men du tok ikke poenget her altså,det åpenbare i dette utsagnet!
Citera
2020-06-04, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Helt enig med deg, Sandemose!
Her tas det til orde for at datterens brev skal sensureres bort. I tillegg insinueres det at datteren er nærmest utilregnelig, hun bør beskyttes mot seg selv!

Jeg viser til VærVarsomPlakaten.

"Punkt 3.9
Opptre hensynsfullt i den journalistiske arbeidsprosessen. Vis særlig hensyn overfor personer som ikke kan ventes å være klar over virkningen av sine uttalelser. Misbruk ikke andres følelser, uvitenhet eller sviktende dømmekraft. Husk at mennesker i sjokk eller sorg er mer sårbare enn andre.

Punkt 4.6
4.6. Ta hensyn til hvordan omtale av ulykker og kriminalsaker kan virke på ofre og pårørende. Identifiser ikke omkomne eller savnede personer uten at de nærmeste pårørende er underrettet. Vis hensyn overfor mennesker i sorg eller ubalanse."

Det er fullt mulig å gjengi meningsinnholdet i brevet, uten å gjengi hele brevet. Således kunne TV2 ha sikret at barna fikk uttale seg, uten at barnas sårbarhet og vedvarende krisereaksjoner, skulle bli kjørt i front, som forsvar for TH.

Jeg synes barnas bistandsadvokat har opptrådt både uetisk og kynisk i forbindelse med at brevet ble offentliggjort i sin helhet.

Edit Kilde

Pressens Faglige Utvalg
Senast redigerad av kornblomst 2020-06-04 kl. 12:33. Anledning: Edit: Glemte kilde
Citera
2020-06-04, 12:29
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Har lest brevet, det er akkurat slik oppførsel jeg har savnet fra familien fra dag1, ute i media snakk om Anne hold fokuset oppe, leit gjør alt din makt for å finne henne..

At dette brevet kommer 2år, etter forsvinningen blir bare for dumt.

"Ånei poltiet manipulierte meg i avhør BUHU"

Du vet det er jobben dems?

Dette virker for meg, som ett desperat forsøk på cleare seg selv, nå som det begynner og gå opp for personen som har skrevet brevet at TH kanskje er skyldig av like vel.
Hensikten med brevet er jo kun, "JEG VISTE VÆRTFALL INGEN TING"

TH burde holdes økonomisk ansvarlig når dette sirkuset er over.....

Enig, det framstår som forebyggende ansvarfraskrivelse fra søstrenes side. Spesielt da H*dda. Broren er nevnt i mindre grad.

VG artikkelen er, som Kornblomst nevner, mer balansert, og utleverer ikke H*dda på samme måte.

Politiet har fra dag 1 (eller i realiteten antagelig dag 2) etterforsket flere hypoteser parallelt. Det er rimelig opplagt at politiet nødvendigvis må holde taktiske og tekniske opplysninger skjult for den nærmeste familie når en kvinne forsvinner, antatt drept. Vi vet jo også at det her er iverksatt drastiske tiltak som hemmelig etterforskning. Det er veldig spesielt at familien kommer med slike føringer som sitert under for hvordan politiet skal etterforske:

Citat:
– Mine klienter ber innstendig om at saken etterforskes bredt for hva den er: nemlig ikke en drapssak hvor Tom Hagen er den skyldige, men en sak hvor deres mor forsvant fra sitt hjem 31. oktober 2018, sa Hagens-barnas bistandsadvokat Ståle Kihle til VG
Citera
2020-06-04, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ja, og det kan også se ut som en søsknene har fortalt i avhør at TH mente at barna burde kallen moren "Lisbeth", og ikke "mamma" (selv om brevskriver uttaler seg litt tvetydig om dette).

EDIT: eller er dette hun mener med "stikk motsatt", at det kun var TH som ikke skulle omtales som"pappa" i følge han?

Slik jeg oppfatter det er; barna kalte moren for Lisbeth og at far (Tom), har sakt at de må kalle henne mamma til politiet.
Det sier alt om hva dynamikk som er i familien.. her er det mye mørkt...
Senast redigerad av Sommerful90 2020-06-04 kl. 12:41.
Citera
2020-06-04, 12:37
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Earth calling... "...sannheten finnes alltid i midten"? Hvilken planet kommer du fra?

respektløs kommentar! Skal noens meninger mobbes,og andres liksom vinne her?
hvilket debatt klima er det?
Citera
2020-06-04, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
respektløs kommentar! Skal noens meninger mobbes,og andres liksom vinne her?
hvilket debatt klima er det?
"OK, kanskje litt på kanten... Uansett, sannheten finnes ikke alltid i midten var pointet. Forresten, kan ett lite feiltrinn kalles mobbing? Er ikke mobbing noe som skjer systematisk over tid?
Citera
2020-06-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dette er noe unge mennesker har lært. Så de slipper å ta moralske og etiske valg om rett og galt, antakelig.

Dette er ganske avslørende. Kjenner du Pepperrot? Hvis ikke, så kjenner du ikke hens alder. Er dette nok et eksempel på at du "vet", "kjenner til", "det sies" osv?
Citera
2020-06-04, 12:50
Medlem
GG99Slayers avatar
Han spurte hvem planet han er ifra, krenka direkte..

Jesus vært på internett lenge? var jo bare ett spørsmål
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in