2020-06-04, 11:44
Medlem
Haloumis avatar
Det är alltså två handflator på aluminiumfoliet. Som inte kan uteslutas är Tishkos.

Det vore jävligt konstig foliehantering av någon annan person, att endast använda handflatorna vid paketering.
Citera
2020-06-04, 11:50
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
I tingsrätten sitter det lekmän, nämndemännen sitter representerade efter politiska partier och hur det fördelats efter sista val. De är i allmänhet inte juridiskt utbildade. Endast domaren är utbildad i juridik/domarutbildning.

Vad menar du? Det är andra än domare/nämndemän som har hand om den biten
Citera
2020-06-04, 11:51
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breatheintheair
Ja ja tänkte att de blev fel och kände mig lite korkad efter jag skrev det haha.
Förstår inte hur om de är troll skulle va trovärdigt eller roligt ja vet inte vad sådana tänker i sådana här allvarliga saker. Äckligt beteende.

Tycker modd får ta bort personen för äckliga icke trovärdiga absurda teorier!

Nog för man får.ha teorier men senaste var ju inte ens trovärdig lite grand. Det borde räcka!

Jag kan tycka att moderatorerna kanske ska gå igenom tråden lite - men jag tror (vet ej) att de endast egentligen modererar/tar bort inlägg som är påhopp oss användare emellan. Samt om någon anmäler ett inlägg till Flashback.

Så därav bestämde jag mig för att scrolla över vissa inlägg från vissa personer (jo ibland läser jag dem ändå) men att jag inte tänker gå i klinch och besvara dessa iaf. För min egna sinnesfrids skull. Vi såg ju häromdagen att en annan totalt miste humöret i och med sådana inlägg (men personen har bett om ursäkt nu) - för det tillför ju inte tråden något vettigt/logiskt och förvillar många som läser och försöker att följa polisarbetet/rättegången och hoppas att rätt MGM nu är fast. Vi väntar mera på ett erkännande och förklaring till vad som verkligen hände W och helst ... att resterande av W återfinns.
Citera
2020-06-04, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Menar du att den svenska flickan fick T att bli/försöka bli kristen och trum anhängare inte föll i god jord hos dem mer troende släktingar??

Du menar som motiv till att det slutar med att w bragts om livet?

Det finns skäl till att mer ingående se om det fanns påtryckningar från mer troende släktingar att Wilma skulle mördas. Det kanske inte var alla som gillade att MGM valt en svenska istället för tös från Kurdistan
Citera
2020-06-04, 11:55
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novista
Förstår dig! Känner detsamma kring en del.
Är ny användare men inte varken vän, släkt eller familj till varken W eller T. Har följt aölt sedan start och löst de flesta sidor här, fruktansvärt hemskt och man vill bara W ska finnas så hon får vila till sin sista ro och även för bevisningens skull så MGM kan ruttna bort med slängd nyckel utan benådning. Typ så man känner för den där T. Lider med W & hennes nära.

Jag håller med till fullo! Jag är inte heller släkt/vän till W eller ens boende i närheten av Uddevalla, utan jag följer detta av samma skäl som många andra - man vill att W ska återfinnas för de anhörigas sinnesro samt att förövaren för dådet ska få sitt rättmätiga utmätta straff och därmed också tas bort från samhället så att vi iaf har en mindre farlig person ute i det fria.
Citera
2020-06-04, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja, om Ts släkt kanske hade dessa synpunkter på W, så hade det ju också gått betydligt lättare för T att mörda henne. Nu har ju inte Ts föräldrar sagt något som helst negativt om W. Men man vet ju inte vad som avhandlades vid köksbordet. Kanske dom tom. tyckte att W var för frigjord.Att en kille lever på detta frigjorda sätt är nog mer accepterat än om en tjej gör det. Det förstod nog inte W heller. Det är bara vad skulle kunna tänka mig.

Det framkom ju senast idag i Aftonbladet att det fanns handavtryck på inslagningen som inte identifierats.
Vems dessa avtryck tillhör och hur dom kom dit är också en fråga att fundera över.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-06-04 kl. 12:02.
Citera
2020-06-04, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc
Jag tror verkligen inte det, jag tror att dom professionella personerna som gör en sådan bedömning ser igenom hans efterkonstruktion där han låtsas vara psykiskt störd.
Håller med. Det är svårt att sitta på rättspsyk under fyra veckor och låtsas ha en "allvarlig psykisk sjukdom".
Citera
2020-06-04, 12:00
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det framkom ju senast idag i Aftonbladet att det fanns handavtryck på inslagningen som inte identifierats.
Vems dessa avtryck är kan vi ju alla undra över

Mmm, avtryck från handflata. Teorin om att det är någon annan än Tishkos avtryck är osannolik. Vem paketerar ett paket med aluminiumfolie och använder endast handflatorna till det?
Citera
2020-06-04, 12:01
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Vems dessa avtryck är kan vi ju alla undra över

På grund av att kvalitén på avtrycken var dåliga, det kan fortfarande ha varit Tishkos
Citera
2020-06-04, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Mmm, avtryck från handflata. Teorin om att det är någon annan än Tishkos avtryck är osannolik. Vem paketerar ett paket med aluminiumfolie och använder endast handflatorna till det?

Linda in huvudet i folie för att sedan platta till med handflatan. Var exakt handflatorna fanns tycks inte finnas med.
Citera
2020-06-04, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
På grund av att kvalitén på avtrycken var dåliga, det kan fortfarande ha varit Tishkos
Så sant, Men om avtrycken nu fanns där synliga, så borde det ju rimligen finnas något ställe på avtrycken som är jämförbara
Citera
2020-06-04, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller med. Det är svårt att sitta på rättspsyk under fyra veckor och låtsas ha en "allvarlig psykisk sjukdom".

Han behöver inte låtsas! Om det var ett försök till det när han pissa på sig då var även det en dålig lögn.
Tror han hade mått sämre på rättspsyk än i fängelse. Hans sätt att tala och tänka är så konstigt för han ger alla möjliga svar o ändrar sig .. trots motsatsen bevisad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in