2020-06-04, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Han överlämnade smutsiga kläder till w's mamma med handskar på sig,enligt w's mamma.

Så handskar fanns ju tillgänglig i t's hem.
Så det finns faktiskt saker att fundera på..
Tror inte man plötsligt glömmer att ta på eller av handskar. Allvarlig situation..

Kan det vara så att han haft handskar, men under styckning och förflyttning och allt makabert som nu hänt, har handskarna gått sönder på vissa fingrar utan att T märkt detta pga så blodig om händerna? Och att det också kan förklara dom "utsmetade" fingeravtryck man hittat som är för otydliga att DNA bevisa?
Citera
2020-06-04, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Du skrev i ett tidigare inlägg att Ts pappa hade varit hemma hos T dagen efter mordet. Jag har inte sett den uppgiften någon gång. Då kan väl T inte ha hunnit städat tycker man. Då borde pappan ha sett blod tycker jag. Men han hann kanske både forsla bort och städa på natten. Hur säker är du på att Ts pappa skulle varit hos T på fredagen? Jag har helt missat det. Jag tycker att det skulle vara en ganska viktig uppgift.

Mindes hur det berättas ha hänt och har fel hans pappa har inte varit där enligt vad man fått höra. Sedan kan man ha teorier men då säger jag detta. Tack för hjälpen!

Min teori är att om någon skulle hjälpt så hade det inte varit vännerna. Tror att det kan ha skett när han åkte hem 5ggr. Eller att han fick adrenalin men tvekar nu på det när man ser vad han är för person, tror han fick panik och ilska, han var väl säkert arg för hon avled med så som han ser ut i mina ögon. Styckning tar tid , kanske fick han hjälp läste lite längre bak att hans pappa kan ha varit slaktare i tidigare hemland men vet inte om det stämmer bara teorier.
Sedan var det ju blod och muskelvävnad överallt vilken slaktare skvätter så galet våldsamt?
Han säger att knivarna inte går att använda till det - prövat , tappat humöret och fått utbrott med slö kniv så de stänker överallt?
Fått hjälp med kniv o annat efter detta kanske? Men kan ju vara så att han fick göra jobbet själv, känns inte som det är föräldrar som bryr sig på det sättet utan endast hålla god min. Mamman älskade W sa hon väl om jag inte minns fel?
I mitt fall var jag älskad och som en dotter på 1 dag. Hur pappan spelar över och dramatiserar som att det skall vara övertygande?? Hålla god min och status bland andra familjer uppe. Teorier och tankar bara. Men en sak är säker - ljuga kan dom inte bra i den familjen..
Citera
2020-06-04, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Hur kan det vara ställt bortom rimligt tvivel att Tishko har mördat Wilma, om det finns hål i åklagarens bevisföring?

Och hur ska åklagaren kunna motbevisa tex den här teorin:

Wilma ville bli av med Tishko, och ville ha lägenheten för sig själv. Så hon misshandlade sig själv så att hon skulle kunna få honom häktad eller inspärrad på psyket, eller iallafall få sympatier och uppmärksamhet från sina anhöriga och vänner.
Därför ljög hon också om att Tishko hade kallat henne för satan, och ljög om att han var psykiskt sjuk mm.
Men hon tog i för hårt när hon misshandlade sig själv, och hon dog av det.
Någon/några timmar senare kommer Tishko hem från Ljungskile och hittar Wilma död, och han gömmer undan henne för att inte bli misstänkt för mord.

Varför väljer du och andra i tråden att tro att Tishko var/är den enda psykiskt störda av de två, när det finns massa saker som tyder på att båda var/är psykiskt störda?
Nej, jag skrev att han har något med det att göra. Huruvida han har mördat henne eller inte vet ju bara han själv.
Citera
2020-06-04, 11:09
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc
Jag tror verkligen inte det, jag tror att dom professionella personerna som gör en sådan bedömning ser igenom hans efterkonstruktion där han låtsas vara psykiskt störd.

I tingsrätten sitter det lekmän, nämndemännen sitter representerade efter politiska partier och hur det fördelats efter sista val. De är i allmänhet inte juridiskt utbildade. Endast domaren är utbildad i juridik/domarutbildning.

Citat:
Jag håller helt med och tror också att det handlade mycket om ekonomi. Har skrivit det förut. T tyckte nog att föräldrarna hade lämnat över dom bekymmerna till honom. Hon skulle ju inte bara ha kläder, om nu inte så mycket. Hon skulle ju också gå och betala för att fixa naglarna. Det är nog populärt hos ungdomar, men knappast något man själv skulle lägga pengar på om man inte hade några. Inte nu heller fast man skulle ha råd. Men tiderna förändras. Jag vet inte vad man får för bidrag om man går i gymnasiet, som hon först gjorde men hon slutade ju där också. Trist situation. Men hade hon bara hunnit komma bort från honom och hittat på någon syssla för egen del, som hon var på väg att göra så hade det inte blivit så här. Synd att hon inte hann.

Ja, jag tycker det är mycket intressant egentligen, hur deras liv var tillsammans. Jag får uppfattningen att T inte vågade/lyckades göra riktigt slut, ingen lyssnade på honom.

Varför tog han inte hjälp av sin pappa, sin kusin, kompis till att hjälpa honom att sätta ner foten??
Citera
2020-06-04, 11:20
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/qL0jJm/wilma-fallet-nya-svar-om-oidentifierade-fingeravtrycken
Citera
2020-06-04, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breatheintheair
Kanske är någon som svarat på detta innan men läste att vittnen skulle ha blivit hotade , är det någon som vet mer? Var ju bara äldre killar förutom på W´s sida? Vilka kan ha hotat tänker jag då?

(Tror absolut det är en lögn att dem inte vill helt enkelt men ändå.)
"– De vågar inte komma till en rättegång och vara åberopade av försvaret, säger Rämsell.

– Många av dem som hördes inledningsvis i den här utredningen har inte velat stå för sina uppgifter, eller har varit utsatta för väldigt mycket hat och hot på nätet, hävdar Beatrice Rämsell.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/sverige/wilmas-mamma-v%C3%A4djar-vill-ha-ett-svar-1.28505137

Om någon som hörts inte längre vågar stå för vad de sagt p.g.a. att den/de utsatts för hot, så borde det finnas polisanmälningar om övergrepp i rättssak. Det kan ju Rämsell själv hjälpa till med.

Finns det sådana? (retorisk fråga)
Citera
2020-06-04, 11:27
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Jag håller helt med och tror också att det handlade mycket om ekonomi. Har skrivit det förut. T tyckte nog att föräldrarna hade lämnat över dom bekymmerna till honom. Hon skulle ju inte bara ha kläder, om nu inte så mycket. Hon skulle ju också gå och betala för att fixa naglarna. Det är nog populärt hos ungdomar, men knappast något man själv skulle lägga pengar på om man inte hade några. Inte nu heller fast man skulle ha råd. Men tiderna förändras. Jag vet inte vad man får för bidrag om man går i gymnasiet, som hon först gjorde men hon slutade ju där också. Trist situation. Men hade hon bara hunnit komma bort från honom och hittat på någon syssla för egen del, som hon var på väg att göra så hade det inte blivit så här. Synd att hon inte hann.

https://www.csn.se/bidrag-och-lan/studiestod/bidrag-for-gymnasiestudier-i-sverige.html

Man får tydligen 1250kr per månad under gymnasietiden om man studerar heltid och har närvaro i skolan.
Citera
2020-06-04, 11:30
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breatheintheair
Nä usch blanda inte ihop oss jag ville bara artigt överbevisa hur korkat det är att ens ha en sådan teori.

Jag har inte nämnt några "namn" och blandar inte in alla i det utan jag menar några speciella som håller på och som många fler än jag har reagerat på i tråden. Du är INTE en av de jag menade.

Blev bara så frustrerad på vissa att jag har bestämt mig för att det tjänar inget till att besvara de med totalt akward teorier som skulle styrka att W tagit självmord, blivit inmurad in någon vägg osv.
Citera
2020-06-04, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Ok, Det borde väl inte ta många minuter för polisen att ta reda på om det förekommer hot.

Trycket är förmodligen hårt men det hade ju ändå varit bra om de vittnat om att han inte är psyksjuk så de kan låsa in honom på livstid,

Långsökt, men skulle det kunna vara så att att även T tror sig kunna missgynnas av hans egna vittnen ?

Tror absolut han är paranoid och ser minsta negativa som "svek" trots att det är observationer av vittnena. Alla är emot han , starkare han vet inte vad frihet är....alla är ju emot han tillomed advokaten hans känns som hon är lite ja, tafatt?
Men samtidigt är han bästa vittnet dom har - men om han då ska ha sett nåt o har information så varför hjälper han inte? Han visar ju igen att han inte bryr sig o målar in sig i hörn. Han är vittne fast han va bara hemma mitt i kaoset men de såg han inte?? Han säger även torsdagen i förhör men då vart han ju upplockad av polisen men sitter sen o säger att han varit hemma hela tiden. Blir sedan sur

Hans logik:
"Mordet blir inte löst för att någon blir dömd för det, det blir löst när det är löst. Ni har fel person helt enkelt."
Är han mytoman? Inte "bara" lögnare utan sjukligt mytoman? För det känns som att han tror på sig själv oavsett hur korkat och motbevisad han blir, blir sur när han blir det med. Det är nästan fascinerande hur hans hjärna isåfall lägger upp storyn.
Har gått i klass med mytoman o hon berätta va ja o vännen gjort me henne men vi umgås inte? Jodå vi va där o där absolut!
Jag menar hon ljög om allt smått som stort ..
Citera
2020-06-04, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag har inte nämnt några "namn" och blandar inte in alla i det utan jag menar några speciella som håller på och som många fler än jag har reagerat på i tråden. Du är INTE en av de jag menade.

Blev bara så frustrerad på vissa att jag har bestämt mig för att det tjänar inget till att besvara de med totalt akward teorier som skulle styrka att W tagit självmord, blivit inmurad in någon vägg osv.

Ja ja tänkte att de blev fel och kände mig lite korkad efter jag skrev det haha.
Förstår inte hur om de är troll skulle va trovärdigt eller roligt ja vet inte vad sådana tänker i sådana här allvarliga saker. Äckligt beteende.

Tycker modd får ta bort personen för äckliga icke trovärdiga absurda teorier!

Nog för man får.ha teorier men senaste var ju inte ens trovärdig lite grand. Det borde räcka!
Citera
2020-06-04, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128

Förstår dig! Känner detsamma kring en del.
Är ny användare men inte varken vän, släkt eller familj till varken W eller T. Har följt aölt sedan start och löst de flesta sidor här, fruktansvärt hemskt och man vill bara W ska finnas så hon får vila till sin sista ro och även för bevisningens skull så MGM kan ruttna bort med slängd nyckel utan benådning. Typ så man känner för den där T. Lider med W & hennes nära.
Citera
2020-06-04, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
vem förhörs imorgon

Dag 4 (5 juni)
09.00 Vittnesförhör Daniel Olsson
10.00 Vittnesförhör Ingvar Karlsson
13.00 Vittnesförhör Alba Piazza
14.45 Vittnesförhör Ingrid Bergqvist

https://www.docdroid.net/p02u2cv/uddevalla-tr-b-3280-19-aktbil-200-huvudforhandlingsplan-ny-pdf#page=2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in