2020-06-04, 10:26
Medlem
Stones avatar
De klarar inte ens gå ut nian med betyg nog för gymnasiet.
Citera
2020-06-04, 10:27
Medlem
Questioneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Vilken svart man har dödats av svensk polis menar du? Kan du namnge en endaste?
Fyfan att han ens kan påstå något sånt, det är snarare dessa flyktningar som ska be om ursäkt för alla gruppvåldtäckter. Bara nyligen så halshöggs en 17årig tjej av en iransk migrant, när ska de be om ursäkt för detta.
Citera
2020-06-04, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
USA och Sverige har helt olika förutsättningar. USA har vapenlagar som är helt livsfarliga. Därför är det farligt att vara polis i USA. Därför har dom helt absurda lagar mot all form av brottslighet. En kanadensare som rökte en joint på 1980-talet har problem att komma in i USA. Han är en dömd brottsling och potentiell terrorist som kan skada landet.

Finns ju mängder av skjutvapen i Sverige bland de kriminella, utan att vanligt folk har rätten att inneha desamma och kunna försvara sig själva mot beväpnade.
Citera
2020-06-04, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Låt henne får försvara sig offentligt. Jag skulle acceptera att hon akut kände sig mycket trängd och fruktade för sitt liv och begick tjänstefel.

Men tar hon demonstranternas parti ska hon givetvis få sparken.

Det enda som kan accepteras är att hon berättar att hon har kommit till insikt att hon inte alls är lämplig som (yttre) polis och säger upp sig eller begär skrivbordsjänst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Just afrosvensk kommer jag inte på någon, men rätt många med flyktingbakgrund har fått sätta livet till, både på grund av polisvåld och på grund av polisens oförmåga att skydda dem.

Osmo Vallo och Shintu Selvarajah är två namn som dyker uppnå minnet.

Du nämner 2 utländska personer, och jag kan nämna massvis av svenskfödda personer som har utsatts för övervåld av polisen. På vilket sätt betyder det att polisen är aggressivare mot utlänningar? Jag upplever det som tvärtom att man gullar alldeles för mycket med folk från förorterna. Hade jag fått bestämma så borde man ha betydligt mindre tålamod än vad man har med alla ghettoslödder.
Citera
Medlem
gulsvartlejons avatar
Poliskärringen deltar alltså i en demonstration I UNIFORM med en rasistisk skylt. Någon som vet vem hon är?

https://www.youtube.com/watch?v=FP30iHBGqlo
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Då måste du ha "rätt" hudfärg på deltagarna.

Vi får väl säga att vi identifierar oss som afrikaner. Om dom säger nåt om det så är dom också rasister.
Citera
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDAM
Svensk media har väldigt lågt förtroende i Sverige varför? Jo man ljuger och mörkar som tex detta

Citat:
Se starka filmen från black lives matter-demonstrationen

Citat:
Polisens lugnande gest när bilen omringas

https://www.expressen.se/tv/nyheter/polisens-lugnande-gest-nar-bilen-omringas/

Det var ingen "lugnande" gest utan ett politiskt ställningstagande i form av aktivism. Och stark film nja mest ett vänsterjippo under en pandemi, så många fel Expressen.
Undrar om hon går ner på knä sen när fotbollen kommer igång? Tänk dig ett derby med 30 tusen supportrar är på väg till arenan, där står hela poliskåren på knä och vill ha en kram...
Citera
2020-06-04, 10:31
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Kunde inte sagt det sista bättre själv, så tala om för dina komisar att skall ni fokusera på våldet i sverige så skall ni konfrontera de invandrarklaner som styr i våra bostafsområden och de moskeer som stödjer det hela.
Tittar man på fakta i sverige så är gruppen vita och poliser som utsatts för våld och brott från färgade personer betydligt högre än tvärt om.
Fokus för att få ner våldet borde då riktas till de färgade som begår brott, måste vara det mest effektiva.
Inte samlas i klungor och försöka fönedra svensk polis.

Fokus bör självklart ligga på all våld. Inte bara en viss yttring av våld.

Som jag skrev.. ”rikta ilskan mot har, våld och enfald”. Just detta med enfald borde du koncentrera dig på. Du fortsätter göra samma fel som många andra.

Och varför skriver du att demonstranterna är mina kompisar? För att jag inte är hatisk som du? Du beter dig riktigt korkat och borde skärpa dig.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/PJJMorf/status/1268273467004157952/photo/1

Ännu värre i Finland verkar det som, har alla drabbats av något psykiskt sammanbrott?

Detta är någon slags underkastelse för en övre makt, känns nästan som kultbeteende/religiöst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulsvartlejon
Poliskärringen deltar alltså i en demonstration I UNIFORM med en rasistisk skylt. Någon som vet vem hon är?

https://www.youtube.com/watch?v=FP30iHBGqlo

Hon är livrädd stackarn. Borde jobba på dagis istället där det inte är lika hotfullt.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Vilken svart man har dödats av svensk polis menar du? Kan du namnge en endaste?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/polis-misstankt-efter-dodsskjutning-i-husby

Det var ju det som startade blattekravallerna sommaren 2013.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in