2020-06-04, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heimdallsslaka
Om jag förstår det rätt kommer dessa människor självmant till Sverige, de väljer alltså Sverige för att det är ett "bra" land. De får gratis utbildning, i princip gratis sjukvård och tandläkare. Vi har skyddsnät utan dess like i den humanitära stormakten.

De pissar inte bara på svensk polis utan även på oss skattebetalare som finansierar dessa kräk att leva ett värdigt liv.
Sverige betyder inget för dem. Klanen, islam, betyder allt. Svenskar är bara dumma får som ska utnyttjas för att kunna leva rikt.
Citera
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Denna poliskvinna är helt klart olämplig för sitt jobb.

Vad ska hon göra nästa gång blåljuspersonal attackeras t.ex. Eller vid nästa terrordåd? Gå ner på knä, gråta krokodiltårar, och krama alla förövare?

Nej, ge fanskapet sparken omedelbart!

Jag radikaliseras snabbt nu. Det finns ingen hejd på hur dum i huvudet man kan vara i detta land
Citera
Avslutad
Jag trodde aldrig, aldrig, att Strandhäll skulle kunna göra ett uttalande som jag inte omedelbart förkastar. Men nu har det hänt.

Strandhäll tar polisens parti och är mycket kritisk till demonstranternas beteende.

https://www.svd.se/strandhall-det-gor-mig-valdigt-provocerad
Citera
2020-06-04, 09:32
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Jag trodde aldrig, aldrig, att Strandhäll skulle kunna göra ett uttalande som jag inte omedelbart förkastar. Men nu har det hänt.

Strandhäll tar polisens parti och är mycket kritisk till demonstranternas beteende.

Ja, hon såg ju beteendet med egna ögon, så hon har ingen rätt att uttala sig...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Aldrig trodde jag den dagen skulle komma då jag fick se poliser knäböja inför buset. Det spelar ingen roll hur mycket de hänvisar till dess effektivitet. Det är den optimala förnedringen av polisen. Den knäböjer, viker sig vilket är den signal i naturen där man visar sin underlägsenhet.
Finns det ingen värdighet kvar?

Jag faktiskt njuter. Svensk polis måste förnedra sig själv och yrkeskåren skämmas för att det ska bli bättre. Detta är en av årets bästa bilder.

Det blir extra effekt av att polismannen är en blond kvinna. Finns ingen pondus alls. Står på knä dessutom, förnedrar sig. Det enda som fattas är att hon suger svart kuk. Snacka om västerlandets fall. De blonda kvinnorna suger svart kuk. De vita i närheten gör helt rätt att hålla sig borta för att inte riskera bli lynchade.

Vita som blir lynchade i Sverige, nu, har ingenting att hoppas på. Det finns faktiskt inget skydd annat än civilisationen i sig, den som finns kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Aldrig trodde jag den dagen skulle komma då jag fick se poliser knäböja inför buset. Det spelar ingen roll hur mycket de hänvisar till dess effektivitet. Det är den optimala förnedringen av polisen. Den knäböjer, viker sig vilket är den signal i naturen där man visar sin underlägsenhet.
Finns det ingen värdighet kvar?

Efter var det världens största pk-orgasm med kramar. Inget fel polisen gullar lite med demonstranterna men just gå ner på knä symboliserar skuld, underkastelse etc. Sen att det även är en politisk gest... Ändå inte lämpligt då polisen ska vara politiskt neutral.
Citera
Medlem
Töntigt att se Sverige som en del av USA. Varför är det inga jätteprotester när Rohingyer mördas i drivor? När Kina dödar politiska motståndare? När ryssarna kastar Corona-läkare från balkongen? Varför ska unga vita vänsterungar engagera sig just för svarta i USA?

Tycker tyvärr de svarta bevisar sin aggressivitet och brist på konsekvenstänk med sina upplopp också. De går rakt i fällan.
Citera
2020-06-04, 09:33
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:

Ett fuktat finger i luften...
Citera
2020-06-04, 09:33
Medlem
Citat:
At least five black people have been killed by rioters in the past week. That's more than half the number of unarmed black people killed by police all of last year. Now tell me how this has all been worth it.

https://twitter.com/MattWalshBlog/status/1268262802130644994

Citat:
How many unarmed blacks were killed by cops last year? 9. How many unarmed whites were killed by cops last year? 19. More officers are killed every year than are unarmed blacks. When do the #BlueLivesMatter protests begin?

https://twitter.com/larryelder/status/1267996843931168768

Citat:
Agreed. And as a percentage of total people shot and killed, it was 3.8% of black suspects (9/236) and 5.1% of white suspects (19/371) who were unarmed.

That means that 96.2% of black suspects killed were armed while 94.9% of white suspects were armed

Is that white privilege?

https://twitter.com/LeonydusJohnson/status/1268147549044686848
Senast redigerad av Pazzamo 2020-06-04 kl. 09:38.
Citera
2020-06-04, 09:35
Medlem
Citat:

Hon är arg för att hon inser att hon inte kan styra sina vänsterblivna väljare så som hon trodde.
Citera
2020-06-04, 09:37
Medlem
Tsarevitjs avatar
De som gick med i demonstrationen är uppenbart svagbegåvade. Att tränga ihop så mycket människor på en ganska liten plats mitt i en pågående pandemi visar på uppenbara brister i intelligens. Bra att Annika Strandhäll reagerade. Hon tillhör ju de goda, men kommer nu troligen att betraktas som en förrädare av vänsterpacket.
År du vit är du alltid skyldig. Om du dessutom inte högt säger att du är antirasist, så är du ännu mer skyldig, ja du till och med bidrar till att döda färgade personer.
Denna mobb av lättkränkta svarta och vänsterhuliganer gav sig sedan ut på gatorna och sökte bråk. Den kvinnliga polis som knäböjde för patrasket bör avskedas eller förflyttas till Polismyndighetens linneförråd. Polisen ska vara neutral. Deras uppgift är att se till att svensk lag gäller, inte att visa känslor.
Om polisen ingriper mot en färgad som bryter mot lagen, så ska alltid rasistkortet dras fram. Sanningen är, att i USA är de färgade överrepresenterade vad gäller kriminalitet. Kanske en orsak till att polisen ingriper oftare mot dem. Jag misstänker att situationen är liknande i Sverige.
Citera
2020-06-04, 09:38
Medlem
Vad gäller i USA så står den överrepresentation vad gäller polisbrutalitet mot svarta i proportion mot de svartas överrepresentation vad gäller kriminalitet och våldsbrott.

Kort sagt. Polisen i USA är våldsamma mot alla som de betraktar som hot. Och tro mig, de vet mycket väl vilka som brukar kunna bli det. Anledningen till att de är så våldsamma är såklart alla vapen som är i omlopp i USA. Både legala och illegala. I USA skjuter polisen t ex ihjäl runt 1000 personer varje år. Det är ett hårdare klimat helt enkelt.

BLM får det här att framstå som att det bara är svarta som råkar illa ut. Så är det givetvis inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in