2020-06-04, 09:07
Medlem
Jag kanske har missat en hel del men när hade svenska polisen ihjäl en svart människa i "onödan"?

Eller ska de börja demonstrera för allt som sker i diktaturens afrika också snart?
Citera
2020-06-04, 09:08
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
https://kstp.com/news/george-floyd-fired-officer-overlapped-security-shifts-at-south-minneapolis-club-may-28-2020/5743990/

Hörde detta via radio bubbla. Konstigt att ingen msm tagit upp det. Polismannen och Floyd var sedan tidigare kollegor på en latino-klubb.

Då faller polisbrutaliteten o det hela hamnar på ett personligt plan om de hade ett horn i sidan till varandra.

Om det nu stämmer.
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Denna poliskvinna är helt klart olämplig för sitt jobb.

Vad ska hon göra nästa gång blåljuspersonal attackeras t.ex. Eller vid nästa terrordåd? Gå ner på knä, gråta krokodiltårar, och krama alla förövare?

Nej, ge fanskapet sparken omedelbart!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Är det inte dags att vi vita svenskar går ut och demonstrerar mot det vardagsvåld vi utsätts för av färgade människor i vår vardag.
Inbrott, våldtäckt och personrån 90% färgade gärningsmän och 90% vita brottsoffer.

Men det är ju detta vi inte gör. Vi är inte organiserade. Är inte organiserade utifrån. Sverige sedan 1985 är bara ett spektakel och vi bara häpnar och är glada för varje minut vi slipper människomassorna.

Jag undrar ibland, hade det blossat upp kolonialkrig överhuvudtaget i Afrika om det inte vore för Sovjetunionens stöd? Hade IRA inga kopplingar till Sovjet de heller?
Citera
2020-06-04, 09:09
Medlem
JDAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Privat har hon rätt att knäböja som en politisk gest. Som representant för Sveriges polisväsende har hon det inte. Polisen i en rättsstat ska och måste vara åsiktsmässigt neutral.

Utöver detta så kan det tolkas som att hon skäms över att vara polis och ursäktar för vad en polis i ett annat land har gjort. Men värst av allt är det en gest som kan tolkas som att hon knäböjer för demonstranterna. De har rätt och polisen har fel...

Södertörnsutbildade poliser?
Politisk aktivism i uniform?
Är detta genus inom svensk polis?
Sverigebilden fick sig en knytnäve IGEN
Citera
2020-06-04, 09:10
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Håller med . Det är vettlöst oförstånd med dessa kravaller under pandemin. Riskerar att i förlängningen drabba sköra äldre som inte får den vård de ska ha när de trängs undan av kulattdemonstreraungdomar. Med mod önskas till polismyndigheten som ska neka tillstånd till samlingar som kan förväntas locka mer än 50 personer. Mer mod tillönskas också till Löfven och regeringen.

Trodde fanimej inte mina egna ögon när jag läste detta imorse ...............
Citera
2020-06-04, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Jag kanske har missat en hel del men när hade svenska polisen ihjäl en svart människa i "onödan"?

Eller ska de börja demonstrera för allt som sker i diktaturens afrika också snart?

Vita ska enligt vänsterlogik känna sig skyldiga för vad andra vita gjort. Med samma logik borde svarta ursäkta för kannibalism i Afrika...
Citera
2020-06-04, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Kalla kriget är över

Säker?
Läs på om samhällsomstörtande marxism. Fråga dig sen varför du matas med femimism,”kulturell appropriering”, lärt dig att hata dig själv som svensk, lärt dig att aldrig försvara det svenska osv osv..

Det ör offtopic, men finns i den tråden. Börja med intervjuerna med yuri bezmenov .

Svara i den tråden då det är offtopic här.

(FB) Fd KGB-agent Yuri Bezmenov varnar USA för kulturmarxism (sammanfogade ämnen)

Mvh
Citera
2020-06-04, 09:12
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Är några riksdagsledamöter som har gjort det:
Annika Strandhäll (S) https://twitter.com/strandhall/status/1268296624754888707?s=19
Johan Forssell (M) https://twitter.com/JohanForssell/status/1268404503910416385?s=19
Ebba Hermansson (SD) https://twitter.com/HermanssonEbba/status/1268281574384164866?s=19

KD minus Ebba har inte Twitter pga alla i KDU använder det och de står som bekant långt ifrån varandra, ett taktiskt drag dela upp sociala medier mellan sig för att slippa skylta med interna gräl. De jag följer från V, Mp och C verkar ha en passade sovmorgon så att säga...

Ah jag glömde bort att (L) finns men det har väl 98% av väljarna också gjort såatteh...
Citera
2020-06-04, 09:13
Medlem
När sånt här anordnas under pandemikris måste rimligen arrangören hållas ansvarig, på samma sätt som arrangörer av fotbollsmatcher eller restaurangägare. Bryter man mot restriktionerna skall arrangemanget omedelbart stängas. Sedan bör man absolut gripa arrangören vid grova överträdelser och utdela rejäla böter alternativt kortare fängelsestraff.

Här intervjuas arrangörerna istället för att de grips. Fullständigt haveri.

Nu har polisen indirekt gett ett ok till allt i sommar. Festivaler, fotboll, konserter osv. Allt är nu ok att köra med full publik. Tydligen.
Citera
2020-06-04, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Denna poliskvinna är helt klart olämplig för sitt jobb.

Vad ska hon göra nästa gång blåljuspersonal attackeras t.ex. Eller vid nästa terrordåd? Gå ner på knä, gråta krokodiltårar, och krama alla förövare?

Nej, ge fanskapet sparken omedelbart!

Viktigt och det kan vi själva göra är att kontakta polismyndigheten och be om en förklaring till vad denna enskilda ute i tjänst håller på med. Fotot finns ju. Här är svart på vitt en svensk polis som börjar deltaga i en demonstration och tillika en demonstration som inte är godkänd.

Medborgarna i Sverige har rätt att veta om polismannen är trängd eller är fullständigt olämplig. För det är som att att här är en deltagare i demonstrationen som är beväpnad. Vem kan hon tänka sig att använda tjänstevapnet emot? Mot oss?
Citera
2020-06-04, 09:14
Medlem
Från och med idag kommer jag aldrig mer att polisanmäla ett brott - fram tills kvinnan i fråga får sparken (hon som gick ner på knä). Finns inget förtroende för polisen *alls*.

Jag kommer alltid, 100% av gångerna, ta lagen i egna händer om jag råkar ut för brott nu. Jag bryr mig inte alls om ifall det påverkar mig/mitt liv negativt. Jag kan aldrig någonsin förmå mig att polisanmäla ett brott p.ga detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in