Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Fan vad avslöjande din argumentation är.
Läs innantill. Sydafrika är rykten och det är befängt att tro att det skulle ledas till mordplatsen av PU.
Men tydligen är det så att ena stunden är Borgnäs ett fån och näsa stund kan du slå det i huvudet.
Fattar ni inte att Borgnäs, WALL, Socklassa eller Filter inte får förhandsinformation. De är brända. Det är egna spekulationer från ganska obskyra källor mot bättre vetande tycker man men de sväljer ändå. De har varit isolerade från utredningskontakter länge av ganska uppenbara skäl.
Socklassa uppgifter avskrevs snabbt t ex...
Sydafrikadesinformationen är så omfattande att man storknar och visar sig bygga på rena lögner och desinformation men garantierna återkommer med nya spekulationer och lögner igen och igen.
Allt KP någonsin sagt motsäger Sydafrikaspår.
Det går inte att leda till mordplatsen ens med fantasi.
Budskapen är. NEJ DET HANDLAR INTE OM Engström.
Resten får ni vänta på. Men inte så länge!
Vi kan glömma Engstöm.
Anser dock att det är svenskar bakom detta mord. En grupp på två till tre personer där det finns en djup lojalitet till varandra. Syftet var politiskt och de tänkte att de agerade i god sak för fosterlandet.
GM lever inte längre, tänk på att det är 34 år sedan det hände.
Bland intellektuella skaran i Stockholm verkar det som att det figurerat planer på att skjuta OP, vilket får mig att fundera över SÄPOs svaga insatser kring OP.
Det verkar som att många ville se OP död. Det var bara en tidsfråga vem av alla som skulle vara först!
En del på SÄPO hyste djupt agg till denna man vilket får konspirationer att gå igång men faktum kvarstår att de som ska skydda statsminister glödde det ett starkt hat.
Det här är alla chefer införstådda med men en slags mellanmjölks naiva förhållningssätt orsakade OP död.
Jag tippar på en svensk GM helt okänd för svenskar, även okänd i Stockholm ,en anonym person som verkade i det tysta.Han insåg att svensk polis inte skulle ,ville? utreda detta mord.
Min bedömning är att han inte sa något till LP, stannade inte längre än han såg till att OP var död.Förmodligen missade han att döda LP vilket han ansåg vara ett viktigt vittne men hans huvudsakliga uppgift var att eliminera OP .
Sedan försvann han i Stockholmsnatten ,fick hjälp att ta sig därifrån och resten är historia...……..
Jag anser att LP har ändrat sina vittnesuppgifter men vill att det skulle komma i dagen efter att hon avlidit.
Hon orkade inte med ett mediadrev i slutet på sitt liv.