2020-06-04, 08:42
Medlem
Vad ska vi tro om det här då? Har Gunnar rätt? Vet själv inte vad jag ska tro längre...

https://www.expressen.se/nyheter/experterna-svaret-kan-finnas-i-sydafrika-sparet/
Citera
2020-06-04, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Ahh det är samma spår... intressant. Annars säger Filter och Paul Smith även de sig vara helt säkra på sin sak. De kan ju ha samma källa så man ska nog inte ropa hej förrän KP har hållit presskonferens.

Det här bara återuppstått ett spår i många år nu. Finns alltid idioter som tolkar att deras spår är det nya. Budskapet är att SE ej är spåret.

Att man skulle kunna leda SA till mordplatsen är löjeväckande. Tyvärr har man många gånger sett sk sammhällsbärare inom media flippa ur totalt.

Borgnäs har jag hjälpt när han var eld och lågor över ett vapen från polisens skytteklubb som ganska snabbt kunde avskrivas utan teknisk undersökning. Då förstod jag hur han drog iväg. Sedan är det nog så att man haft honom under kontroll pga Smugglingarna på Estonia han fick tips om så att det inte leder vidare. FLERA PRIVATSPANARE (ANER, JALLAI, WALL BORGNÄS,OCH ÄVEN JAG SJÄLV) HAR UTSATTS FÖR DESINFORMATIONSFÖRSÖK UPPREPAT. Naiviteten är ibland hög. Så hög att Donald kan avsluta en intervju med att han är en mästare på att ljuga.

Uppriktigt. Tror ni han var svårknäckt?

Att personer som driver hypoteser låter sig påverkas är inte ovanligt. Jallai hamnade i nätet hos dem som han granskade och hamnade i knät på Olle Frånstedts som vräkte ur sig sina tirader om OPs förräderi där han påstods ha hämtat ut hela försvarsplanen för att lämna till Moskva.

Märkligt hur folk kan vara blinda för sådant och sila mygg för sin egen trots skull.

Jag ser mönster och många med mig. I mitt fall underlättar det att Olle via mig och LGWP ville söka åtalsfrihet för de inblandade som uppgav sig bara lytt "order" där gärningen var legitim. Det var inte svårt att förstå att man ville berätta om denna legitimitet och att det var att OP var en landsförrädare man ville berätta.
Citera
2020-06-04, 08:56
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det här bara återuppstått ett spår i många år nu. Finns alltid idioter som tolkar att deras spår är det nya. Budskapet är att SE ej är spåret.

Att man skulle kunna leda SA till mordplatsen är löjeväckande. Tyvärr har man många gånger sett sk sammhällsbärare inom media flippa ur totalt.

Borgnäs har jag hjälpt när han var eld och lågor över ett vapen från polisens skytteklubb som ganska snabbt kunde avskrivas utan teknisk undersökning. Då förstod jag hur han drog iväg. Sedan är det nog så att man haft honom under kontroll pga Smugglingarna på Estonia han fick tips om så att det inte leder vidare. FLERA PRIVATSPANARE (ANER, JALLAI, WALL BORGNÄS,OCH ÄVEN JAG SJÄLV) HAR UTSATTS FÖR DESINFORMATIONSFÖRSÖK UPPREPAT. Naiviteten är ibland hög. Så hög att Donald kan avsluta en intervju med att han är en mästare på att ljuga.

Uppriktigt. Tror ni han var svårknäckt?

Att personer som driver hypoteser låter sig påverkas är inte ovanligt. Jallai hamnade i nätet hos dem som han granskade och hamnade i knät på Olle Frånstedts som vräkte ur sig sina tirader om OPs förräderi där han påstods ha hämtat ut hela försvarsplanen för att lämna till Moskva.

Märkligt hur folk kan vara blinda för sådant och sila mygg för sin egen trots skull.

Jag ser mönster och många med mig. I mitt fall underlättar det att Olle via mig och LGWP ville söka åtalsfrihet för de inblandade som uppgav sig bara lytt "order" där gärningen var legitim. Det var inte svårt att förstå att man ville berätta om denna legitimitet och att det var att OP var en landsförrädare man ville berätta.

Jag förstår inte det här maniska svamlet. Vad vill du ha sagt egentligen?
Citera
2020-06-04, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Vad ska vi tro om det här då? Har Gunnar rätt? Vet själv inte vad jag ska tro längre...

https://www.expressen.se/nyheter/experterna-svaret-kan-finnas-i-sydafrika-sparet/
Jag har haft mycket kontakter med Wall. Det är faktiskt så att vi var ett antal PRIVATSPANARE som gick samman för att stänga CP spåret för gott. Detta var kring 25årsdagen.
Till slut lyckades det få fäste. Vi samverkade trots att t ex Wall mot all logik trodde på det sk Mötessenariot. Syftet var gott och alla skall ha fred för att vi lyckades stoppa upp CP spåret i kanalen på vissa.

Tyvärr har jag upptäckt att Borgnäs, Jallai och Wall inte alltid är så väsensskilda från mera illustra teoretiker.

Wall hävdade t ex vid något tillfälle att terrordåden i Frankrike i själva verket var usa blackops. Han demonstrerade också för en brandhärjad källarmoske med mycket tvivelaktig människosyn och var säker på att det var attentat. I själva verket var det ett kvarglömt stearinljus. INTE konstig. Karln är en av få överlevande kommunister.
Citera
2020-06-04, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Har du rökt crack? Jag hade ju uppenbarligen helt rätt. Kan min herre inte läsa ordentligt?
Fan vad avslöjande din argumentation är.

Läs innantill. Sydafrika är rykten och det är befängt att tro att det skulle ledas till mordplatsen av PU.

Men tydligen är det så att ena stunden är Borgnäs ett fån och näsa stund kan du slå det i huvudet.

Fattar ni inte att Borgnäs, WALL, Socklassa eller Filter inte får förhandsinformation. De är brända. Det är egna spekulationer från ganska obskyra källor mot bättre vetande tycker man men de sväljer ändå. De har varit isolerade från utredningskontakter länge av ganska uppenbara skäl.
Socklassa uppgifter avskrevs snabbt t ex...

Sydafrikadesinformationen är så omfattande att man storknar och visar sig bygga på rena lögner och desinformation men garantierna återkommer med nya spekulationer och lögner igen och igen.

Allt KP någonsin sagt motsäger Sydafrikaspår.
Det går inte att leda till mordplatsen ens med fantasi.

Budskapen är. NEJ DET HANDLAR INTE OM Engström.

Resten får ni vänta på. Men inte så länge!
Citera
2020-06-04, 09:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Läs innantill. Sydafrika är rykten och det är befängt att tro att det skulle ledas till mordplatsen av PU.

Men tydligen är det så att ena stunden är Borgnäs ett fån och näsa stund kan du slå det i huvudet.

Fattar ni inte att Borgnäs, WALL, Socklassa eller Filter inte får förhandsinformation. De är brända. Det är egna spekulationer från ganska obskyra källor mot bättre vetande tycker man men de sväljer ändå. De har varit isolerade från utredningskontakter länge av ganska uppenbara skäl.

Sydafrikadesinformationen är så omfattande att man storknar och visar sig bygga på rena lögner och desinformation men garantierna återkommer med nya spekulationer och lögner igen och igen.

Jag hade rätt i att Sydafrika pekas ut i artikeln.

Du som vet vilken lösning som ska presenteras kan väl berätta vad vi har att vänta oss? Nej, det kan du inte men du kommer att skriva efter presskonferensen att du visste vad som skulle presenteras hela tiden, troligtvis i ett överdrivet långt och delvis obegripligt inlägg.
Citera
2020-06-04, 09:27
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitorm
Har Jakob Thedelins riktiga namn läck ut?

Han är ju en central figur i stieg larssons och jan stocklassas arbete.

Ja, långt innan Stocklassa kom på det fingerade namnet Jakob T.

Ser dock ingen anledning att skriva det här, men du har förnamnet i GRK s. 547
Citera
2020-06-04, 09:30
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Om det INTE handlar om Engström, så kan man ju undra vad polisen gjorde i hans gamla villa, samt varför man ville analysera släktingarnas DNA? Och detta så sent som bara för några månader sedan...

Har du någon teori om dessa aktiviteter?
Citera
2020-06-04, 09:33
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Du är oförbätterlig i ditt fantiserande. Oförmögen att läsa av.

Nej stora internationella konspirationer av olika slag kan inte ledas till mordplatsen allt sådant är trösklar och minst fem vändor påståenden krig SA har visat sig bestå av lögner. Det är en av de få saker som står klart. Det har också stått klart länge att PU inte jobbar med den typ av vändande och slutsatser kring olika detaljer i vittnesmål etc. GM KAN ej vara en person man vet var vittne. En okänd person fanns vid mordplatsen och det var gärningsmannen. Ser man helheten finns det gott om uppgifter om personer som sett saker på olika platser till och med förföljare. När man dissekerar dessa uppgifter finner man några saker som visar att gm inte var ensamagerande och ser saker i ett nytt ljus. Sedan nystar man där. Observationer wt kring mordplatsen omtag på teknisk analys som leder till att Frånstedts och Donalds uppgifter om spanargrupper sammantaget med uppgifter från andra källor om privatspanade poliser som leder till att bilden av den avbrutna knarkspaningen rämnar där anklagelser haglar mellan olika parter som till och med fejkat bevisföring mot CP.

Det är lite befängt att tro att det bara skulle försvinna baserat på vilda spekulationer kring enskilda detaljer i utsagor.

Helt klart är det där inriktningen ligger. Vanligt polisarbete kring saker som inte tittats på på över 30 år kan mycket väl leda framåt relativt snabbt. Stänga säcken dock kan vara lurigt.

Nu läcker det till slut det uppenbara. SE ÄR inte spåret. Det är bara så att man om man skall presentera en lösning måste man stänga till alla andra möjligheter i minsta detalj.

PU har haft klart för sig länge vilka som legat bakom och sedan jobbat för att visa det utom rimliga tvivel.

Att ändå folietroll kommer att skrika ut SA mm vet man. Så är det alltid.

Du verkar bara utgå från att du gjort en analys om vad som är rimligt och kommit fram till att det måste vara så. Jag håller med om att det spår du beskriver är rimligt och om det är det troligast spåret så visst.

Men saken är ju den att sannolikhet inte kan säga oss vem som begått mordet. Eftersom det är en enskild händelse kan det vara en på förhand helt osannolik mördare, om det nu är så är det så.

Sydafrikaspåret har aldrig varit teoretiskt omöjligt. Om det är en konspiration är det inte omöjligt att någon nu tjallat och den information som få framkommit kunnat ledas ned till Sveavägen. Är det så är det ju så oavsett vilken teori som är mest logisk.

Nu tyder information till Wall och Borgnäs på att detta är polisens spår. Såvida det inte är rätt meningslös desinformation så verkar det ju som det är detta som är lösningen i någon form. Såvida du inte har något konkret som talar emot.
Citera
2020-06-04, 09:44
Medlem
p.norths avatar
Bröderna Lundin vad hade dom för roll i palmemordet, tro?
Citera
2020-06-04, 09:55
Medlem
Citat:

Vi kan glömma Engstöm.
Anser dock att det är svenskar bakom detta mord. En grupp på två till tre personer där det finns en djup lojalitet till varandra. Syftet var politiskt och de tänkte att de agerade i god sak för fosterlandet.
GM lever inte längre, tänk på att det är 34 år sedan det hände.
Bland intellektuella skaran i Stockholm verkar det som att det figurerat planer på att skjuta OP, vilket får mig att fundera över SÄPOs svaga insatser kring OP.
Det verkar som att många ville se OP död. Det var bara en tidsfråga vem av alla som skulle vara först!
En del på SÄPO hyste djupt agg till denna man vilket får konspirationer att gå igång men faktum kvarstår att de som ska skydda statsminister glödde det ett starkt hat.
Det här är alla chefer införstådda med men en slags mellanmjölks naiva förhållningssätt orsakade OP död.

Jag tippar på en svensk GM helt okänd för svenskar, även okänd i Stockholm ,en anonym person som verkade i det tysta.Han insåg att svensk polis inte skulle ,ville? utreda detta mord.

Min bedömning är att han inte sa något till LP, stannade inte längre än han såg till att OP var död.Förmodligen missade han att döda LP vilket han ansåg vara ett viktigt vittne men hans huvudsakliga uppgift var att eliminera OP .
Sedan försvann han i Stockholmsnatten ,fick hjälp att ta sig därifrån och resten är historia...……..

Jag anser att LP har ändrat sina vittnesuppgifter men vill att det skulle komma i dagen efter att hon avlidit.
Hon orkade inte med ett mediadrev i slutet på sitt liv.
Citera
2020-06-04, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag hade rätt i att Sydafrika pekas ut i artikeln.

Du som vet vilken lösning som ska presenteras kan väl berätta vad vi har att vänta oss? Nej, det kan du inte men du kommer att skriva efter presskonferensen att du visste vad som skulle presenteras hela tiden, troligtvis i ett överdrivet långt och delvis obegripligt inlägg.

Läs för fan innantill. Det är så här Expressen mfl gör. Citerar kollegor och tar inte ansvar för sanningshalten. Så här de gjort alltid.

Läser du noga så är det Borgnäs gamla påståenden som han påstår är från personer med insyn i utredning. Vilken är hans trovärdighet? Få har insyn och 100% säkert har han inte någonsin haft någon sådan kontakt. Vilket skulle syftet vara läcka via honom? Wall svarar luddigt att ja han har också hört uppgifter men håller sig neutral i frågan. Så säljer man lösnummer på olika mer eller mindre fantasifulla spår.
Wall, Borgnäs mfl bearbetas hela tiden med desinformation från olika håll. Förmågan till källkritik är ibland skrämmande låg. Det har väldigt lite med utredningen att göra. De har sagt att spåren typ SA inte leder till mordplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in