2020-06-04, 09:14
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du kan ha rätt, men jag tror att det faktiskt kommer vara fler vita än svarta där och dom vita kommer skrika högst som att det är dom som är mest kränkta...

Buhuuu buhuuu.

Exakt. Precis så blev det också. Så förutsägbart. Vilket patrask.
Citera
Medlem
Spodermans avatar
Sveriges dagisverksamhet fortsätter, inte ens förvånad
Citera
Medlem
En massa vänsterpack i grupp. Kan inte bli värre. Rent av idiotiskt och dra ihop detta arrangemang och sprida det rådande viruset vidare. Dessvärre kommer det drabba oskyldiga och inte enbart de pantade som var på plats.
Citera
2020-06-04, 09:15
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Vita ska enligt vänsterlogik känna sig skyldiga för vad andra vita gjort. Med samma logik borde svarta ursäkta för kannibalism i Afrika...

Ja det är märkligt att inte BLM etablerat sig mer i Afrika med tanke på hur många svarta som mördas där. På andra kontinenter är det bara en droppe i havet jämfört.
Citera
2020-06-04, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Från och med idag kommer jag aldrig mer att polisanmäla ett brott - fram tills kvinnan i fråga får sparken (hon som gick ner på knä). Finns inget förtroende för polisen *alls*.

Jag kommer alltid, 100% av gångerna, ta lagen i egna händer om jag råkar ut för brott nu. Jag bryr mig inte alls om ifall det påverkar mig/mitt liv negativt. Jag kan aldrig någonsin förmå mig att polisanmäla ett brott p.ga detta.

Eller du kan börja utöva polisarbete som de gör det genom att knäböja? Tydligen tycker vissa det är bra...
Citera
Medlem
Soterns avatar
Bortsett från sakfrågan, hur jävla dumma är dessa demonstranter som samlas i grupp i dessa coronatider? Har de ingen självbevaringsinstinkt?
Det är ju inte bara förbjudet, det handlar ju om att tänka lite själv också.
Citera
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Denna poliskvinna är helt klart olämplig för sitt jobb.

Vad ska hon göra nästa gång blåljuspersonal attackeras t.ex. Eller vid nästa terrordåd? Gå ner på knä, gråta krokodiltårar, och krama alla förövare?

Nej, ge fanskapet sparken omedelbart!

Det var det mest mänskliga jag sett på länge. Det var inte först en annan trupp poliser kom med batonger I full fart som det spårade ur på platsen.

Folk fattar inte att våld skapar med våld och Hat skapar med hat. Det blir som en jävla eldspridning på det, och det behövs det motsatta för att stoppa det ena. Alltså vatten, inte mera eld. Att man inte lärt sig detta efter all kris och förödelse människan skapar..
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Håller med . Det är vettlöst oförstånd med dessa kravaller under pandemin. Riskerar att i förlängningen drabba sköra äldre som inte får den vård de ska ha när de trängs undan av kulattdemonstreraungdomar. Med mod önskas till polismyndigheten som ska neka tillstånd till samlingar som kan förväntas locka mer än 50 personer. Mer mod tillönskas också till Löfven och regeringen.

Världen valde inte när Covid-19 skulle bryta ut. Likaså valde inte världen när Floyd skulle falla offer för polisbrutalitet.

Jag tycker självklart inte att man ska ha demonstrationer med kravaller under pågående pandemi. Men folk måste förstå att problemet inte är demonstrationen, utan anledningen till att demonstrationen hålls.

Rikta ilskan mot rasism, hat och enfald. Det är den som tvingade fram demonstrationer världen över och som riskerar ännu fler människors liv och hälsa.

Hur många fler än Floyd kommer att få sätta livet till under kommande månad, p.g.a polismannens övervåld? Folk som deltog i demonstrationen smittas, kommer hem och sprider smitta till föräldrar. Som jobbar inom vården. Pensionärer smittas sedan och dör. Pensionärer som kanske är föräldrar till smårassar som skriker sig hesa på flashback. Karma!

Inse att hat, dömande pekfingrar, emotionell och kulturell enfald och rasism bär skuld till detta.

Hjälp inte till att sprida sådan neanderthal dynga. Eller att minimera dess skuld. Bekämpa sånt istället.

Det vettlösa oförståndet ligget i att fokusera på fel saker.
Citera
2020-06-04, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Från och med idag kommer jag aldrig mer att polisanmäla ett brott - fram tills kvinnan i fråga får sparken (hon som gick ner på knä). Finns inget förtroende för polisen *alls*.

Jag kommer alltid, 100% av gångerna, ta lagen i egna händer om jag råkar ut för brott nu. Jag bryr mig inte alls om ifall det påverkar mig/mitt liv negativt. Jag kan aldrig någonsin förmå mig att polisanmäla ett brott p.ga detta.
Välkommen in i gänget.
Vi börjar bli många nu som bestämt oss för detta, även långt innan dessa pinsamma händelser utspelade sig.

Sverige poliskår är ett skämt i dag. Rättsväsendet överlag är ett totalhaveri.

Ta lagen i egna händer och var tyst om resultatet. Svårare än så är det inte.
Citera
2020-06-04, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Ja det är märkligt att inte BLM etablerat sig mer i Afrika med tanke på hur många svarta som mördas där. På andra kontinenter är det bara en droppe i havet jämfört.

Troligen för att det är en politiskt styrd grej vara syfte är att visa svarta är orättvist förtryckta. Har svarta dödat svarta packar det ingen politisk punch och ignoreras helt...
Citera
2020-06-04, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Det var det mest mänskliga jag sett på länge. Det var inte först en annan trupp poliser kom med batonger I full fart som det spårade ur på platsen.

Folk fattar inte att våld skapar med våld och Hat skapar med hat. Det blir som en jävla eldspridning på det, och det behövs det motsatta för att stoppa det ena. Alltså vatten, inte mera eld. Att man inte lärt sig detta efter all kris och förödelse människan skapar..
Fel, våld är det enda som stoppar våld. Att vika ner sig ger den aggressive rätt om man inte står upp. Sluta sprid dynga.
Citera
2020-06-04, 09:22
Medlem
Det känns väldigt olämpligt att anordna en demonstration i Stockholm, där över 2000 personer fått sätta livet till i en pandemi som vi är mitt uppe i. Tydligen är det som pågår i USA långt viktigare än problemen här på hemmaplan. Var är solidariteten för vår sjukvårdspersonal, äldre och andra riskgrupper? De är bevisligen inte värda mycket för de som samlades igår.

Nu sprids ett klipp från T-Centralen som visar polisens "övervåld" - ett klipp som kortats ner avsevärt och bara visar en sida av en händelse. Tyvärr har det här klippet delats tusentals gånger och blivit en sanning. Nu har folk bestämt sig för vad som hände och i vår tid spelar det ingen roll om man med ny information i efterhand överbevisas vad som faktiskt hände - man har skapat sin egen sanning, och det är redan för sent att ändra på det. Vet inte hur jag bättre ska förklara detta fenomen.

Precis som i USA, där man lägger upp klipp på hur polisen använder tårgas men utelämnar att demonstranter dessförinnan fått flera varningar att skingra sig eftersom de faktiskt bryter mot lagen genom att blockera en väg eller trotsa utegångsförbuden. Jag säger inte att övervåld från polisens sida inte sker, det förnekar ingen, men rapporteringen är oerhört ensidig just nu.

Vi har enorma problem här hemma i Sverige, inte minst just nu, men det är detta som folk väljer att gå ut och samlas för. Helt sjukt hur påverkade vi är av USA och vad som sker där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in