Citat:
Ursprungligen postat av
526
Finns det här rasistiska problemet i Sverige?
Det känns som de importerat ett US fenomen utan att att anpassa det till svenska verkligheten.
Vadå "Black Lives Matter"? Har någon påstått något annat? Jag fattar att det finns KKK rednecks i amerika, men här finns bara SD, och det är inte ens rasism utan migrationspolitik.
Riktiga svenska dödsrasister är väl ganska sällsynta?
Eller är det bara USA de protesterar emot?
Frågor jag ställer mig också i allt detta. Vi är inte som USA. Poliser här blir inte skjutna ngt som i USA är otroligt mycket vanligare.folk blir inte skjutna av poliser heller, som i USA. Vi har heller inte denna typ av rasmotsättning här. Alltså mellan svarta o vita. Vi har den enligt BLM rörelsen men i verkligheten nej. Konflikten i Sverige ligger mellan ”mena” och svenskhet/svenska värderingar på ett annat plan. Inte polisvåld gentemot mena specifikt pga av ”ras”
Riktiga rasister i Sverige är sällsynt tror jag. Allt blir så jävla upp och ner vänt i denna debatt,,t ex mena människors rasism mot svenskar är mycket större och ett mycket allvarligare problem. Och exakt i Sverige - ingen har sagt att black livets dont matter. Det är som att protestera med parollen ”rödhåriga har också rättigheter i Sverige!”
Plus: vi har en helt annan befolkningssammansättning här jmfrt m USA. Man kan inte bara ta det rakt av. Tror att många hänger på det här för att ställa till kaos och ventilera helt annan ilska och ge utlopp för ligistfasoner...