2020-06-04, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Då borde vi ju höja myndighetsåldern till 25...

När jag blev 20 hade jag varken tid eller lust att vara "rebell". Utbildning och fast jobb gjorde vidare att man tog ansvar för detta och man värnade om och uppskattads sin lön. Precvis samma mänster hos 99% av mina jämnåriga.

De du pratar om går vanligtvis vidare som loosers och kommer aldrig tillföra allas vårt samhälle något alls.

Det är naturligtvis sant, dom gnäller på allt och gör ingenting för att lyckas och sen är det samhällets fel.

Gissa om vi ligger på våra tonåringar när vi ser såna tendenser.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 255M
Jag mår illa när jag ser det här på Sveriges gator och hur vilse speciellt den yngre generationen är, främst unga tjejer som alltid dras med, t.ex polska tjejer är inte alls likadana, betydligt mer anti invasion och pushar inte alls för sånt här skit, men hjärntvättningen från ung ålder har satt sina spår främst hos svenskar under 25, som nu bryter på sitt modersmål, PINSAMT. Som jag skrev tidigare i tråden. Dom drar på sig offerkoftan redan nu och så brakar det hela igång i helgen. Vi kommer få se en hel del, för det gick lite för smidigt till för att Antifa och BLM ska vara nöjda. Måste bli lite kravaller med förstörda byggnader, bilar och en hel del oskyldiga skadade innan dom är nöjda, men bara för stunden.

Vad det handlar om är att de är helt saknar identitet och söker efter bekräfftelse genom tillhörighet och då blir just dessa demonstrationer ett tydlig uttryck för att tillhöra.

Polisen som gick ned på knä med knuten näve, och som Aftonslasket slår upp stort, är bara så plågsamt pinsamt att man nästan skrattar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
3 poliser kan skjuta en kille med downs syndrom, men mot pöbeln gör de vad pöbeln vill.
Och nåde dig om du pekar ut dolda makthavare och deras nätverk, Kajsa Klein för de som kommer ihåg är släkt med Helle Klein, då möts du upp av SÄPO på Arlanda. 🤣

Svenskar bara finner sig i det här trots att de har all rätt i världen att försvara sig själva genom att angripa de som förintar allt som en gång var bra i Sverige. Det är ett folk som helt gett upp och därför måste och kommer gå under. De få vita svenskar som är kvar om 100 år får bygga något nytt.
Citera
2020-06-04, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Din bisarra jämförelse hed NMR har jag redan bemött.

"Kopplingen är de galna jämförelser du och andra försökt er på i tråden. Att knäböja och fördöma polisvåld är liksom inte samma sak som att heila och kräva att alla invandrare ska sparkas ur landet."

För att vara övertydliga. Du tycker inte att yttrandefriheten gäller för poliser under arbetstid (åtminstone inte om de inte heter Peter Springare för då är yttrandefriheten mycket viktig!). Jag tycker att den gör det (för alla poliser). Så som lagstiftningen ser ut gäller yttrandefriheten för poliser under arbetstid. Du hoppas kanske att lagstiftningen förändras. Jag hoppas att den inte gör det.

Nej det finns det inte. Demonstrationen avslutades vid 19-tiden och arrangörerna åkte hem. Vad som hände efteråt har ingen koppling till demonstrationen. Jag försvarar inga gatstenskastare men mig veterligt fortlöpte kvällen relativt lugnt. Någon polis fick en tom pet-flaska kastad på sig och något plakat hamnade på en polisbil. Det räknas knappast.

En del av demokratin är att du får skriva här, men även att Springare får uttala sig fritt. Jag ser hellre en poliskår där poliser berättar sanningen än att den friseras genom 200 civilianställda kommunikatörer.

Du förstår fortfarande inte skillnaden mellan poliskvinnan som knäböjer och Peter Springare? Kvinnan stöder en demonstration med ett politiskt budskap med kraftig slagsida åt vänster i sin yrkesroll. Peter Springare berättar sina åsikter i sakfrågor, men stöder inte en högerextrem demonstration eller något poltitiskt parti.

Jag stöder poliskvinnans rätt att uttrycka sina åsikter i en debattartikel eller vara fritidspolitiker alla dagar i veckan. Precis som Peter Springare. I sin yrkesroll i uniform däremot, ska hon inte vara politisk.

Det är precis samma personer som demonstrerade, som sedan hoppar på poliser för att provocera fram bråk. Att du valt att inte se filmer som finns tillgängliga på flera nyhetssiter är inte samma sak som att kvällen var lugn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subversion3.0
Med anledning av denna utveckling:

Här är formulan för hur man vänder folk mot sitt eget land:
https://www.youtube.com/watch?v=bX3EZCVj2XA

Det diskuteras i denna tråd:
(FB) Fd KGB-agent Yuri Bezmenov varnar USA för kulturmarxism (sammanfogade ämnen)

Kalla kriget är över
Citera
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Den här gesten att gå ner på knä. Den är provocerande. Den signalerar att man resignerar, ger upp, kapitulerar. Kriget har avgjorts, herrarna tvingar de besegrade att gå ner på knä. Men det är tydligen det BLM kräver. Att bara för at man har ljus hudfärg så ska vi nu uppleva allt det svarta har upplevt. Helt jävla sjukt när man läser inlägg på soc media skrivna av svarta och BLM are att deverkligen är ute efter detta, submission, vitt slaveri
Blir äcklad
Citera
2020-06-04, 07:56
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja du är ju verkligen lika smart som ditt namn

Du känner inte att ett direkt tryck på HALSEN med en FULL KROPPSTYNGD Är VÄRRE än citat nedan

Jag börjar förstå att jag diskuterar med en imbecill och det börjar bli lite tröttsamt men klarar du inte att tillgodogöra dig text från SVT så är nog hoppet ute
Jag har aldrig sagt att kroppstyngd på halsen är ok. Jag har aldrig sagt att han inte dog på grund av snuten.

Du har däremot kommit med en jävla massa påståenden som du sedan inte kunnat backa upp.

Men vad kan man förvänta sig av en tonåring..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Inte då, hon tror på tramset och ville visa sin sympati för kommunister och negrer. Hon begick tjänstefel samtidigt.

Hur vet du det?

Hon är ju polis och ser inte helt tappad ut bakom en vagn.

hon är helt omringad av ett tusental demonstranter som är ute efter poliserna.

Att hon klarade sig med livet i behåll är ju en bedrifrt.
Citera
Medlem
Citat:
Vad patetiska ni är som ojar er över att en polis ställer sig bakom budskapet att svartas liv räknas.

Är du efterbliven eller?

Polisen tar de kriminellas sida, är det patetiskt?
De hoppar och slår på polisbilen. Borde kanske vara våld mot tjänsteman?

Så säg mig.

Hade polisen ställt sig och heilat eller ställt sig med en fotbollsfirma och hållt en brnnande flagga av annat lag tex.
Vad hade du sagt då?

Totalt oacceptabelt detta!

Så fort en svart gör ett brott från och med idag kommer de hänvisa till detta jävla pisskit som hände i USA och polisen kommer vara rädda att ingripa.

Hon skulle ha riktat pistolen mot närmsta huvud. Iskall. Som en polis ska göra vid hot (och lite mer överdrivet för att markera)
Citera
2020-06-04, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Det hemska är att jag inte känner ngt för detta. Vi har så mycket problem med invandringen och ickesvenskar i Sverige att det känns svårt att engagera sig i denna händelse. Man ser hur de nu i USA plundrar, förstör, kaosar... det känns igen för mycket. Hade Sverige varit ett tryggt land med måttlig fungerande invandring så hade jag engagerat mig mer. Själva händelsen med att han blev dödad är hemsk visst men jag känner inget. Kanske låter konstigt och ologiskt men så är det. 😒 tror att invandringskaoset här, har gjort oss till rätt kalla människor faktiskt. Man tänker jaha ännu en som kaosar...det vill säga aldrig att jag idag skulle delta i den där BLM demon, med eller utan Corona kris.

Men alla med flyktingbakgrynd som misshandlas och dödas av svensk polis kanske får dig att känna något? Eller en funktionshindrad kille med leksakspistol? Per capita har Sverige säkert mer dödligt polisvåld än USA.
Citera
2020-06-04, 07:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Instämmer.
När man trodde att man hade sett allt...
Demon och den fullständigt tappade hästsvanspolisen släckte allt hopp jag hade om att vi ska kunna vända utvecklingen åt rätt håll igen.

Tonårstjejernas agerande är en produkt av vänstern men i synnerhet feminsmen.
Feminsmen som är ett större hot mot samhället än all annan extremism kombinerad inklusive aktuellt och kommanade virus o pandemier..

Här kan vi i alla fall enas.
Citera
2020-06-04, 07:59
Medlem
Citat:
Exakt. Polisen har rätten men ska tillämpa den restriktivt. Att bryta upp demonstrationen för att det var för många där skulle inte vara i enlighet med praxis. Särskilt inte med tanke på hur det ser ut i resten av Stockholm.

Det skulle vara helt i linje med gällande lagstiftning sedan SFS 2020:162. Tydligen verkar du nu förstått detta eftersom du efter ett antal inlägg valt att formulera om dig till "i enlighet med praxis"

(FB) Black Lives Matter demonstration på Sergels torg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in