2020-06-04, 06:58
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormsaltaren
Varför borde Sverige ha en statsminister enbart för att hon är svart? Sitter du själv och kategoriserar människor utifrån dess etnicitet när det är det ni själva försöker motverka? Logiskt tänkande är inte din grej va?

sveriges bästa politiker är en mörk kvinna. få se vad nästa steg blir för blm rörelsen i usa och sverige.
Citera
2020-06-04, 06:59
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Nu ser jag bara stillbilder från dagens omtalade "taking a knee".

Hanif Bali och FB skriker tjänstefel, men precis som att polislagen ger polisen rätt att ingripa vid brott och ibland kräver att polisen ska ingripa så finns det också stöd för att välja att inte ingripa och beivra brott om situationen kan förvärras av ett offensivt agerande.

I det här fallet så verkar det som att det är en ensam patrull och en stor mängd demonstranter, som inledningsvis är konfrontativa.

Vad fan tror ni händer om hon kliver ut och börjar spreja OC?
Är det värt att döda eller dö för om man kan lösa det genom att ta en passiv roll och deeskalera?

Fattar att både vänsterblivna Antifa-aktivister och högerincels tycker att hon skulle tagit fighten, för då hade vi garanterat haft alla förorter i brand i natt om hon behövt skjuta sig ut ur situationen efter att ha eskalerat den.

Som medborgare som varken befinner sig på den extrema höger eller vänsterkanten applåderar jag hennes agerande och är full av beundran för det iskalla beslutet att kliva ur bilen och deeskalera.

Det var ett briljant sätt att hantera situationen. Folkhopen efterfrågade en signal från Polisen som sa "vi vill ha en poliskår som skyddar oss". Det var precis det hon visade. Folkhopen blev nöjd och gick vidare. Dessa personer kommer respektera en polis, även vid nästa möte med polisen och då handlar det kanske om att lyda en order från en polis.
Citera
Medlem
tegeltaks avatar
Den kvinnliga polisen som höll upp skylten ska anmälas. Hur får man fram namnet?
Citera
Medlem
DoktorNos avatar
Man önskar ju att franska bönder med gödselspridare nån gång kunde få demonstrera samtidigt och på samma plats som alla vänsterblivna
Citera
2020-06-04, 07:00
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnGottiSr
Vem är denna kvinnliga polis?

Hela Twitter handlar ju om hennes knäande, kramar, gråtandes på axlar och upphållande av skyltar mitt under en pågående olaglig demonstration. Hur kan hon inte få kicken för ett sånt grovt tjänstefel?

msn och många starka krafter kommer lyfta fram henne. kommande länspolismästare kanske? då kan vi ringa henne direkt o säga vad som behöver göras
Citera
2020-06-04, 07:00
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Demonstranterna skriker "fuck SD"

https://youtu.be/qDpy1UgvnB8

Vad har Sverigedemokraterna att göra med att en påtänd och sjuk afroamerikan dör under ett polisingripande i Minneapolis?

Vill de ha detta till någon sorts "järnrörsskandal" kunde de väl åtminstone skrika "fuck Trump" även om det blir långsökt att göra honom ansvarig för delstatspolisernas agerande. Men SD?
"Jebellerna" gillar inte SD.
SD - partiet för de som de facto arbetar och betalar skatt.
Sjuklövern - partiet för alla de som gillar att gå på bidrag.
Citera
2020-06-04, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Så ingen källa alltså

Jag vet inte ens hur du kom in på det här, när allt jag påpekade var att ingen bryr sig om alla som faller offer för den negroida rasen. Men så fort en kriminell neger dör så blir det liv i luckan över hela världen.

Negern är den största rasisten i hela västvärlden, det råder inga tvivel om det.

Är du dum?

Källan är en videosekvens där han dör på videon och det sitter en polis med hela sin tyngd på knäet mot hans hals.

Sen är det ju skitsamma om han var full, gammal, dåligt hjärta eller vidare.

utan knä ingen död.
Citera
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Du borde istället försöka få ett fast jobb eller varför inte åka hem. Du är inte svensk och kommer aldrig bli. Du känner dig enormt underlägsen när du ser vita människor ha vanliga liv med arbete och umbäranden och menar att din egen brist på succé beror på rasism när det egentligen handlar om att människor är olika. Din inre upplevelse är rubbad. Åk hem, ingen har någonsin velat ha dig här. Du får ett bättre liv i landet dina föräldrar kom ifrån.

Mata inte trollet, denna begriper inte något i alla fall samt lever garanterat på staten ändå utan att begripa det själv. Jag vet att det är svårt att ignorerar dylika men låt de försvinna ur ditt medvetande så tynar de bort, de kommer bara vara en kostnad annars för oss skattebetalare, för bidra själv lär denna aldrig göra.
Citera
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Det var ingen plan. Han brydde sig inte att han dog eftersom att han fick den informationen och visste vad han höll på med. Han vägrade flytta på sig när han var död och det är där ni markerar och visar vilka ni är. Ni försvarar kallblodiga psykopater. För att han hade fel hudfärg? Förmodligen.

.

Varför ljuger du?
Jag försvarar inte svinen, det var helt klart tjänstefel som bör bestraffas, men du måste vara ordentligt pantad om du tror de medvetet mördade en man på gatan enbart för att han var svart. PK är nog rätt väg för dig att gå trots allt.
Citera
2020-06-04, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dordas
ja men det är ändå normalt för ungdomar. jag var nära på att dra ut och bränna kors.

Jag var ute och röjde rejält i 20 årsåldern och ett par år innan.

Idag är det enda viktiga familj och pengar.
Citera
2020-06-04, 07:03
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Är du dum?

Källan är en videosekvens där han dör på videon och det sitter en polis med hela sin tyngd på knäet mot hans hals.

Sen är det ju skitsamma om han var full, gammal, dåligt hjärta eller vidare.

utan knä ingen död.
Problemet är att poliserna var då dumma att de avlivade aset när de blev filmade. De skulle naturligtvis gjort det när de inte blev filmade.
Citera
2020-06-04, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 255M
Det som sker i USA ska inte komma till Sverige. Men jag vet vad dom (ANTIFA) (BLM) osv försöker göra. Jag är inte dum, de kommer slänga på sig offerkoftan här i Sverige med. Araber och Afrikaner är inga offer i Sverige och de ska ta mig fan inte jämföra sin situation med svarta amerikaner, speciellt inte några jävla araber, av någon anledning så leker de svarta här i Sverige, fastän vi vet mycket väl vad araber gör mot afrikaner runtom Afrika med aktiv slavhandel osv och de har skett länge, dubbelmoral utan dess like. Men araber är samma skit som judar, slavägare, manipulerar och ljuger, det är trots allt tillåtet att göra allt detta mot de som inte är muslimer. Jag förstår att svarta amerikaner har en, om inte två, tre, fyra eller femhundra anledningar med att vara ilskna i USA och hur deras samhällssituation ser ut. Jag säger det redan nu, vänta tills skit börjar braka igång här i Sverige. Jag gissar på att nu i helgen så kommer det bli en hel del kalabalik. Antifa sitter och väntar och det gör BLM också. Det är egentligen hemskt hur de inte skäms, finns fan inget land som skulle acceptera det här så som Sverige gör och har gjort alldeles för länge.

Jag sitter på sociala medier och säger just det, vi har ingen strukturell rasism i Sverige idag, mycket bra.

Blir det kaos kommer jag börja fråga - varför har vi värdlens bästa socialsystem, varför tog vi in alla invandrare 2015, varför har vi fängelse för att hata invandrade.

När alla ändå tycker vi är rasister?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in