2020-06-04, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Bestillte han noe sikkerhetsoppgradering i tiden han bodde der etter bortføringen? Ukjente kriminelle, med betydelig voldskapasitet, lurer i buskene og putter press på ham.

Finnes det en uskyldig mann som ville satt sine bein i det huset. Et åsted, politigjennomsøkt.

Og siden politiet mener at deres arbeid der kan oppklare saken, så er det - som sagt av mange her - bemerkelsesverdig at han jobber for å stanse dem.

Ja. Ikke sant. TH motarbeider politiet og motarbeider en oppklaring av forsvinningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Dette burde de gjort for lenge lenge siden.
Hva er skamløst med dette? Det er vel ikke skamløst å fortelle sannheten om en gjeng med døgenikter som kanskje er skyld i at moren din er drept og som nå, fordi de fortsatt er udugelige truer med å sende faren din i fengsel for resten av livet, og som uansett og likevel i snart to år har løpt rundt på bygda og spurt folk om de ikke har mer sladder å komme med.

Det er skamløst å misbruke sin rolle som tillits-person overfor barna. Selv om barna er voksne, er de i en vedvarende krisesituasjon så lenge saken er uoppklart.

Det er stygt gjort av barnas bistandsadvokat å nå kjøre barna i front i forsvaret at TH. Grusomt, rett og slett. Jeg lurer virkelig på om ikke barna burde se å finne seg en annen advokat, en som ivaretar barnas interesser, først og fremst.

Dette er et svik fra advokatens side. Min mening.

Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Helst ikke.

Du finner nok ut av de logiske bristene i brevet fra barna selv. Vil jeg tro. Hvis ikke, er det ditt problem.
Citera
2020-06-04, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hva mener du? Entreprenøren tok kontakt etter annonsen fra "Mitt anbud".
Takk for korrigering :-)
Jeg mente "Jeg finner ikke noe informasjon om noen av håndtverkerne som var i Hagens hus etter kontakt gjennom annonsen i Mitt anbud i forbindelse med denne saken som ikke har vært i kontakt med politiet."
Citera
2020-06-04, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Du spør, men vil helst ikke lese svaret...?

Jeg har ikke noe problem med å lese svaret, men det er selvsagt uaktuelt å skulle investere unødvendig tid i å lete meg gjennom innleggene han har skrevet "i løpet av de siste to-tre timene" for å finne svar på hva han ikke ønsker å konkretisere.
Citera
2020-06-04, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
Jeg er sikkert dum som et brød men symboliserer bilde at Rudolf har gjort det? Og de nissene dekker over for han?
Beklager om det er helt på viddene🙈

Maleriet symboliserer veldig sterkt et tenkbart bakenforliggende følelsesmessig psykologisk motiv som jeg kan forklare.

Rudolf er en som var litt annerledes enn de andre. Som ikke helt var regnet med. Rød på nesa.
Et sorte får, en outsider, fordi man ikke er som de andre i flokken.

"Reinflokken ertet Rudolf,
sa han var et snodig dyr.
?Hold deg på avstand, Rudolf,....."

Men i maleriet ser vi.....at en dag bestemte Rudolf seg for å ta igjen.
At nok er nok.
Det var ikke bare å gjøre som man ville med Rudolf lenger.

Jeg håper denne hypotesen ikke stemmer. Det ville være en stor familietragedie isåfall.
Citera
2020-06-04, 00:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Takk for korrigering :-)
Jeg mente "Jeg finner ikke noe informasjon om noen av håndtverkerne som var i Hagens hus etter kontakt gjennom annonsen i Mitt anbud i forbindelse med denne saken som ikke har vært i kontakt med politiet."
Han hadde vært i kontakt med politiet, men hverken han eller de andre han hadde snakket med hadde vært i avhør.
Citera
2020-06-04, 00:46
Medlem
Citat:
Han hadde vært i kontakt med politiet, men hverken han eller de andre han hadde snakket med hadde vært i avhør.
Det stemmer. Og jeg har ikke lest noe informasjon om at alle de aktuelle håndtverkerne har blitt avhørt etter hvert. Og jeg synes at det er hårreisende at fiskerne ikke ble etterlyst.
Citera
2020-06-04, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Mangelen på logikk er da fullstendig den samme, uansett når i saken disse ulogiske beslutningene skal ha vært tatt. !!!

Og så er det altså politiet (!!) som blir angrepet av THs barn, fordi TH selv nektet å kommunisere med den AngiveligeMotparten via bitcoin-meldinger. !!

Og attpåtil blir nå politiet beskyldt for å ha presset (!!) TH, "med alle midler" til å betale hele beløpet !

Det er så absurd. TH må ha manipulert barna sine kraftig i perioden etter at AEH forsvant.

Det er jo selvfølgelig mulig at han alltid har gjort det, manipulert barna. Men dette er mishandling. Psykisk mishandling.

Den som har skrevet brevet, har vært utsatt for manipulering i en så sterk grad at det må kalles psykisk mishandling.

Jeg kan ikke forstå det annerledes
.
Enten det eller så vet vedkommende hva som har skjedd, altså at politiet er på riktig spor.
Citat:
Helt enig med deg! Dette er en politiskandale som kommer til å bli verdenskjent.
På tross av at brevet aldri havnet hos politiet og at de ikke har mottatt noen klage på disse punktene som var listet opp i brevet.
Citera
2020-06-04, 00:49
Medlem
Galningen Tom Hagen driver nå en PR-kampanje rettet mot familie, støttespillere og næringsinteresser.

Det er mulig han ikke blir dømt for drapet på kona si.

Men alle vil vite og forstå at han er en fullstendig forrykt konemorder.

Spillet vi er vitne til er for å legge en slags tvilens røyk over saken. Ikke helt ulikt en tryllekunstners illusjon: Han kunne selvfølgelig ikke trekke en kanin ut av en tom flosshatt, men vi kan ikke BEVISE at den kom opp fra bordet under, for det har et mørkt teppe brettet over seg.
Citera
2020-06-04, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hvor er artikkelen om entreprenøren som ikke ble kontaktet av politiet da ?

Den artikkelen er her.

Sitat fra artikkelen.

«VG møter mannen i Lørenskog vel to uker etter at forsvinningssaken ble offentlig kjent. Han har vært i kontakt med politiet om opplysningene som han nå forteller om til VG, men hverken han eller kollegene som var på befaringen har vært i avhør.»
Citera
2020-06-04, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Du finner nok ut av de logiske bristene i brevet fra barna selv. Vil jeg tro. Hvis ikke, er det ditt problem.

Hehe, morsomt forsøk på hersketeknikk i det minste.

Har trukket frem noen av de mest interessante påstandene, kan du påpeke de logiske bristene her

- Overraskelsen var derfor stor når vi så finner ut at politiet selv har sendt et beløp via kryptovaluta til motparten og dermed framstått som Tom!

- Etter noen uker begynte vi å ane at politiet avlyttet telefonene våre. De kom tilbake med privat informasjon som vi ellers tenkte at de ikke visste om. Min søster konfronterte etter hvert KGF med dette, og i møte med henne bekreftet de at de lyttet på alle samtalene til de pårørte.

-At politiet i det hele tatt tar det steget mot meg som nærmeste pårørende var tungt. Jeg fikk følelsen av at de ville ha meg til å si noe som ikke var sant, de vrir og vender på ting og utsagn. I etterkant av avhørene snakket jeg med min søster som kunne fortelle at politiet i hennes avhør bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma «XXXXXXX». Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt. På gjennomlesningen ba jeg om å få høre opptak av den aktuelle påstanden og det er umulig at politiet misforstår meg. Det vil si at politiet med overlegg har løyet om hva jeg har sagt og manipulert oss i avhør. Et annet tilfelle var at jeg fikk følgende spørsmål av avhører der hun gjenforteller meg hva et annet vitne har uttalt at det var ikke bra hjemme. Der jeg gjentar spørsmålet og svaret etter hverandre: «var ikke bra hjemme? Det var i alle fall bra når jeg var hjemme.» Dette er i avhøret blitt til at jeg sier at: «Det var ikke bra hjemme.»

Citera
2020-06-04, 00:57
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Maleriet symboliserer veldig sterkt et tenkbart bakenforliggende følelsesmessig psykologisk motiv som jeg kan forklare.

Rudolf er en som var litt annerledes enn de andre. Som ikke helt var regnet med. Rød på nesa.
Et sorte får, en outsider, fordi man ikke er som de andre i flokken.

"Reinflokken ertet Rudolf,
sa han var et snodig dyr.
?Hold deg på avstand, Rudolf,....."

Men i maleriet ser vi.....at en dag bestemte Rudolf seg for å ta igjen.
At nok er nok.
Det var ikke bare å gjøre som man ville med Rudolf lenger.

Jeg håper denne hypotesen ikke stemmer. Det ville være en stor familietragedie isåfall.
Interessant betraktning fra et psykologisk perspektiv. Kan man også ut fra hans sosiale medier lese et behov for å bli sett, nærmest et underbevisst ønske om å bli avslørt? Det er også påfallende at HHB i «brevet» til media snakker mye om seg selv og søsteren, ikke om broren.
Citera
2020-06-04, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnneElisabethHagen
Galningen Tom Hagen driver nå en PR-kampanje rettet mot familie, støttespillere og næringsinteresser.

Det er mulig han ikke blir dømt for drapet på kona si.

Men alle vil vite og forstå at han er en fullstendig forrykt konemorder.

Spillet vi er vitne til er for å legge en slags tvilens røyk over saken. Ikke helt ulikt en tryllekunstners illusjon: Han kunne selvfølgelig ikke trekke en kanin ut av en tom flosshatt, men vi kan ikke BEVISE at den kom opp fra bordet under, for det har et mørkt teppe brettet over seg.

Folk som ikke kan tenke skriver slik:
"Alle vil vite og forstå at han er en ..."
Bare med den enkle setningen, viser du at du strøk i logikk.
Jeg vet i hvert fall ikke, og i hvert fall ikke ennå om Tom Hagen er skyldig eller ikke.
Du vet det heller ikke.
Og verden ville blitt et veldig mye bedre sted om folk som er såpass lite klartenkte som deg, hold kjeft litt oftere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in