2020-06-04, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hvorfor tar du det for god fisk at politiet ikke snakket med håndverkerne fra mittanbud, Hagen familien får da ikke vite at politiet foretar seg.

Siden det kanskje noen ikke har lest brevet, siterer jeg fra det.

« Men det største sjokket var når en entreprenør stod frem i VG og sa at han hadde vært på befaring gjennom «Mitt anbud» og Finn.no og han hadde IKKE vært i avhør eller blitt kontaktet av politiet! Kunne politiet være så på viddene etter flere måneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenørene og de min mor hadde vært i kontakt med? Dette var jo det første min far sa i møtene med politiet. Det var jo dette min mann også hadde sagt at var det eneste vi visste om som var annerledes i 2018 enn de 10 årene han hadde kjent oss. At mamma i månedsvis hadde vært på utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset.»

For å si det sånn. Dette brevet er skrevet av et smart og ekte og ærlig menneske, som fremstår som langt mer troverdig enn Haris Hykler.
Citera
2020-06-04, 00:08
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Nei, jeg vet ikke hva det er han frykter at politiet skal finne. Han ville jo flytte inn i Sloraveien igjen, allerede samme dag som AEH forsvant. Det er noe spesielt der.

Bestillte han noe sikkerhetsoppgradering i tiden han bodde der etter bortføringen? Ukjente kriminelle, med betydelig voldskapasitet, lurer i buskene og putter press på ham.

Finnes det en uskyldig mann som ville satt sine bein i det huset. Et åsted, politigjennomsøkt.

Og siden politiet mener at deres arbeid der kan oppklare saken, så er det - som sagt av mange her - bemerkelsesverdig at han jobber for å stanse dem.
Citera
2020-06-04, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Siden det kanskje noen ikke har lest brevet, siterer jeg fra det.

« Men det største sjokket var når en entreprenør stod frem i VG og sa at han hadde vært på befaring gjennom «Mitt anbud» og Finn.no og han hadde IKKE vært i avhør eller blitt kontaktet av politiet! Kunne politiet være så på viddene etter flere måneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenørene og de min mor hadde vært i kontakt med? Dette var jo det første min far sa i møtene med politiet. Det var jo dette min mann også hadde sagt at var det eneste vi visste om som var annerledes i 2018 enn de 10 årene han hadde kjent oss. At mamma i månedsvis hadde vært på utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset.»

For å si det sånn. Dette brevet er skrevet av et smart og ekte og ærlig menneske, som fremstår som langt mer troverdig enn Haris Hykler.

Hvor er artikkelen om entreprenøren som ikke ble kontaktet av politiet da ?
Citera
2020-06-04, 00:12
Medlem
Citat:
Det mangler logikk i innholdet. Det er umulig å vurdere kvaliteten på politiets arbeid ut fra brevet.

Selv mener jeg at TV2 bør slette brevet så fort som mulig. Det hører ikke hjemme i offentligheten. Dette av hensyn til de voksne barna som angivelig har skrevet det, og som fremdeles står bak innholdet.

Hagen-barna trenger ro og forutsigbarhet, ikke å bli kjørt frem i mediene på denne måten. Det er rett og slett skamløst. Bistandsadvokaten deres ofrer barnas interesser og integritet i et allerede håpløst forsvar for TH.

Skamløst!!

Dette burde de gjort for lenge lenge siden.
Hva er skamløst med dette? Det er vel ikke skamløst å fortelle sannheten om en gjeng med døgenikter som kanskje er skyld i at moren din er drept og som nå, fordi de fortsatt er udugelige truer med å sende faren din i fengsel for resten av livet, og som uansett og likevel i snart to år har løpt rundt på bygda og spurt folk om de ikke har mer sladder å komme med.
Citera
2020-06-04, 00:15
Medlem
Jofs avatar
Jaha, nu vill Hagen betala IGEN. Enl VG enl Hagens advokat. Ja, hagen är nog lite PJUSK. Vad nu det kan innebära. Men desperat, kanske kan passa?
Att han tror han kan lura nån med samma grej. Märkligt.
(Hoppas jag fattat VG rätt, så jag inte är ute och cyklar som Hagen).
Citera
2020-06-04, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hvor er artikkelen om entreprenøren som ikke ble kontaktet av politiet da ?
25. januar 2019 "VG møter mannen i Lørenskog vel to uker etter at forsvinningssaken ble offentlig kjent. Han har vært i kontakt med politiet om opplysningene som han nå forteller om til VG, men hverken han eller kollegene som var på befaringen har vært i avhør"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1kawwG/haandverkere-paa-befaring-tok-bilder-av-hagens-hus

Jeg finner ikke noe informasjon om noen fra Mitt anbud i forbindelse med denne saken som ikke har vært i kontakt med politiet.

Men et svar her, hverken bekrefter eller avkrefter at de har snakket med alle de håndtverkerne:

"– Jeg kan si at vi har avhørt en rekke personer i denne saken i nærområdet – folk som har hatt tilknytning til eiendommen på en eller annen måte. Hvem vi har avhørt går vi ikke inn på, svarer Berge."
Senast redigerad av Octopus8b 2020-06-04 kl. 00:21.
Citera
2020-06-04, 00:19
Medlem
Citat:
Se gjennom de siste innleggene jeg har skrevet. I løpet av de siste to - tre timene.

Jeg synes det er et stort svik mot barna å offentliggjøre brevet. Skulle Kihle ha gjort noe som helst med brevet, måtte han ha sendt det til Riksadvokaten. Der det hører hjemme.

Helst ikke.
Citera
2020-06-04, 00:22
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
25. januar 2019 "VG møter mannen i Lørenskog vel to uker etter at forsvinningssaken ble offentlig kjent. Han har vært i kontakt med politiet om opplysningene som han nå forteller om til VG, men hverken han eller kollegene som var på befaringen har vært i avhør"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1kawwG/haandverkere-paa-befaring-tok-bilder-av-hagens-hus

Jeg finner ikke noe informasjon om noen fra Mitt anbud i forbindelse med denne saken som ikke har vært i kontakt med politiet.
Nei, politiet har vært kjent med dette hele veien. Mange håndverkere var også i avhør allerede første uken i november 2018, mens saken fortsatt var ukjent for offentligheten.
Citera
2020-06-04, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Helst ikke.

Du spør, men vil helst ikke lese svaret...?
Citera
2020-06-04, 00:23
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Jaha, nu vill Hagen betala IGEN. Enl VG enl Hagens advokat. Ja, hagen är nog lite PJUSK. Vad nu det kan innebära. Men desperat, kanske kan passa?
Att han tror han kan lura nån med samma grej. Märkligt.
(Hoppas jag fattat VG rätt, så jag inte är ute och cyklar som Hagen).
Du har forstått rett.
Det er helt absurd det som skjer nå.
Citera
2020-06-04, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Du har forstått rett.
Det er helt absurd det som skjer nå.

Et siste desperat forsøk på villedning.
Citera
2020-06-04, 00:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b

Men et svar her, hverken bekrefter eller avkrefter at de har snakket med alle de håndtverkerne:

"– Jeg kan si at vi har avhørt en rekke personer i denne saken i nærområdet – folk som har hatt tilknytning til eiendommen på en eller annen måte. Hvem vi har avhørt går vi ikke inn på, svarer Berge."
Hva mener du? Entreprenøren tok kontakt etter annonsen fra "Mitt anbud".
Citat:
Ifølge håndverkerne ble befaringen avtalt gjennom Norges største anbudstjeneste, Mitt Anbud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in