2020-06-03, 22:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ah, ja. Jo, du har helt rätt, det var två gånger det var atypiska tystnader - en gång 11/5 (då jag tror att hon besökte SD på hans kontor men nån framkastade att det var då hon kollade hantlar) och sen kom den här tystnaden 14/5 på fm.

Vandrarhem kanske är förklaringen. Jag tittade efter det här Nova var det ligger, men det var långt ifrån.

Om man läser förhör med hennes jobbarkompisar så verkar det vara ganska varierande uppgifter, så kanske hon var och gjorde nåt jobbrelaterat ändå.
Synd att man (jag) inte kan hitta förhör med PN som hon stöter på 11.55, hon kanske berättade för honom vad hon gjort.

Det blir så svårt att själv kunna "lista ut" vad som har hänt utan FUP.
Vad gjorde SD under denna tid?
Överhuvudtaget, undrar jag vad Lena gjorde i kvarteren den tiden. Det är ju inte många minuter hon spenderar på Drottninggatan 36 innan hon är på Fabriksgatan. Kan hon ha lämnat något till någon?

Men helt klart misstänksam blir man att hon har träffat SD eftersom hon sedan är väldigt när Tyrens då Krämaren ligger tvärs över gatan.

Finns det några ut/inloggningar från SDs jobb?
Det kan vara då de kom överens om var och när de skulle ses.

Om man tittar på den återskapade konversationen de har får jag (iaf) en känsla av att Lena är förväntansfull. Bl a verkar hon reagera på att han slutar sent på jobbet ( eller vad det nu var). Varför skulle hon slänga ut en kakbild "från ingenstans" när hon själv har fullt upp med förberedelser och han ska till USA. Det är inte logiskt.

På något sätt har han kommunicerat träffen. Han vill inte att den ska finnas digitalt registrerad någonstans, det är vad jag tror.

Finns några kvitton (om jag inte minns helt galet finns en mängd kvitton registrerade för både Lena och SD den dagen). Var åt Lena lunch? Om de ätit lunch tillsammans borde vi fått veta det.

Hon kan knappast varit uppe på kontoret. Det var en vanlig arbetsdag.
Senast redigerad av notknapparen 2020-06-03 kl. 22:47.
Citera
2020-06-03, 22:53
Medlem
Hur njuta av en vacker sommardag i frihet? Kanske lasta cyklarna på den vita forden, med båda händerna på ratten stadigt styra sitt fordon förbi MP. Utan att överträda hastighetsgränserna då drar man inte till sig onödig uppmärksamhet... Det kvinnliga sällskapet i framsätet kollar ner i telefonen, kanske kollar kartor, cacher eller FB, vem vet? Troligtvis bara samme "man" som vet hur LW slutade sitt liv... Skönt att lämna Örebro om så bara för en dag?
Citera
2020-06-03, 23:04
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Han befinner sej vid ”Pilängen” dock, enligt platsinformation från mobilen. —-

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det blir så svårt att själv kunna "lista ut" vad som har hänt utan FUP.
Vad gjorde SD under denna tid?
Överhuvudtaget, undrar jag vad Lena gjorde i kvarteren den tiden. Det är ju inte många minuter hon spenderar på Drottninggatan 36 innan hon är på Fabriksgatan. Kan hon ha lämnat något till någon?

Men helt klart misstänksam blir man att hon har träffat SD eftersom hon sedan är väldigt när Tyrens då Krämaren ligger tvärs över gatan.

Finns det några ut/inloggningar från SDs jobb?
Det kan vara då de kom överens om var och när de skulle ses.

Om man tittar på den återskapade konversationen de har får jag (iaf) en känsla av att Lena är förväntansfull. Bl a verkar hon reagera på att han slutar sent på jobbet ( eller vad det nu var). Varför skulle hon slänga ut en kakbild "från ingenstans" när hon själv har fullt upp med förberedelser och han ska till USA. Det är inte logiskt.

På något sätt har han kommunicerat träffen. Han vill inte att den ska finnas digitalt registrerad någonstans, det är vad jag tror.

Finns några kvitton (om jag inte minns helt galet finns en mängd kvitton registrerade för både Lena och SD den dagen). Var åt Lena lunch? Om de ätit lunch tillsammans borde vi fått veta det.

Hon kan knappast varit uppe på kontoret. Det var en vanlig arbetsdag.
Ja, här har man varit och rotat tidigare...

Jag tänker att Drottninggatan 46 är en position snarare än en plats.

Vandrarhem var en idé.
Nån form av ”skönhetssalong” (inför Norge-resan kanske?)
Nagelstudio?
Det ligger ett BUP i krokarna.
Det bör vara något ställe där hon ej kan/vill pyssla med mobilen i ett.
Inte heller har hon redovisat i bilder vad hon gör där.

Och som sagt: vore guld med PN:s förhör (som det hänvisas till i tidslinjen i 145).
Citera
2020-06-03, 23:34
Medlem
xerlls avatar
Jag har efter en del sökning med DuckDuckGo hittat FUP på följande sida:

https://forumfiles.com/x6RfN1c8oa/_rebro_TR_B2705-18_Mord_Lena_Wesstr_m_zip

Hoppas det är till glädje!
Citera
2020-06-03, 23:36
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Jobbade hon inte den 14:e?

Aktb 149 s 280-281 förhör med HD: Förhörsledaren=FI ställer frågor till HD

F I: Mm, du den 14 maj, det är alltså, det är ju dagen innan ni ska åka till, upp till Arlanda, mm, kan du försöka och, och berätta så detaljerat som du nu kan, vad du gör under kvällen där den 14 maj? Det är dagen innan du ska åka.

Fl: Men försök ändå, vi vet ju att du har bytt arbetspass den här dagen, du skulle ha jobbat kväll men du bytte till dag, så mycket vet vi ...
Senast redigerad av Smhf 2020-06-03 kl. 23:50.
Citera
2020-06-03, 23:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Aktb 149 s 280-281 förhör med HD:

F I: Mm, du den 14 maj, det är alltså, det är ju dagen innan ni ska åka till, upp till Arlanda, mm, kan du försöka och, och berätta så detaljerat som du nu kan, vad du gör under kvällen där den 14 maj? Det är dagen innan du ska åka.

Fl: Men försök ändå, vi vet ju att du har bytt arbetspass den här dagen, du skulle ha jobbat kväll men du bytte till dag, så mycket vet vi ...

Ok, hänger inte med här.
Jag uppfattade det som att vi pratade om LW?
Citera
2020-06-03, 23:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xerll
Jag har efter en del sökning med DuckDuckGo hittat FUP på följande sida:

https://forumfiles.com/x6RfN1c8oa/_rebro_TR_B2705-18_Mord_Lena_Wesstr_m_zip

Hoppas det är till glädje!

Totalblockerat för mig tyvärr!
Av Norton.
Citera
2020-06-04, 00:00
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ok, hänger inte med här.
Jag uppfattade det som att vi pratade om LW?

Kan vara fel av mig, trodde du frågade om HD jobbade den dagen. ber om ursäkt att jag missuppfattade fel.

Jag ska leta vidare i FUP. är ett antal sidor att gå igenom.
Citera
2020-06-04, 00:12
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Totalblockerat för mig tyvärr!
Av Norton.

Det är bara att avblockera/tillåta vissa filer som virusprogrammet blockerar.
Senast redigerad av Smhf 2020-06-04 kl. 00:17.
Citera
2020-06-04, 00:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det är bara att avblockera vissa filer som virusprogrammet blockerar.

Men det var då jag blev av med mitt lösenord.
Vågar inte det efter det.
Citera
2020-06-04, 00:21
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Men det var då jag blev av med mitt lösenord.
Vågar inte det efter det.

Lösenord på Flashback?
Citera
2020-06-04, 00:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Lösenord på Flashback?

Nä. Det var inte det lösenordet som det varnades för att det blivit kapat. Det hände exakt efter det att jag negligerat varningar från minifil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in