Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Ah, ja. Jo, du har helt rätt, det var två gånger det var atypiska tystnader - en gång 11/5 (då jag tror att hon besökte SD på hans kontor men nån framkastade att det var då hon kollade hantlar) och sen kom den här tystnaden 14/5 på fm.
Vandrarhem kanske är förklaringen. Jag tittade efter det här Nova var det ligger, men det var långt ifrån.
Om man läser förhör med hennes jobbarkompisar så verkar det vara ganska varierande uppgifter, så kanske hon var och gjorde nåt jobbrelaterat ändå.
Synd att man (jag) inte kan hitta förhör med PN som hon stöter på 11.55, hon kanske berättade för honom vad hon gjort.
Det blir så svårt att själv kunna "lista ut" vad som har hänt utan FUP.
Vad gjorde SD under denna tid?
Överhuvudtaget, undrar jag vad Lena gjorde i kvarteren den tiden. Det är ju inte många minuter hon spenderar på Drottninggatan 36 innan hon är på Fabriksgatan. Kan hon ha lämnat något till någon?
Men helt klart misstänksam blir man att hon har träffat SD eftersom hon sedan är väldigt när Tyrens då Krämaren ligger tvärs över gatan.
Finns det några ut/inloggningar från SDs jobb?
Det kan vara då de kom överens om var och när de skulle ses.
Om man tittar på den återskapade konversationen de har får jag (iaf) en känsla av att Lena är förväntansfull. Bl a verkar hon reagera på att han slutar sent på jobbet ( eller vad det nu var). Varför skulle hon slänga ut en kakbild "från ingenstans" när hon själv har fullt upp med förberedelser och han ska till USA. Det är inte logiskt.
På något sätt har han kommunicerat träffen. Han vill inte att den ska finnas digitalt registrerad någonstans, det är vad jag tror.
Finns några kvitton (om jag inte minns helt galet finns en mängd kvitton registrerade för både Lena och SD den dagen). Var åt Lena lunch? Om de ätit lunch tillsammans borde vi fått veta det.
Hon kan knappast varit uppe på kontoret. Det var en vanlig arbetsdag.